Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 1.6 vti - wypadający zapłon cylinder 2

Michał4231 02 Jul 2020 08:19 9273 6
  • #1
    Michał4231
    Level 7  
    Witam, mam problem z nieszczęsnym silnikiem 1.6 vti 120km, który jest w peugeocie 308, otóż przyjechał do mnie klient z błędem wypadającego zapłonu na cylindrze 2, jak silnik jest zimny, jest wszystko oki, zagrzeje się i nagle zaczyna nierówno pracować i załącza się wentylator na pełne obroty. Świece nowe, cewki podmieniane, nadal nic, więc zdjąłem głowicę oddałem do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, przy okazji wymieniłem pierścienie w silniku i nowy rozrząd, wszystko złożone do kupy, samochód odpalony i.. nadal to samo... ten sam błąd i ten sam cylinder. Nie mam już siły do tego silnika, miał ktoś może podobny problem, albo może wie czym jest to spowodowane? Dodam jeszcze ze był też podmieniany program w komputerze i nadal zero zmian.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Michał4231
    Level 7  
    No właśnie jest to błąd tylko wypadającego zapłonu. no dobrze usterka mechaniczna, ale jaka, skoro została sprawdzona głowica, wymieniony rozrząd, a może coś z valvetronicem?
  • #4
    michal0506
    Level 6  
    Sprawdziłeś dobrze wiązkę może tylko pony na wtyczce. Spróbuj sterownik podmienić
  • #5
    Michał4231
    Level 7  
    Tylko jest problem, ponieważ ciężko ten sterownik dostać
  • #6
    Kaziu1991
    Level 29  
    Nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Twój klient musi być troche naiwny. Każdą naprawe należy zacząć od diagnostyki. Diagnostyki mamy dwie. Jedna to komputerowa (nie mylić z odczytem błędów, bo to nie diagnostyka). Podstawa to analiza parametrów rzeczywistych w czasie gdy występuje usterka i w czasie, kiedy auto chodzi normalnie. Druga to diagnostyka na silniku. Pomiar kompresji, organoleptyczne sprawdzenie sprężyn od valvetronika, czujnik temp i czujnik wału oraz wałków. Dopiero po takiej drodze bez większego dłubania w silniku a jedynie obserwacji, analizie i wyciąganiu wniosków możesz stwierdzać, czy rozbierać motor czy rwać wiązki. Nie napisałeś żadnych konkretów, nawet kolego nie podałeś kodu silnika. Jak mniemam jest to ten wspaniały twór psa i ebemwu. No dobra, narobiłeś sie jak smok, wydałeś pieniądze klienta, ale... czy sprawdzileś hydroregulatory zaworowe? Czy rozrząd jest na blokady? Czy sprawdzałeś koła zmiennych faz rozrządu? Czy same koła są ustawione prawidłowo? (Wbrew wielu obiegowym opiniom nie ustawia sie ich byle kak) Czy rozrząd po ustawieniu został adaptowany w sterowniku silnika?
  • #7
    ArthurMitchel
    Level 1  
    Czy usterka została zdiagnozowana i naprawiona? Jakie koszty? Co było zrobione?