Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen C4 Picasso - Problem z czujnikiem otwarcia drzwi i centralnym zamkiem

29 Cze 2020 20:22 99 1
  • Poziom 21  
    Witam

    Posiadam Citroena C4 Picasso 2010 rok.

    Dziś żona wsiada do samochodu i zgłosiła mi ,że jest problem z centralnym zamkiem. Sprawdziłem wszystko i objawy są następujące:

    1. Centralny zamek z pilota nie zamyka w ogóle samochodu - cykają wszystkie zamki przy drzwiach i klapie, jednak nie zamyka się nic - samochód nie składa też lusterek, ani nie sygnalizuje awaryjnymi światłami działania.

    2. Zamykanie kluczykiem - cykają wszystkie zamki, jednak zamykają się tylko drzwi od kierowcy (jak przekręcę kluczyk w prawo w zamku, to muszę go przytrzymać tak z dwie sekundy i drzwi od kierowcy się zamkną)

    3. Klapa tylna kompletnie zablokowana - słychać włącznik, ale klapy nie da się otworzyć w ogóle. Nie da się nawet otworzyć awaryjnie klapy z kabiny za pomocą śrubokręta

    4. Samochód da się zamknąć jedynie siedząc w kabinie - naciskamy przycisk zamykania drzwi i wszystkie drzwi się zamykają. Z zewnątrz ich nie otworzymy.

    5. Podczas jazdy sygnalizowane jest nie zamknięcie którychś drzwi.

    Czyli przechodząc do sedna:

    Samochód "myśli" ,że któreś drzwi są otwarte stąd centralny zamek nie zamyka drzwi bo wykrywa nie domknięcie drzwi (odbija). Obstawiam, że sygnalizuje to tylna klapa, która w ogóle się zablokowała.

    Chciałem zapytać wobec tego:

    Gdzie w klapie i drzwiach znajdują się wyłączniki krańcowe sygnalizujące otwarte drzwi ? Wcześniej miałem Peugeota 306 i Mazdę 6 - krańcówki były w karoserii i mechanicznie były wciskane przez drzwi. Czy można nie rozbierając drzwi sprawdzić które drzwi są "niby" otwarte ? Obstawiam jednak klapę, gdyż klapa kompletnie się nie otwiera - nawet awaryjnie. Podejrzewam, że konieczny będzie demontaż tapicerki od środka. Dziękuję.
  • Poziom 21  
    Witam

    Posiadam Citroena C4 Picasso 2010 rok.

    Dziś żona wsiada do samochodu i zgłosiła mi ,że jest problem z centralnym zamkiem. Sprawdziłem wszystko i objawy są następujące:

    1. Centralny zamek z pilota nie zamyka w ogóle samochodu - cykają wszystkie zamki przy drzwiach i klapie, jednak nie zamyka się nic - samochód nie składa też lusterek, ani nie sygnalizuje awaryjnymi światłami działania.

    2. Zamykanie kluczykiem - cykają wszystkie zamki, jednak zamykają się tylko drzwi od kierowcy (jak przekręcę kluczyk w prawo w zamku, to muszę go przytrzymać tak z dwie sekundy i drzwi od kierowcy się zamkną)

    3. Klapa tylna kompletnie zablokowana - słychać włącznik, ale klapy nie da się otworzyć w ogóle. Nie da się nawet otworzyć awaryjnie klapy z kabiny za pomocą śrubokręta

    4. Samochód da się zamknąć jedynie siedząc w kabinie - naciskamy przycisk zamykania drzwi i wszystkie drzwi się zamykają. Z zewnątrz ich nie otworzymy.

    5. Podczas jazdy sygnalizowane jest nie zamknięcie którychś drzwi.

    Czyli przechodząc do sedna:

    Samochód "myśli" ,że któreś drzwi są otwarte stąd centralny zamek nie zamyka drzwi bo wykrywa nie domknięcie drzwi (odbija). Obstawiam, że sygnalizuje to tylna klapa, która w ogóle się zablokowała.

    Chciałem zapytać wobec tego:

    Gdzie w klapie i drzwiach znajdują się wyłączniki krańcowe sygnalizujące otwarte drzwi ? Wcześniej miałem Peugeota 306 i Mazdę 6 - krańcówki były w karoserii i mechanicznie były wciskane przez drzwi. Czy można nie rozbierając drzwi sprawdzić które drzwi są "niby" otwarte ? Obstawiam jednak klapę, gdyż klapa kompletnie się nie otwiera - nawet awaryjnie. Podejrzewam, że konieczny będzie demontaż tapicerki od środka. Dziękuję.

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:


    Problem rozwiązany. Tylna klapa była przyczyną problemów. Otwarłem ją awaryjnie. Zamek się po prostu zaciął, a cała klapa wręcz przyssała się do uszczelki. Śrubokręt w dłoń i drugą ręką wypychanie klapy. Klapa otwarła się, a zamek był wręcz "zatarty". Od razu zaczęło wszystko działać. Napiskane WD40 - zamek rozruszany, wszystko działa. Zacięła się tylna klapa po prostu. Temat do zamknięcia.