Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2003r. Rozładowany akumulator, zepsuty zamek centralny, jak otworzyć

Macio08 24 Jun 2020 21:57 2859 12
  • #1
    Macio08
    Level 2  
    Witam,
    Samochód stał dwa miesiące nieużywany pod blokiem. Wejście z zamka nie działało nigdy. Próbowałem drutem pociągnąć za klamkę, żeby "cypel" w drzwiach wyskoczył do góry. Jednak na marne... Ciągnąc za klamkę cypel, owszem poruszał się do góry, lecz nie potrafił zablokować się u góry i ciągle wracał w dół. Następnie podłączyłem klemy do lampki z oświetlenia rejestracji. Odczekałem moment, nawet zapaliły się światełka np. koło pokręteł od nawiewu, włączników świateł itd. W dalszym ciągu nie da się otworzyć pilotem. Ma lub miał ktoś podobny problem jak temu sprostać ? Z góry dzięki
  • #2
    Aleksander_01
    Level 42  
    Pomysł dobry z zasilaniem lampek rejestracji, ale zapomniałeś o jednym, najważniejszym - włącznik świateł ustaw w pozycję "postojowe". Wtedy powoli ale zawsze naładujesz akumulator. Drzwi mają ryglowanie i otwarcie od wewnątrz nie jest możliwe.
  • #3
    Macio08
    Level 2  
    Aleksander_01 wrote:
    Pomysł dobry z zasilaniem lampek rejestracji, ale zapomniałeś o jednym, najważniejszym - włącznik świateł ustaw w pozycję "postojowe". Wtedy powoli ale zawsze naładujesz akumulator. Drzwi mają ryglowanie i otwarcie od wewnątrz nie jest możliwe.


    Nie mam dostępu do środka samochodu w ogóle, więc nie ma opcji ustawienia świateł. Akumulator wyładowany ;(
  • Helpful post
    #4
    78db78
    Level 42  
    Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
  • #5
    Aleksander_01
    Level 42  
    Pozostaje jeszcze dostęp do rozrusznika i tam podłączyć się z 12 V.
    To umiałeś ciągnąć drutem za klamkę a nie potrafisz przekręcić włącznika świateł o jedną pozycję ?
  • #6
    anchilos
    Level 38  
    Dobrać się do zacisku na elektromagnesie rozrusznika i wtedy ładować.

    Nie ma innej opcji ładowania przy zamkniętym aucie.

    Pewnie jest opcja otwarcia maski z zewnątrz.

    Chętnie też bym poznał.
  • #7
    Macio08
    Level 2  
    Dzięki za wszystkie porady. Jutro biorę się do roboty i chyba czeka auto złomowanie :/
  • #8
    78db78
    Level 42  
    Tak pod ten elektromagnes tylko tam gdzie jest gruby kabel co przychodzi , jak dasz pod ten drugą śrubre zakręci Ci rozrusznik.
  • #10
    abuhamza
    Home appliances specialist
    Ok dziś w fabi 2003 1.9tdi ta sama sytuacja. Zamek nie działa, aku padło.
    Dałem + przez rurę do altka, mase na silnik. Prąd wrócił.
    Nie mogę otworzyć z centralnego zamka pilotem.
    Zaraz ta sama rura uderzyłem w cięgno maski otworzylem maske.
    Wydobylem padniętego kloca.
    Za jakieś 10min zarzuciłem drugiego naładowanego kloca.
    Nie mogę nadal otworzyc z centralnego.
    Pilot miga podczas przyciskania, w drzwiach też coś tam miga przy baczku.
    Zamek stoi(nie wiem czy klucz w ogóle ten) klucz wejdzie ani lewo ani prawo.

    Bić szybe czy macie jakieś abrakadabra na zapodanie gdzies pod maską zasilania żeby otworzyc centralke?
    Interfejsy mam na wyciągnięcie ręki jaki chce. Obsługę interfejsu coś ogarniam. Może jakieś czary mary z kabelkow na podpięcie interfejsu spod maski i wysterowanie centralki?
    Generalnie mam wszystko co trzeba.

    Dodam, że szarpałem drutem za klamki, wcisnąłem przycisk na drzwiach od zamykania otwierania nie działa ani to ani to.
  • #11
    oktawian89
    Level 27  
    Manipulator lishi do zamków. I próba otwarcia wkładki
  • #12
    irekw
    Level 23  
    abuhamza wrote:
    Pilot miga podczas przyciskania, w drzwiach też coś tam miga przy baczku.
    Zamek stoi(nie wiem czy klucz w ogóle ten) klucz wejdzie ani lewo ani prawo.

    Może woda w zamku zamarzła.
  • #13
    abuhamza
    Home appliances specialist
    irekw wrote:
    Może woda w zamku zamarzła.


    Zamek padł już wcześniej właśnie.