Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk4 - Problem z abs/esp

03 Lip 2020 09:19 165 3
  • Poziom 7  
    Witam

    pacjent to mondeo mk4 sedan po lifcie 2013r 2.0 tdci.

    Problem pojawił się nagle, przy parkowaniu auta jakiś czas temu wywaliły błędy z ABS i ESP. Zgasiłem silnik odpaliłem na nowo błędów nie było to olałem sprawę. Po jakimś czasie zaczęły wywalać co raz częsciej a przy tym auto traciło moc.

    Podpiąłem komputer który pokazał :

    C1A91:14-8A Czujnik prędkości prawego przedniego koła
    Odpaliłem pomiar prędkości każdego z kół, w momencie pojawiania się kontrolek na desce prawe przednie koło wskazuję ciągle prędkość 255km/h.

    Oddałem do mechanika, wymienił czujnik abs w tym kole i stwierdził że jest ok. Odebrałem auto, nie zdążyłem wyjechać z bramy i znowu, wróciłem do niego, rozebrali znowu koło coś poodginali przy wtyczce przy piaście powiedzieli że piny były trochę poodginane i żebym teraz sprawdził. No i o dziwo w drodzę do domu ok 60km było ok, ale przed samym wjazdem na parking znowu...

    Oddałem auto typowo do elektromechanika który stwierdził że zna temat bo to wada farbcyzna w tych autach. Wczoraj odebrałem powiedział że sprawdził wszystkie przewody do modułu abs i były ok, na pytanie co zrobił stwierdził że poodginał piny ale ten zrobił to przy wtyczce przy samym module ABS. Dalej nie ma poprawy, elektryk stwierdził że trzeba coś lutować "przy komputerze" zrozumiałem że chyba przy module, a jak to nie pomoże to zostaje tylko wymiana całej pompy ABS.

    Czytając fora widziałem że w 99% przypadkach do był tylko przetarty kabel albo pomogła wymiana wiązki. Nie mam już pomysłów co robić ale średnio widzi mi się wymiana całej pompy.
    Jakieś rady czy mogę coś sam sprawdzić ? Zaznaczę że z elektryką to ja zawsze trzymałem się z dala, nie mam kompletnie do tego głowy.
    Dodam jeszcze że mam wrażenie że przy dużych opadach deszczu ten błąd się nie pojawia, wtedy gdy wracałem od mechanika 60km to ostro padało, a jak jest sucho to wywala co każde hamowanie lub ostrzejszy skręt kierownicy. Może to przypadek...
  • Poziom 27  
    Błąd któregoś z czujników wcale nie musi być związany z wiązką i samym czujnikiem, ale mogła dostać się wilgoć do sterownika pompy ABS - najczęściej poprzez gniazdo wielopinowe.
    Nie wiem jak u ciebie jest z dostępem do sterownika, który przykręcony jest sześcioma torxami T20 do zespołu pompy ABS. Czasami daje się go odkręcić bez ruszania całego zespołu pompy, bo demontaż całości to jest od razu grubsza robota. Wypinasz wtyk wielopinowy i wtyk silnika pompy od sterownika, odkręcasz Torxy i sterownik schodzi z zespołu bez problemu. Zdemontowany sterownik można oddać do specjalistycznej firmy naprawiającej te układy, sprawdzenie i naprawa kosztuje zwykle ok. 300 zł. Bez sterownika można nadal jeździć.

    Jeżeli jednak masz wątpliwości co do wiązki i samego czujnika, to wpierw można sprawdzić jego oporność - zwykłym multimetrem. Albo na wypiętym głównym wtyku wielopinowym przy sterowniku (najlepiej), albo na wtyku pośrednim, prawdopodobnie gdzieś przy nadkolu w komorze silnika. Oporność powinna mieścić się w zakresie 1500 -1950 omów.
  • Poziom 7  
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Niestety w związku z moją pracą nie mam czasu na wchodzenie aż tak głęboko żeby dostać się do pompy abs, bo z tego co wiem trzeba poodkręcać całe podszybie, wycieraczki, akumulator itp.
    Elektromechanik u którego wczoraj byłem mówiąc o lutowaniu "komputera" prawdopodobnie miał na myśli ten sterownik o którym piszesz. Dodał też że mieli raz przypadek że i to nie pomogło i właśnie wymiana całej pompy ABS dopiero usunęła usterkę.
    Mimo wszystko dalej nie daje mi spokoju same objawy, raz przejadę 20-60km i błąd się nie pojawia, a czasem już na parkingu przy kręceniu kierownicą. Czasem też do momentu jak nie wywalą błędy przy nawet delikatnym hamowaniu czuć pod pedałem że załącza się ABS, dopiero jak wywali kontroli to hamuje normalnie.

    No nic, w takim razie pozostaje mi chyba tylko oddać go w poniedziałek z powrotem do elektryka

    @edit

    podłączyłem dziś kompa pod auto i dodatkowo pojawił się jeszce błąd : P0135 - Obwód elementu grzejnego O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)

    Czy to może mieć jakiś związek z tymi problemami z abs?
  • Poziom 27  
    rarytas22 napisał:


    podłączyłem dziś kompa pod auto i dodatkowo pojawił się jeszce błąd : P0135 - Obwód elementu grzejnego O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)

    Czy to może mieć jakiś związek z tymi problemami z abs?

    Nie.Nie wiadomo jaki ten błąd jest .Czy jest to zły sygnał czy przerwa w obwodzie.Nie jest to skomplikowana usterka.Nawet gdyby trzeba było wymienić sterownik abs to nie diadnozuje się tego tydzień.Jedź do elektryka a nie do wymieniaczów.