Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi

28 Cze 2020 15:11 507 29
  • Poziom 9  
    Witam potrzebuje pomocy!

    Mam pilarkę marki CMI w której standardowy założony był włącznik elektromagnetyczny KJD12-14 niestety włącznik uległ awarii jest trudnodostępny i kosztuje krocie kasy wymieniam go na KJD18 i tak z silnika wychodzą 3 przewody, czarny, niebieski, brązowy,
    przy czym do brązowego i niebieskiego połączony jest kondensator 0,33 uF

    i teraz moje pytanie w jaki sposób można to podłączyć pod włącznik KJD18, jak podłączam fazę i neutralny pod niebieski i brązowy silnik startuje, ale co z wolnym czarnym przewodem od silnika zrobić...

    Będę wdzięczny za pomoc.....
  • Poziom 9  
    A w takim razie co z brązowym? zostawić go odłączonego ??
    Jeśli coś teraz źle napiszę to wyprowadźcie minie z błędu ale jak rozumiem czarny przewód to będzie uzwojenie robocze, a brązowy połączony z niebieskim (neutralnym) przez kondensator to jest uzwojenie rozruchowe ??

    78db78 napisał:
    Neutralny >>> niebieski
    Faza >>>>>>>> czarny
  • Poziom 21  
    Brąz ma być połączony z kondensatorem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zmierz dla oporność uzwojeń to uzwojenie z mniejszą opornością to robocze, a rozruchowe połączone przez kondensator.
  • Poziom 9  
    Czyli reasumując zrobię to tak jak niżej na obrazku,
    trochę mnie zmyliło to że w oryginalnym włączniku wszystkie 3 przewody lądowały na pinach włącznika
    a teraz to tylko będzie lądował na włączniku neutralny i faza a koniec brązowego jak rozumiem zaizolować i zostawić obok i "po krzyku"


    Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi
  • Poziom 21  
    Tak ,a w oryginale tej jeden nie był wolny.?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możesz wpiąć w wyłącznik jak masz wolny pin nic sie nei stanie.
  • Poziom 9  
    Nie był wolny, był podpięty pod zmotykowane N ale teraz już wiem dlaczego bo to był rozłącznik na schemacie zaznaczony jako _____/ |____
    durna głowa!

    jak syn się obudzi z drzemki idę wytyki przepiąć, sprawdzę i dam znać co i jak

    dzięki za pomoc

    Dodano po 27 [minuty]:

    Witam ponownie
    działa tylko że złapała lewe obroty i kręci nie w tą stronę
    jak to przepiąć żeby odwrócić obroty silnika.

    W tej chwili jest podłączone jak poniżej. Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi
  • Poziom 9  
    78db78 napisał:
    Zoatw niebieski wolny zamiast tego brązowy.


    Czyli zamiast niebieskiego podpiąć brązowy. Zaraz sprawdzę
  • Poziom 43  
    78db78 napisał:
    Neutralny >>> niebieski
    Faza >>>>>>>> czarny

    78db78 napisał:
    Zoatw niebieski wolny zamiast tego brązowy.

    I co teraz ??
    78db78 napisał:
    Brąz ma być połączony z kondensatorem.
    Jeszcze lepiej :D

    Doradzasz w temacie o którym pojęcia nie masz i twoje doradzanie skończy się spaleniem silnika :!:
    Zapamiętajcie raz na zawsze - podstawowe kolory w maszynach, o ile ktoś samowolnie nie pozmieniał i są oryginalne => Niebieski N, Brązowy L, Czarny, fioletowy lub inny - element pomocniczy, np. tutaj kondensator.
    Zdjęcie silnika najpierw poproszę i jego tabliczki!
  • Poziom 9  
    Nestety po takim przełączeniu silnik w ogóle nie startuje, buczy tak jak by nie działało uzwojenie rozruchowe......
  • Poziom 21  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    78db78 napisał:
    Neutralny >>> niebieski
    Faza >>>>>>>> czarny

    78db78 napisał:
    Zoatw niebieski wolny zamiast tego brązowy.

    I co teraz ??
    78db78 napisał:
    Brąz ma być połączony z kondensatorem.
    Jeszcze lepiej :D

    Doradzasz w temacie o którym pojęcia nie masz i twoje doradzanie skończy się spaleniem silnika :!:
    Zapamiętajcie raz na zawsze - podstawowe kolory w maszynach, o ile ktoś samowolnie nie pozmieniał i są oryginalne => Niebieski N, Brązowy L, Czarny, fioletowy lub inny - element pomocniczy, np. tutaj kondensator.
    Zdjęcie silnika najpierw poproszę i jego tabliczki!

    TYlko że pisał właściel że czarny był wolny. A w takim silniku wolny czarny L faza jeden z dwóch co jest kondensator to . N
  • Poziom 43  
    Dokąd nie zobaczę tabliczki silnika i zacisków nie odpowiem. Poza tym wartość
    cyebr_viper napisał:
    kondensator 0,33 uF
    dla silnika o mocy kilkuset watów jest co najmniej dziwna.
  • Poziom 21  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    cyebr_viper napisał:
    kondensator 0,33 uF

    dla silnika o mocy kilkuset watów jest co najmniej dziwna.

    To ten 0,330uf to filtracyjny i brakuje drugiego rozruchowego.??
  • Poziom 43  
    @78db78 Masz kulę kryształowa ? Poza tym po co kondensator przeciwzakłóceniowy dla silnika asynchronicznego ? Nawet nie wiadomo, jaki typ silnika tam zastosowany, bo Kolega nie raczył podać modelu maszyny. Temat jest na krawędzi kosza i czekam na reakcje Moderatora.
  • Poziom 9  
    KOLEDZY SPOKOJNIE !!!

    Już się przygotowałem, sprzęt to:
    piła marki CMI model C-TKS-1600 230V 1600W dostępna w OBI

    samego modelu silnika nie mam, nigdzie na obudowie go nie ma, problem polegał na tym że uszkodziła się cewka włącznika (oryginalnie KJD12-14) teraz chcę założyć włącznik KJD18 jak widać idzie mi pod górkę, co najlepsze sprzęt nie mój tylko pożyczony więc chcę to zrobić dobrze..... sam silnik przed tym jak zacząłem gmerać działał prawidłowo......

    W załącznikach zdjęcia silnika i przewodów oraz kondensatora. te trzy przewody które na fotografii trzymam na ręku wychodzą z silnika, idzie jeszcze czwarty żółto/zielony i idzie do obudowy sprzętu (uziemienie).

    pomóżcie bo mnie coś trafi, niedługo muszę oddać właścicielowi tą pilarkę....
    Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi Silnik jednofazowy podłączenie -kłopot z podłączeniem silnika jednofazowego pi
  • Poziom 43  
    No i wszystko wiadomo. Silnik komutatorowy z osobnymi przewodami wirnika i stojana. Tak wiec na wirnik masz włączony kondensator przeciwzakłóceniowy i dławik bifilarny. Kolory brązowy i niebieski z silnika. Dwa pozostałe - niebieski i czarny to stojan. Wobec tego że jest to silnik szeregowy czarny stojana łączymy z czarnym po dławiku a drugi bezpośredni z silnika i z dławika do zasilania. W przypadku ,,lewych" obrotów zamień końcami przewody wchodzące do dławika.
  • Poziom 9  
    Jeszcze raz bo nie czaję tego może za dużo szperam i mi mózg odłączyło
    mówisz teraz o 4 przewodach a z silnika idą 3 koloru niebieskiego, czarnego i brązowego
    oraz czwarty podłączony do uziemienia
    proszę napisz mi po chłopsku jak to spiąć bo wymiękam.......
  • Poziom 43  
    @cyebr_viper Sprawdź dokładnie ile masz przewodów wychodzących z silnika, bo w trzy trudno uwierzyć przy tym silniku. PE oczywiście nie liczę, a silnik uruchomiłeś, tyle ze z odwrotnymi obrotami. Istnieje jeszcze taka możliwość, że stary wyłącznik po wyłączeniu zwierał jakieś styki i silnik wtedy był hamowany dynamicznie. Natomiast odwrotne obroty wskazywały by na odwrotne połączenie stojana w wirnikiem.
  • Poziom 9  
    sprawdziłem dokładnie już kilkukrotnie opisując od podstaw i od początku z silnika do puszki w której jest włącznik idą 4 przewody z czego:
    - niebieski, czarny i brązowy były wpięte w oryginalny włącznik za pośrednictwem kondensatora i dławika jak widać na fotografiach
    - do włącznika nie był podłączony przewód żółto zielony, który jest spięty z obudową urządzenia,
    - przy samym silniku jest jeszcze jeden krótki (około 3 cm.) przewód żółto zielony również spięty do obudowy urządzenia, blisko tarczy do cięcia.

    innych przewodów nie ma ale moje daleko idące przemyślenia są następujące:
    czy jest możliwe że niebieski w samy silniku ma rozgałęzienie na wirnik i stojan ??
  • Poziom 43  
    cyebr_viper napisał:
    czy jest możliwe że niebieski w samy silniku ma rozgałęzienie na wirnik i stojan ??
    Owszem do hamowania silnika. Co się dzieje po podaniu napięcia na dławik ? Czarny z silnika wolny.
  • Poziom 9  
    to była moja pierwsza myśl, tak też na początku podłączyłem, silnik kręci normalnie tj nie słyszałem nic dziwnego w jego pracy, kręcił w prawidłową stronę tylko nie sprawdzałem czy mam odpowiednią moc, ponieważ nie miałem blatu założonego a nie chciałem stracić palca....

    w pierwszej chwili miałem to tak zostawić to tak ale nie wiedziałem o co chodzi z tym czarnym przewodem bezpośrednio z silnika i obawiałem się że jak do tego nie dojdę to w niedługim czasie zarżnę nie deski ale silnik........ szczególnie że gdyby to był mój sprzęt to mogę zaryzykować a tak wolałem się dopytać co i jak
  • Poziom 43  
    @cyebr_viper Czyli czarny prosto z silnika zwiera wirnik i stojan robiąc hamownik :D prądnicowy....w końcu to pilarka. W tym wyłączniku nie ma jak go użyć. Brak styków NZ . Zaizoluj i pozostaw wolny. Na dławiku kolor się zmienia, ale to nie ważne..... Uffff, z Laikami.... :cry:
  • Poziom 9  
    Dzięki wszystkim za aktywność, jutro po południu jak wrócę z pracy tak zrobię, ten jedyny czarny który idzie bezpośrednio z silnika bez dławika i kondensatora wepnę w wolny pin włącznika i nie będę nic podłączał z drugiej strony (nie muszę izolować) i zobaczymy jak będzie hulać.

    Z tego co zrozumiałem to on służy do hamowania silnika po wyłączeniu, dlatego był podpięty pod złącze oznaczone jako _____/ |_____ zgodnie z opisem oryginalnego włącznika, jeśli się mylę albo głupio piszę to dajcie znać......

    Na razie wszystkim ślę podziękowania, jutro zobaczymy co dalej......