Witam wszystkich,
Piła w spadku z historią. Używana niekomercyjnie. Objawy pacjenta:
1.Trudno kręcić - pewnie przez zalanie, czasami jest ok.
2.Jak już odpali to chodzi, nie dławi się, pracuje miarowo, da się nią ciąć. Reaguje na regulację śrubami - choć raczej opornie, jak na seniorkę przystało.
Diagnostyka:
1.Filtr paliwa nie nowy, ale czysty. Mniejszej średnicy niż ten, który wyłowiłem (czyt. dalej). Porównując oba nie wyczułem kulki w środku aktualnie zainstalowanego filtra. Nie mam pojęcia, czy jest potrzebna.
2.Gaźnik WT202, wygląda na oryginał. Piła stoi zalana paliwem zawsze. Aktualnie może być miks z przewagą świeżego 1:50 w zbiorniku. Widziałem jeden bąbel powietrza w wężu do gaźnika, ale teraz od dłuższego czasu jest OK. Wężyk pełen paliwa bez bąbli. Zabrałem się za regulację 1,5xL, 1,25xH od zamknięcia. Świeca nowa, odpaliła raz, doregulowałem zderzak biegu jałowego, potem wzbogaciłem do 1,7xL, chodziła miarowo, zbierała się OK, rozgrzałem z 5min jałowo, trochę pogazowałem przy ustawianiu H, wzbogaciłem do 1,5xH żeby maksymalne obroty lekko przysiadły, pracowała OK. Regulacja nic mi nie dała - zgasiłem i nie odpaliłem drugi raz. Nikt mi nie może odpowiedzieć, jaki symbol zestawu naprawczego uszczelek powinienem nabyć do tego gaźnika.
3.Iskra jest, choć nie mam odniesienia jak silna być powinna. Na starej świecy jest tak:
4.Świeca nowa, z rezystorem, Oregon. Stara była BPM7A, internet doradził WSR7F. Nowa świeca ma widocznie mniejszą przerwę niż stara.
Stara świeca wyglądała tak:
5.Wszystko oryginalne raczej, nie grzebane. Wyłowiłem stary filtr paliwa ze zbiornika z odciętym kawałkiem wężyka w marnym stanie.
6.Tłok od strony gaźnika gładki.
7.Gumki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem nie sparciałe, raczej powinny uszczelniać.
8.Filtr powietrza umyty w LUDWIKU, choć testuję bez - z, czy bez nie odpala.
9.Nie wyczułem specjalnego luzu na wale szarpiąc kołem rozrusznika.
Moje przemyślenia:
1.Z uwagi na fakt, że pracuje, jak już odpali to gaźnik raczej OK. Z drugiej strony stara świeca ciemna - jest bogato z paliwem.
2.Uszkodzony iskrownik.
3.Silnik jest już sztruclem z przedmuchami.
Nie znam się za bardzo na pilarkach i przydała by się pomocna dłoń.
Piła w spadku z historią. Używana niekomercyjnie. Objawy pacjenta:
1.Trudno kręcić - pewnie przez zalanie, czasami jest ok.
2.Jak już odpali to chodzi, nie dławi się, pracuje miarowo, da się nią ciąć. Reaguje na regulację śrubami - choć raczej opornie, jak na seniorkę przystało.
Diagnostyka:
1.Filtr paliwa nie nowy, ale czysty. Mniejszej średnicy niż ten, który wyłowiłem (czyt. dalej). Porównując oba nie wyczułem kulki w środku aktualnie zainstalowanego filtra. Nie mam pojęcia, czy jest potrzebna.
2.Gaźnik WT202, wygląda na oryginał. Piła stoi zalana paliwem zawsze. Aktualnie może być miks z przewagą świeżego 1:50 w zbiorniku. Widziałem jeden bąbel powietrza w wężu do gaźnika, ale teraz od dłuższego czasu jest OK. Wężyk pełen paliwa bez bąbli. Zabrałem się za regulację 1,5xL, 1,25xH od zamknięcia. Świeca nowa, odpaliła raz, doregulowałem zderzak biegu jałowego, potem wzbogaciłem do 1,7xL, chodziła miarowo, zbierała się OK, rozgrzałem z 5min jałowo, trochę pogazowałem przy ustawianiu H, wzbogaciłem do 1,5xH żeby maksymalne obroty lekko przysiadły, pracowała OK. Regulacja nic mi nie dała - zgasiłem i nie odpaliłem drugi raz. Nikt mi nie może odpowiedzieć, jaki symbol zestawu naprawczego uszczelek powinienem nabyć do tego gaźnika.
3.Iskra jest, choć nie mam odniesienia jak silna być powinna. Na starej świecy jest tak:
4.Świeca nowa, z rezystorem, Oregon. Stara była BPM7A, internet doradził WSR7F. Nowa świeca ma widocznie mniejszą przerwę niż stara.

Stara świeca wyglądała tak:

5.Wszystko oryginalne raczej, nie grzebane. Wyłowiłem stary filtr paliwa ze zbiornika z odciętym kawałkiem wężyka w marnym stanie.
6.Tłok od strony gaźnika gładki.
7.Gumki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem nie sparciałe, raczej powinny uszczelniać.
8.Filtr powietrza umyty w LUDWIKU, choć testuję bez - z, czy bez nie odpala.
9.Nie wyczułem specjalnego luzu na wale szarpiąc kołem rozrusznika.
Moje przemyślenia:
1.Z uwagi na fakt, że pracuje, jak już odpali to gaźnik raczej OK. Z drugiej strony stara świeca ciemna - jest bogato z paliwem.
2.Uszkodzony iskrownik.
3.Silnik jest już sztruclem z przedmuchami.
Nie znam się za bardzo na pilarkach i przydała by się pomocna dłoń.