Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Husqvarna 41 - Ciężkie kręcenie, zalewa świecę, ciepła nie odpala

26 Jun 2020 01:13 693 4
  • Level 10  
    Witam wszystkich,
    Piła w spadku z historią. Używana niekomercyjnie. Objawy pacjenta:
    1.Trudno kręcić - pewnie przez zalanie, czasami jest ok.
    2.Jak już odpali to chodzi, nie dławi się, pracuje miarowo, da się nią ciąć. Reaguje na regulację śrubami - choć raczej opornie, jak na seniorkę przystało.

    Diagnostyka:
    1.Filtr paliwa nie nowy, ale czysty. Mniejszej średnicy niż ten, który wyłowiłem (czyt. dalej). Porównując oba nie wyczułem kulki w środku aktualnie zainstalowanego filtra. Nie mam pojęcia, czy jest potrzebna.
    2.Gaźnik WT202, wygląda na oryginał. Piła stoi zalana paliwem zawsze. Aktualnie może być miks z przewagą świeżego 1:50 w zbiorniku. Widziałem jeden bąbel powietrza w wężu do gaźnika, ale teraz od dłuższego czasu jest OK. Wężyk pełen paliwa bez bąbli. Zabrałem się za regulację 1,5xL, 1,25xH od zamknięcia. Świeca nowa, odpaliła raz, doregulowałem zderzak biegu jałowego, potem wzbogaciłem do 1,7xL, chodziła miarowo, zbierała się OK, rozgrzałem z 5min jałowo, trochę pogazowałem przy ustawianiu H, wzbogaciłem do 1,5xH żeby maksymalne obroty lekko przysiadły, pracowała OK. Regulacja nic mi nie dała - zgasiłem i nie odpaliłem drugi raz. Nikt mi nie może odpowiedzieć, jaki symbol zestawu naprawczego uszczelek powinienem nabyć do tego gaźnika.
    3.Iskra jest, choć nie mam odniesienia jak silna być powinna. Na starej świecy jest tak:

    4.Świeca nowa, z rezystorem, Oregon. Stara była BPM7A, internet doradził WSR7F. Nowa świeca ma widocznie mniejszą przerwę niż stara.
    Husqvarna 41 - Ciężkie kręcenie, zalewa świecę, ciepła nie odpala
    Stara świeca wyglądała tak:
    Husqvarna 41 - Ciężkie kręcenie, zalewa świecę, ciepła nie odpala
    5.Wszystko oryginalne raczej, nie grzebane. Wyłowiłem stary filtr paliwa ze zbiornika z odciętym kawałkiem wężyka w marnym stanie.
    6.Tłok od strony gaźnika gładki.
    7.Gumki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem nie sparciałe, raczej powinny uszczelniać.
    8.Filtr powietrza umyty w LUDWIKU, choć testuję bez - z, czy bez nie odpala.
    9.Nie wyczułem specjalnego luzu na wale szarpiąc kołem rozrusznika.

    Moje przemyślenia:
    1.Z uwagi na fakt, że pracuje, jak już odpali to gaźnik raczej OK. Z drugiej strony stara świeca ciemna - jest bogato z paliwem.
    2.Uszkodzony iskrownik.
    3.Silnik jest już sztruclem z przedmuchami.

    Nie znam się za bardzo na pilarkach i przydała by się pomocna dłoń.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 17  
    gustawo2 wrote:
    Trudno kręcić

    Być może się przytarła, kto mądry zostawia piłę dłużej na biegu jałowym, gdzie jest wtedy słabe smarowanie mieszanką i ubogie chłodzenie wentylatora, to nie jest samochód.
  • Level 30  
    Kiedyś kiedyś mój tata po przejściach z polską piłą, pilarką na licencji szwedzkiej PS 180, po solo 644, kupił husqwarnę 50. Na dotarciu pracowała sobie dwie trzy godziny na jałowych obrotach. Pracowała z 15 lat. A lekko nie miała. 10 ha sosny, trzy olszyny i jeszcze po ludziach. Sprzęt nie do zajechania.
    Potem była 254XP. Znaczy jeszcze jest. Tak samo docierana. W drzewie nie staje. Ale ciężka.
  • Level 10  
    Wiadomo, że mało paliwa = gorsze smarowanie, ale po to są te minimalne nastawy H i L gaźnika. Nie można przeginać, ale nie ma co dramatyzować ze bieg jałowy po kilku minutach ją zabije.

    Piłą pracowałem trochę. Trochę jeszcze muszę podregulować gaźnik, ale jak już odpali to śmiga.

    Spostrzeżenia:
    1.Myliłem się, co do powietrza w wężyku paliwa po dłuższym postoju. Jednak robi się bąbel jak pilarka stoi. Bak zalany do połowy. Czy to normalne?

    2.Ciężkie kręcenie chyba wiąże się z zalanym cylindrem. Są momenty, że jest lekko - szczególnie po postoju dłuższym.

    3.Co uważacie nt iskry? Słaba, czy OK?
  • Level 30  
    Daj piłę do regulacji. Przyciera się ewidentnie tłok puchnie. Może jeszcze nie jest za późno. Ewentualnie wymiana tłoka. Bo zatrzesz cylinder.