Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w202 - Jak to jest z tą matą psażera

30 Cze 2020 19:05 153 5
  • Poziom 10  
    Witam

    Po założeniu sensora cały układ działał prawidłowo - kontrolka zapalała się przy starcie i gasła. Ale dzisiaj zauważyłem, że jak na fotelu obok usiadł pasażer to zapiła się kontrolka srs. Jak wysiadł z samochodu to kontrolka zgasła. Nie wiem czy tego człowieka mój samochód nie lubi ale po przeczytaniu paru opisów stwierdziłem, że to jest koniec maty w fotelu.
    Czy jest może jakiś sprawdzony sposób aby "coś" zamontować tak aby kontrolka srs zgasła. Czytałem parę opisów, że można diodę wraz z rezystorem podłączyć i kontrolka gaśnie. Czy trzeba kupić emulator za ponad 100zł i go podłączyć?

    Pacjent to:
    Mercedes w202 (s202) 2,2 cdi rok 2000.

    robert

    Moderowany przez CameR:

    Zabroniona jest dyskusja na tematy
    (...)
    5-Naprawy sterowników airbag.
    (...)
    7-Amatorskich napraw, przeróbek układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3502245.html

  • Poziom 40  
    Nazywa się to emulator maty pasażera.
  • Poziom 10  
    Ja wiem, że emulator maty pasażera nazywa się emulator maty pasażera. Ale gdzieś czytałem, że można coś zrobić we własnym zakresie. Wstawiany jest jakiś rezystor lub zespół jakichś elementów? Dla tego pytam bo nie wiem czy to jest możliwe.

    robert
  • Spec od Mercedesów
    Moduł maty to nie jest dioda z opornikiem tylko cały układ elektroniczny wysyłający sygnały do sterownika SRS. Nie każdy element układu SRS da się zastąpić opornikiem. Nie kombinuj bo nic nie wykombinujesz. Szkoda twojego czasu.
  • Poziom 43  
    Jak czytam takie posty że szkoda 100zł to już mnie ch... szcz... , jasne spinacz wsadz i zgasnie... Ech.
  • Poziom 10  
    Kilka słów wyjaśnienia które jestem winny regulaminowi.

    Zadając takie pytania nie mam zamiaru wyłączać systemu poduszek powietrznych i sterowników we wspomnianym aucie. Chce aby system działał cały czas. Z racji tego, że mata pasażera jest elementem bardzo ale to barszo awaryjnym chciałbym ja wyeliminować. Ale wyeliminować w taki sposób aby w razie tzw kolizji tylko z obecnym kierowcą na pokładzie odpaliły obie poduszki powietrzne - kierowcy i pasażera. Oczywiście świadomy jestem tego, że fotelik dla małych pasażerów może być montowany tylko i wyłącznie na tylnej kanapie.

    Dlatego proszę o wyżej wspomniane informacje. Mówiąc krótko chce już przestać korzystać z maty pasażera bo z racji na jej awaryjność może się zepsuć tuż przed kolizją. A chce mieć system srs gotowy do działania cały czas i bez względu ile osób przebywa w aucie.

    Już zdążyłem się dowiedzieć, że jest to możliwe do zrobienia w aso poprzez "wyłączenia czujnika pasażera". ASO wykonuje to w podobny sposób plus dokonuje zmian w jakimś sterowniku. Tylko w tym przypadku trochę nie podoba mi się cena za taką usługę.

    robert