Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 307 2.0 16V benzyna - Odpowietrzenie układu chłodzenia

28 Jun 2020 12:37 3153 10
  • Level 9  
    Peugeot 307 2.0 16V benzyna - Odpowietrzenie układu chłodzenia
    Witam, nie znalazłem odpowiedzi na forum więc postanowiłem otworzyć nowy post i opisać mój problem.

    Posiadam Peugeota 307 kombi z 2005 (lift) z silnikiem benzynowym 2.0 16V 140KM z instalacją LPG
    Wymieniłem termostat i od tego czasu mam problemy z temperaturą silnika i podnoszeniem się płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Żeby było jasne odpowietrzenie zrobiłem wg porad które znalazłem na forum. Przeprowadziłem ta procedurę kilka razy żeby mieć pewność że układ jest odpowietrzony.

    A teraz jaki jest problem: startując rano na zimnym silniku ze stanem płynu między max a min tak jak zaleca każdy mechanik jadę do pracy. Nie ma znaczenia czy to jest trasa czy miasto, temperatura dochodzi do czerwonego pola, w tym momencie podnosi się również stan płynu chłodniczego w zbiorniczku do maxa i chce wywalić płyn. Jest też tak że jak zgasze auto poczekam chwilę to później temp utrzymuje się w normie na 90-95 stopni i chwilę jest ok a za chwilę znowu idzie do maxa. Dopowiem że wentylatory również działają prawidłowo i odpalają wszystkie biegi.

    Wymieniony został powtórnie termostat bo myślałem że ten nowy się zacina albo coś jest zepsute, wymieniłem korek zbiorniczka na nowy, przedmuchałem chłodnice i oczyściłem z wszelakich zabrudzeń zewnętrznych, spuściłem płyn i wlałem nowy.
    Węże góra i dół nagrzewają się równomiernie, nie są twarde. Termostat więc działa ok, pompa wody również była wymieniana przy okazji rozrządu czyli około pół roku temu.
    Odpowietrzanie robiliśmy już nawet dmuchając do zbiorniczka kompresorem na odkręconych po kolei odpowietrznikach żeby pozbyć się powietrza pod ciśnieniem.

    Dodam jeszcze że termostat był wymieniony bo silnik dogrzewał się max do 70 stopni.

    Poddaje się bo skończyły mi się pomysły. Miał ktoś taki przypadek albo może podpowie jak można prawidłowo podejść do tematu?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 41  
    Daj tą procedurę co znalazłeś.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 9  
    https://youtu.be/9kY1bWSeZ9U
    Od 8 minuty opowiada o odpowietrzeniu.

    Nie jest to w prawdzie 2.0 tak jak u mnie ale zasada działania identyczna- chyba...
  • Level 41  
    Skoro nie to samo to nie oglądam.Ogólnie szukaj odpowietrzników bo francuzy lubią takie mieć i to kilka nawet.
  • Level 9  
    Mówisz o termostacie?

    Dzisiaj zamówiłem tester płynu chłodniczego, sprawdzę czy nie ma niespodzianki typu spaliny w płynie chociaż nie spodziewam się pozytywnego wyniku bo węże są miękkie i wymienię czujnik temp odpowiadający za włączanie wentylatorow- mam wrażenie że ciut za późno reagują i może to jest przyczyną.
  • Level 20  
    Kolego odpowietrzarz przy ścianie grodziowej, koło termostatu i ewentualnie na chłodnicy i po temacie. Problem może być w odpowietrzeniu parownika.
  • Level 9  
    Jeden i drugi wąż w parowniku są ciepłe. Parownik jest chyba w najniższym punkcie w jakim mogli go zamontować bo pod filtrem powietrza.
    Dzisiaj też rozmawiałem z Panem który mi zakładał gaz i powiedział że nie ma opcji żeby tam było powietrze i podobno nie da się go odpowietrzyć.
    Widziałem też wątek że parownik jest uszkodzony i wpuszcza gaz do płynu chłodniczego ale robiłem test na benzynie gdzie gaz jest odcięty przez zawory i nie ma różnicy.
    Wczoraj jeszcze raz odpowietrzalem układ i znowu akcja się powtórzyła, czyli: po odpowietrzeniu silnik się nagrzewa do 95stopni na zegarach i po dłuższej chwili wywala płyn do zbiornika... Dziwne jest to że węże są miękkie czyli nie pompuje spalin do układu... Dodam że jak już wywali i poziom się unormuje to wczoraj jeździłem godzinę i nic się nie działo. Akcja zapewne znów się powtórzy jak dzisiaj wsiądę i od zimnego silnika zacznę jechać.
  • Level 20  
    Jak chcesz wykluczyć gaz, to zakręć gaz przy butli. Elektrozawory czasami nie trzymają szczekności. Skąd jesteś kolego?
  • Level 9  
    Krosno- Podkarpackie

    Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast po wyświetleniu tego błędu układ tak jak by się zapowietrzal nie wiadomo skąd, za późno włączają się wentylatory i wywala temp aż do czerwonego pola.

    Robiłem również 3 próby testerem do płynu i nie odbarwial się w żaden sposób czyli uszczelka raczej git.

    Z racji tego że termostat oryginalny z tym podgrzewaczem kosztuje majątek i po drugie go nie ma dostepnego, serwis Peugeot zaleca wymianę na zwykły termostat bez podgrzewacza. Jutro test ;)
  • Helpful post
    Level 20  
    I tu prawdopodobnie jest problem. Ten podgrzewacz jest potrzebny do sterowania samym termostatem.
  • Level 9  
    I teraz hit, temat rozwiązany.
    Były założone 2 termostaty z czujnikiem (podgrzewaczem) takie jak oryginał, co się okazało otwierają termostat przy temp 95 co jak zaraz wyjaśnię już za późno, robiło się zbyt duże podciśnienie i termo się otwierał albo nie koniecznie. Dodam że były to drogie zamienniki. Żeby było porównanie to z różnych firm.

    Serwis Peugeot zalecił zmianę termostatu na ten bez czujnika (podgrzewacza) i problem ustąpił. Wtyczka oczywiście zaizolowana nie podpieta. Komputer nie pokazuje żadnego bledu. Wg katalogu ten termostat otwiera się przy 89 stopniach koszt 70PLN a nie 149 czy 289. Amen