Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 206 2.0 HDI MUX '03 - Zgasł podczas jazdy, nie odpala

30 Jun 2020 16:07 372 7
  • Level 10  
    Witam

    Bardzo prosiłbym o jakieś porady...
    Pacjent to Peugeot 206 2.0 HDI (wersja MUX) z 2003 roku, z oryginalnym przebiegiem 250k km.

    Zgasł ojcu w trakcie jazdy przy niedużej prędkości, nie chciał odaplić na miejscu i nie odpala do dzisiaj...
    Tato twierdzi że przed zatrzymaniem się silnika usłyszał jakieś hałasy,
    tak jak gdyby coś się rozsypało, jakiś metaliczny odgłos..

    Autko sprzed wydarzenia sprawowało się nienagannie, niedużo paliło i całkiem dynamiczne.

    W chwili obecnej w trakcie przekręcenia kluczyka i próby rozruchu auto zachowuje się w ten sam sposób,
    https://www.youtube.com/watch?v=hq9K8uUhYSI&t=40s
    ( nawet po wymianie rozrusznika na KOMPLETNIE NOWY)
    Jak gdyby były jakaś elektroniczna blokada rozruchu...

    Akumulator naładowany.

    PP2000 po podpięciu, rzucił różnymi błędami, ale tak jakby nie mającymi ze sobą związku... nie wiem też od kiedy były obecne w pamięci...

    m.in. błędy z kalkulatora silnika P0100, P0101 oraz P1521
    => ciekawość budzi zapis parametru "odcięcie sprężarki klimatyzacji" - AKTYWNY w trakcie wystąpienia błędu P1521

    błędy z "kalkulatora ABS lub ESP"
    - stały błąd: Pompa recyrkulacji ABS/ASR (system antypoślizgowy). Pompa zablokowana, obwód rozwarty, zwarcią z masą lub zwarcie z plusem.
    - Błąd przejściowy pod napięciem
  • Helpful post
    Level 27  
    Witam,

    Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej.

    Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować uruchomić bez szkody dla siebie.
  • Level 10  
    dziękuję za odp.
    masz na myśli pasek w układzie paska klinowego czy pasek rozrządu ?
    w jaki sposób zweryfikować zablokowanie się paska ?

    ps.
    pasek w układzie paska klinowego, był zdejmowany celem oględzin i wygląda prawie jak nowy...

    Dodano po 9 [minuty]:

    ok, za drugim razem wczytałem się bardziej,
    pasek w układzie paska klinowego "nie poleciał",
    a masa na silniku jest (sprawdzone omomierzem)
  • Helpful post
    Level 27  
    Pasek rozrządu.

    Natomiast na kole pasowym na wale trzeba sprawdzić czy się wał okręca i nie blokuje mechanicznie a nie normalne opory w skutek sprężania. Jeśli wszystko jest ok. To sprawdź plecionkę masy silnika pomiędzy blokiem a karoserią. Kiedyś kolega w 306 tak miał i nagle mu zgasł na przejeździe kolejowym.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Witam,


    Omomierzem to można sprawdzać czy żarówka nie jest przepalona albo rezystancję opornika. Natomiast masa pomiędzy sinikiem a karoserią to powinna być w mili Omach i tego miernikiem nie zmierzysz. Tam płynie prą z rzędu 400-500A i jak masz 0,5 Oma to jest już bardzo źle. Korozja to już trzeba wykonać na nowo przewodem o przekroju co najmniej 25mm2.
  • Level 10  
    wał się okręca i nie blokuje mechanicznie, kabel idący do masy jest w nienagannym stanie
  • Level 27  
    Witam,

    A ten od akumulatora do masy na karoserii? - to też kawałek.
  • Level 10  
    kabel idzie od minusa na akumulatorze do silnika i od silnika do karoserii
  • Level 10  
    auto nie mogło odpalić, ponieważ rozsypało się łożysko od alternatora i najprawdopodobniej stawiało zbyt duży opór,
    po wymianie łożyska w alternatorze, problem rozwiązany