Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wskazówką temperatury skoda Octavia 1

30 Cze 2020 09:47 96 5
  • Poziom 2  
    Witam was, ostatnio w mojej skodzie pojawił się problem z wskaźnikiem temperatury silnika. Auto po odpaleniu (bez problemowego) nagrzewa się do +/- 90 stopni (nie dochodzi do maksa) po czym spada prawie do minimum by znowu po jakimś czasie wzrosnąć. Wymieniłem termostat bo zauważyłem, że w zimniejsze dni auto przy większej prędkości traci ciepło. Niestety nie pomogło wskazówka dalej wariuje, myślałem nad czujnikiem temperatury ale auto pali bez problemu, na biegu jałowym obroty są w porządku więc to chyba nie to. Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Admin grupy komputery
    Gubernator49 napisał:
    myślałem nad czujnikiem temperatury ale auto pali bez problemu, na biegu jałowym obroty są w porządku więc to chyba nie to
    A masz pewność, że ten sam czujnik jest dla sterownika silnika i dla wskaźnika na "zegarach"? Może są 2 czujniki lub jeden podwójny?
    Oczywiście wróżę ze szklanej kuli przy tak szczegółowych informacjach o pojeździe.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 26  
    Raczej czujnik. Tam w oktach był jeszcze problem z licznikiem zimne luty czy coś. Na forum skody więcej się dowiesz. Czujnik jest jeden daje sygnał do ecu o temperaturze i grzanie świec, a drugie piny dają sygnał na zegary. Jak znajdę urzywkę mogę ci pomierzyć napięcia. Na zimnym i gorącym. Pewnie część od wskaźnika szwankuje. Po wymianie termostatu z nawiewów leci cały czas ciepłe powietrze? Pytanie podstawowe diesel czy benzyna. Bo piszę o dieslu
  • Poziom 2  
    DriverMSG napisał:
    Gubernator49 napisał:
    myślałem nad czujnikiem temperatury ale auto pali bez problemu, na biegu jałowym obroty są w porządku więc to chyba nie to
    A masz pewność, że ten sam czujnik jest dla sterownika silnika i dla wskaźnika na "zegarach"? Może są 2 czujniki lub jeden podwójny?
    Oczywiście wróżę ze szklanej kuli przy tak szczegółowych informacjach o pojeździe.

    Auto to Octavia I /1.8 slx/ 125KM/ 1998r

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mierzejewski46 napisał:
    Raczej czujnik. Tam w oktach był jeszcze problem z licznikiem zimne luty czy coś. Na forum skody więcej się dowiesz. Czujnik jest jeden daje sygnał do ecu o temperaturze i grzanie świec, a drugie piny dają sygnał na zegary. Jak znajdę urzywkę mogę ci pomierzyć napięcia. Na zimnym i gorącym. Pewnie część od wskaźnika szwankuje. Po wymianie termostatu z nawiewów leci cały czas ciepłe powietrze? Pytanie podstawowe diesel czy benzyna. Bo piszę o dieslu

    Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie.
  • Poziom 26  
    Gubernator49 napisał:
    Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie.

    Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch a wskaźnik pojazuje niedogrzanie to wina czujnika.
  • Poziom 2  
    Mierzejewski46 napisał:
    Gubernator49 napisał:
    Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie.

    Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch a wskaźnik pojazuje niedogrzanie to wina czujnika.

    Wieje cieplejsze czyli czujnik do wymiany. Dzisiaj zamówię i zobaczymy jak będzie śmigać. Bo raczej to nie zegary.