Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja w przyczepie kempingowej

01 Jul 2020 21:12 555 12
  • Level 10  
    Witam
    Zakupiłem przyczepę kempingową, która ma instalacje na 12V i 230V
    Ze skrzynki bezpiecznikowej wychodzą kable zarówno te 230 jak i 12
    Po podłączeniu prądu do przyczepy jest napięcie na instalacji 230, natomiast na 12 nie ma.
    Czy potrzebny jest do tego jakiś transformator dodatkowy, czy jeszcze coś trzeba przełączyć?
    Instalacja w przyczepie kempingowej Instalacja w przyczepie kempingowej Instalacja w przyczepie kempingowej Instalacja w przyczepie kempingowej
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 10  
    No właśnie nie.
    Jak podłączę gniazdo do auta 12V to w przyczepie jest tylko oświetlenie zewnętrzne (światła+kierunkowskazy)
    Wewnętrzna instalacja 12V jest wpięta pod bezpieczniki z których jest wyjście 230 i 12 tylko tam gdzie powinno być 12 nie ma nic.
  • Electrician specialist
    pesol wrote:

    Wewnętrzna instalacja 12V jest wpięta pod bezpieczniki z których jest wyjście 230 i 12

    W jaki sposób sprawdzałaś, że instalacja 12V jest wpięta pod "bezpieczniki" 230V?
    Może przyczepa ma oddzielny akumulator.
  • Moderator of the Technical section
    kj1 wrote:


    Może przyczepa ma oddzielny akumulator.


    I/albo prostownik.
  • Level 10  
    Doszedłem po tym, że wszystkie kable z instalacji 12V wchodzą do skrzynki z bezpiecznikami, którą zamieściłem na zdjęciach.
    Po drodze nie ma żadnej przerwy na akumulator czy prostownik.
  • Level 43  
    pesol wrote:
    Doszedłem po tym, że wszystkie kable z instalacji 12V wchodzą do skrzynki z bezpiecznikami, którą zamieściłem na zdjęciach.
    Po drodze nie ma żadnej przerwy na akumulator czy prostownik.
    Jak tyle ustaliłeś, to znajdź te dwa końce przewodów i pokaż je na zdjęciu.
  • Admin of electroenergetics
    Przede wszystkim napisz co to za przyczepa (producent, typ, model).
    W oryginalnych poczciwych N126 dwie instalacje były od siebie odseparowane.
    Nie było fabrycznych traf z prostownikami.
    Była natomiast możliwość podłączenia dodatkowego prostownika po odłączeniu zasilania 12V z samochodu.

    Tu masz linki jak to w oryginale było:
    N-126d,e oraz nowsza wersja N-126n, N-126nl, N-126nt

    To co widać na zdjęciach to jakaś wesoła twórczość garażowa.
  • Electrician specialist
    pesol wrote:
    Doszedłem po tym, że wszystkie kable z instalacji 12V wchodzą do skrzynki z bezpiecznikami, którą zamieściłem na zdjęciach.

    Jeżeli te "kable" są podpięte pod "bezpieczniki" 230V i na ich końcu nie ma napięcia (230V), to są uszkodzone
  • Level 10  
    Przyczepa to Bergland 3600T
    Zaznaczyłem na zdjęciu kabel na którym powinno być 12V
    To jest kabel którym od bezpieczników jest rozprowadzona cała instalacja 12V
    Tylko, że tam nie ma żadnego napięcia, ani 12V ani 230V
    (zresztą słusznie, że do 12Voltowej instalacji nie wchodzi 230V)
    Nie ma tam, żadnego napięcia bez względu na to w jakiej pozycji jest przełącznik, a powinno być 12V, a nie 230 jak kolega pisze. Instalacja w przyczepie kempingowej .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, a kable nie są uszkodzone, bo one wychodzą ze skrzynki, a nie do niej wchodzą (tak łopatologicznie) i skoro na początku przewodu nie ma prądu, to tym bardziej na końcu go nie będzie.
  • Electrician specialist
    pesol wrote:
    kable nie są uszkodzone, bo one wychodzą ze skrzynki, a nie do niej wchodzą (tak łopatologicznie) i skoro na początku przewodu nie ma prądu, to tym bardziej na końcu go nie będzie.

    A skąd się "skrzynce" ma brać to 12V?
    Musi być w jakiś sposób doprowadzone. Sprawdziłeś jaka jest funkcja wszystkich przewodów, które znajdują się w "skrzynce"
  • Level 43  
    pesol wrote:
    Zaznaczyłem na zdjęciu kabel na którym powinno być 12V
    To jest kabel którym od bezpieczników jest rozprowadzona cała instalacja 12V
    Raczej powinienes szukać z drugiej strony bezpieczników, bo zasilanie od źródła(akumulator, prostownik) powinno być wpięte na stopki bezpieczników, a z gwintu bezpieczników powinno wychodzić na instalację przyczepy.
  • Level 30  
    Wcale bym się nie zdziwił że gdzieś był transformator na 12V tylko został 'wycięty' przy sprzedaży, zaproś jakiegoś kumatego elektryka żeby Ci to obejrzał zanim sobie krzywdę zrobisz.