Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 3 - Klimatyzacja

29 Cze 2020 18:36 639 22
  • Poziom 5  
    Witam. Posiadam Renault Megane 3 1.6DCI z 2012 roku. Mam problem z klimatyzacją. Układ jest odgrzybiony uzupełniony czynnik i klimatyzacja nie działa jak powinna. Jak jest upał 25 i wyżej klimatyzacja jakby nie żyła. Zero zimnego powietrza. Wentylator się uruchamia i sprężarka również.
    Jak jest poniżej 25 to raz działa raz nie działa. Jak jest 16 17 18 klimatyzacja działa.
    Clip pokazuje ciśnienie po pracy 5minut 15 barów.
    Zawór wydajności na sprężarce i jego cewka ma właściwą oporność: 14om.
    Jedyne co moduł pod maską sieje błędem: DTC920F.
    Proszę o pomoc.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 40  
    Za mało czynnika, zapchany filtr osuszacz lub zużyta sprężarka.
  • Poziom 5  
    decybel91 napisał:
    Za mało czynnika, zapchany filtr osuszacz lub zużyta sprężarka.


    Czynnik był uzupełniony w sobotę więc odpada. Dużo go nie brakowało bo 50gram.
    A jak z ciśnieniem, za wysokie wskazuje czujnik?
  • Poziom 33  
    Rasi2121 napisał:
    Clip pokazuje ciśnienie po pracy 5minut 15 barów.

    Pytanie przy jakiej temperaturze zewnętrznej ale zdaje się że dużo a dużo
    .
    Rasi2121 napisał:
    Jedyne co moduł pod maską sieje błędem: DTC920F


    O ile się nie mylę to coś od ładowania . Tutaj też może być problem
  • Poziom 5  
    genek1000 napisał:
    Pytanie przy jakiej temperaturze zewnętrznej ale zdaje się że dużo a dużo

    Dziś 15 barów miałem przy 16 stopniach na zewnątrz.

    genek1000 napisał:
    O ile się nie mylę to coś od ładowania . Tutaj też może być problem

    Obok tego błędu pojawia mi się komunikat "Alternator".
    A jak w niej mogę sprawdzić wentylator chłodnicy bo clip nie chce go wysterować na żaden bieg? Tak przy wentylatorze jest jakiś moduł mały.
    Nigdy się nie włączył wentylator na 2 bieg.
    Jeszcze dodam, że jak sobie wejdę w parametry klimatyzacji to temp. powietrza dmuchanego stoi dęba 24 stopni a na pewno tyle nawet w aucie nie ma.
  • Poziom 33  
    Rasi2121 napisał:
    Jeszcze dodam, że jak sobie wejdę w parametry klimatyzacji to temp. powietrza dmuchanego stoi dęba 24 stopni a na pewno tyle nawet w aucie nie ma.

    Nie ma takiego parametru temp powietrza dmuchanego . Jest parametr temperatury w kabinie .
    Rasi2121 napisał:
    Nigdy się nie włączył wentylator na 2 bieg

    Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji to dopiero przy 19 barach .
    Zatkaj wloty powietrza na zderzaku np . dużym kawałkiem foli i zobacz czy ciśnienie pójdzie w górę
    Rasi2121 napisał:
    A jak w niej mogę sprawdzić wentylator chłodnicy bo clip nie chce go wysterować na żaden bieg?

    Clip ma problemy z wentylatorem w Megane III
    Rasi2121 napisał:
    Obok tego błędu pojawia mi się komunikat "Alternator"

    Boję się że właśnie tu jest problem , i sterownik silnika twierdzi że nie można obciążać silnika
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 5  
    genek1000 napisał:
    Nie ma takiego parametru temp powietrza dmuchanego . Jest parametr temperatury w kabinie .

    Masz racje.
    genek1000 napisał:
    Drugi bieg wentylatora przy klimatyzacji to dopiero przy 19 barach .
    Zatkaj wloty powietrza na zderzaku np . dużym kawałkiem foli i zobacz czy ciśnienie pójdzie w górę

    Okej to tak sprawdzę.
    genek1000 napisał:
    Clip ma problemy z wentylatorem w Megane III

    To jedynie pozostaje na krótko
    genek1000 napisał:
    Boję się że właśnie tu jest problem , i sterownik silnika twierdzi że nie można obciążać silnika

    I od czego tu zacząć ładowanie na biegu jałowym na akumulatorze mam 13.4V.
    Hmm, problem z zasilaniem modułu?
  • Poziom 33  
    Po pierwsze podaj dokładny numer tego błędu bo coś mi się zdaje że brakuje dwóch cyferek :cry:
    Albo zrób zdjęcie
    Podeślij też numer VIN na pocztę .
  • Poziom 5  
    Vin na poczcie.
    Co do błędu to tylko tyle: DTC920F
    Napotkalem się na temat: Link. Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy.
    A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona..
    Ale ładowanie miernikiem mierząc jest okej.
    Z istotnych spraw to clip pokazuje wydajność alternatora: 600wat..
  • Poziom 33  
    Zrób pomiar napięcia ładowania względem masy silnika , i bezpośrednio na śrubie + alternatora .
    Następnie względem masy silnika i na klemie akumulatora .
    Czy występuję różnica większa niż 0,3 -0,6V ?
    Jeśli nie to te same pomiary względem masy na akumulatorze .
    Wynik ?
    Jeśli nadal prawidłowo to takie same pomiary względem śruby masowej na nadwoziu .
    Wynik ?
    Następnie zrób pomiary względem jakiejkolwiek masy ( jeśli sprawna ) i pomiędzy tymi trzema zasilaniami ( czerwone kable) z linku który podesłałeś .
  • Poziom 5  
    A więc napiszę co poczyniłem:
    Pomiary:
    Alternator > masa silnika - 13.02
    Akumulator + > masa silnika - 13.02
    Alternator > akumulator - - 13.0
    Aku + > Aku - - 12.98
    Alternator > masa nadwozie - 13.02
    Masa nadwozie > + Aku - 13.01

    Zmierzyłem również napięcie na wszystkich plusach tak jak z linka to 13.01.
    Wiem ładowanie ogólnie całe jest nie tak aleeee.. odłączyłem akumulator (klema minus) podłączyłem ponownie i te same wyniki zamiast 13 to 14.. i teraz jest prawidłowe.. ale czemu tak..
  • Poziom 33  
    Różnice w napięciach żadne - czyli instalacja wygląda na sprawną .
    Rasi2121 napisał:
    Wiem ładowanie ogólnie całe jest nie tak aleeee.. odłączyłem akumulator (klema minus) podłączyłem ponownie i te same wyniki zamiast 13 to 14.. i teraz jest prawidłowe.. ale czemu tak..

    Z tym ładowanie to nie jest tak prosto . Masz na klemie "-" czujnik przepływu prądu i temperatury akumulatora .
    Teraz wypadałoby sprawdzić stan naładowania akumulatora aby stwierdzić czy ładowanie 13V jest w tej chwili prawidłowe czy nie .
    Podejrzewam że miałeś naładowany akumulator powyżej 90% wiec napięcie ładowania spadło na 13V . Po odpięciu akumulatora system przyjął awaryjny tryb naładowani akumulatora który jest 70 % naładowania i wtedy jest "włączane" ładowanie . Po jakimś czasie jak system stwierdzi że akumulator nie przyjmuje prądu, określi z powrotem prawidłowy stan naładowania akumulatora.
    Wracając do tematu - nie jestem w stanie poprowadzić cię dalej przez diagnostykę nie mając pojazdu - za bardzo rozbudowane systemy .
    Najprościej dla ciebie byłoby podmienić moduł UPC na inny w celu sprawdzenia czy to nie jest problem z UPC.
  • Poziom 5  
    genek1000 napisał:
    Teraz wypadałoby sprawdzić stan naładowania akumulatora aby stwierdzić czy ładowanie 13V jest w tej chwili prawidłowe czy nie .
    Podejrzewam że miałeś naładowany akumulator powyżej 90% wiec napięcie ładowania spadło na 13V . Po odpięciu akumulatora system przyjął awaryjny tryb naładowani akumulatora który jest 70 % naładowania i wtedy jest "włączane" ładowanie . Po jakimś czasie jak system stwierdzi że akumulator nie przyjmuje prądu, określi z powrotem prawidłowy stan naładowania akumulatora.


    Masz rację, sprawdziłem sobie to włącznie z testerem poziomu naładowania akumulatora. Wszystko jest w porządku z ładowaniem, nie mniej jednak błąd nadal jest w chwili pomiaru jak ma 13V to poziom naładowania aku był 85%.

    genek1000 napisał:
    Wracając do tematu - nie jestem w stanie poprowadzić cię dalej przez diagnostykę nie mając pojazdu - za bardzo rozbudowane systemy .

    Ja coś robię przy autach z elektroniką w A4 B6 sterownik naprawiałem, sterownik wycieraczek, dokładanie całego zestawu mulimedialnego z kodowaniem i wiele innych. Jakbyś mógł jeszcze jakoś pomóc.

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Pyren pokazuje błąd: DTC926681 - czujnik natężenia pradu akumulatora 12v

    Dodano po 8 [godziny] 2 [minuty]:

    Jak mogę sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej?

    Jak jest na polu 20 stopni to klimatyzacja nie działa a jak tylko spadnie na 19 stopni rusza i chłodzi normalnie. Sprawdziłem to za pomocą uszkodzenia czujnika a później podgrzania go suszarką.
  • Poziom 33  
    Rasi2121 napisał:
    Pyren pokazuje błąd: DTC926681 - czujnik natężenia pradu akumulatora 12v

    A skąd :?:
    Wcześniej go nie było :?:
    Nie powstał czasem w momencie rozpinania klem akumulatora :?:
    Da się skasować :?:
    Podejrzewam że się da , bo skoro pokazuje ci wartość naładowania akumulatora tzn. że działa .
    Rasi2121 napisał:
    Jak mogę sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej?

    Jak jest na polu 20 stopni to klimatyzacja nie działa a jak tylko spadnie na 19 stopni rusza i chłodzi normalnie. Sprawdziłem to za pomocą uszkodzenia czujnika a później podgrzania go suszarką.

    Znaczy :?: Nie rozumiem pytania :?:
    Masz temperaturę na wyświetlaczu radia . Sprawdź innym termometrem ile jest na zewnątrz i wszystko jasne :D
    Jak jest temperatura wewnętrzna pojazdu odczytana z modułu klimatyzacji :?: Czy jest zgodna z rzeczywistą :?:
  • Poziom 5  
    genek1000 napisał:
    A skąd :?:
    Wcześniej go nie było :?:
    Nie powstał czasem w momencie rozpinania klem akumulatora :?:
    Da się skasować :?:
    Podejrzewam że się da , bo skoro pokazuje ci wartość naładowania akumulatora tzn. że działa .

    Nie ma tematu. Wszystko działa i tak jak mówisz po wykasowaniu błędu nie ma.

    genek1000 napisał:
    Znaczy :?: Nie rozumiem pytania :?:
    Masz temperaturę na wyświetlaczu radia . Sprawdź innym termometrem ile jest na zewnątrz i wszystko jasne :D
    Jak jest temperatura wewnętrzna pojazdu odczytana z modułu klimatyzacji :?: Czy jest zgodna z rzeczywistą :?:

    Przez weekend sprawdziłem czujnik. Wszystkie działają jak się należy. Sprawdzałem z termometrem.
    Problem leży gdzie indziej. Wymieniłem presostat i klima ożyła ale nie jest tak jak być powinno. A mianowicie, klimatyzacja nie pracuje wydajnie. Podczas jazdy ciśnienie na czujnik jest 7bar przy temp. zew 28 stopni i nic się nie zmienia. Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha.
    Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie spada.
    Może mam zatkany osuszacz ?
    Dodam, że brak wody pod autem przy pracy klimatyzacji.
  • Poziom 33  
    Rasi2121 napisał:
    Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha.
    Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie spada.

    To ciekawe że masz różnicę pomiędzy odczytem z czujnika a odczytem z manometru na wysokim ciśnieniu no chyba że pomiary były wykonywany przy innych temperaturach zewnętrznych i innych nastawach temperatury i nawiewu .
    Rasi2121 napisał:
    Dodam, że brak wody pod autem przy pracy klimatyzacji

    Woda jest związana z temperaturą parownika i wilgotnością powietrza . Jeśli klima nie działa wydajnie to nie będzie wody .
    Rasi2121 napisał:
    Może mam zatkany osuszacz ?

    I tu może być pies pogrzebany,
    Miałem bardzo podobny przypadek w Lagunie III . Klima czasem chłodziła , czasem nie . Na pierwszy strzał poszedł zawór rozprężny z podejrzeniem że się iglica zacina . Niestety strzał był w niebo .
    Po rozbiórce układu okazało się że sprężarka klimatyzacji była już na lekkim wykończeniu i nasypała tyle wiórów do układu że zatkała filter osuszacza.
    Niestety żeby to zobaczyć , trzeba zrzucić zderzak i dostać się od dołu do korka na skraplaczu. :cry:
  • Poziom 5  
    Nie działa wydajnie i wody nie ma..


    Kurcze i tu u mnie jest to samo.. strzał w niebo..
    Może być zawór, może być osuszacz a może być zawór na sprężarce. Zawór na sprężarce raczej wątpię bo.. sprawdziłem oporność cewki jest 14om więc książkowo. No chyba że iglica się zacina..
    Zawór rozprężny też może być bo też się może iglica przycinać..
    A pochwalę się jeszcze.. przy wymianie presostatu brak zaworka.. czynnik trzeba spuścić przed demontażem jego..
  • Poziom 5  
    Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie..
  • Poziom 5  
    Zawór rozprężny wymieniony i to nie to.. . Śmiem przypuszczać że sterownik steruje zaworem wydajności na 0 ale dlaczego..
  • Poziom 33  
    Rasi2121 napisał:
    Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie..

    Nikt nie odpisuje, bo nic nie piszesz.
    Odpisujesz zdawkowo. Nie wiadomo czy coś zrobiłeś, czy nie. Nie dajesz żadnych informacji. Wydaje mi się, że miałeś porównywać ciśnienia fizycznie i w clip. I co? :?: Bo albo zmoderowałeś post, albo mnie się śniło. :crazyeyes:
    Co z tym osuszaczem. :?:
    Nic nie napisałeś. :?: Sprawdzałeś? :?: Czysty? :?: Brudny? :?: Wymieniony? :?:
    Nikt ci nie podpowie dopóki nie zrobisz porządnej diagnostyki.
    Czy CLIP z elementów wykonawczych steruje zaworem zmiennej pojemności. :?:
    Czy działa czujnik zmierzchu/deszczu? :?:
    Czy szyba jest oryginalna? :?:
    Czy jest atermiczna, czy przyciemniana? :?:
    Jakie są ustawienia odnośnie szyby w module zespolonym kabiny - czy zgadzają się z zastosowaną szybą? :?:
    Zapięte manometry, podłączony clip, termometr w kratkach nawiewu.
    Informacje - jaka temperatura zewnętrzna, jaka z kratek, jaka prędkość nawiewu, jakie ciśnienia na manometrach.

    Jaka temperatura parownika w clip, jaka temperatura wnętrza w clip, jaka wilgotność w clip, czy porównywalna z otoczeniem. :?:
    Sprzęgiełko na kompresorze czasem nie jest zerwane i kręci kompresorem w jakiś sposób siłą odśrodkową? :?:
  • Poziom 5  
    Ciśnienia fizycznie na nanometrach jest okej.
    Temperatury każda jedna jest w porządku różnica dosłownie 2 dyszel.
    Czujnik zmierzchu działa bezproblemowo, czujnik deszczu również.
    Szyba w aucie jest oryginalna.
    Do chwili obecnej wymieniłem:
    a) osuszacz
    b) zawór rozprężny na grodzi
    c) czujnik ciśnienia czynnika przy skraplaczu
    d) zawór zmiennej wydajności w sprężarce
    Po wymianach tych podzespołów nic się nie poprawiło. W upał 27 na zewnątrz i wyżej w ogóle nie chłodzi natomiast 17 do 27 na zewnątrz raz działa raz nie.
    Wilgotność, nie mam jak zmierzyć.
    A kolejny temat co mnie męczy to jak zadziała klimatyzacja z kratek 4 stopnie to na zewnątrz 23 ciśnienie wysokie 13 niskie 2 więc książkowe.
    Myślę podpiąć na wyjście sterownika do zaworu zmiennej wydajności oscyloskop czy zmienia się częstotliwość przebiegu prostokątnego wtedy jak działa a wtedy jak nie działa. Jeżeli nie zmienia się tylko cały czas steruje że ma chłodzić to chyba kompresor.
  • Poziom 33  
    Osuszacz wymieniłeś kompletny - wkład pochłaniający i filterek ?
    Wtedy gdy nie działa klimatyzacja to jakie są ciśnienia ?
  • Poziom 5  
    Witam ponownie.
    Klimatyzacja działa jak należy. Geometria wewnątrz sprężarki zatarta. Zawór zmiennej wydajności nie potrafił zmieniać wydajności płynnie.