Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikser audio -oceńcie schemat

06 Paź 2005 18:56 24258 90
  • Poziom 28  
    Witam
    Noszę się z zamiarem zbudowania prostego miksera audio. Wiem, że wiele osób zaraz się odezwie, że nie warto, ale chciałbym sprubować.
    Schemat rysowałem w oparciu o schemat powermiksera firmy Yorkwille. Zmiany to:
    Dorobienie wejścia słuchawkowego
    Dorobienie włacznika kanału

    i jeszcze kilka pomniejszych.

    Na razie jest to tylko schemat ukaładu wejściowego, Układ wyjściowy jest jeszcze nie gotowy. Wiem, że jest na elektrodzie wiele osób , które są oblatane ze sprzętem i mogłyby zasugerować jakie rozwiązania zastosować. Zaznaczam, że ma to być mały mikser i tani w wykonaniu.

    Pozdr.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Witam
    To Ty chcesz zawodową "maszynke" zbudować, a skoro tak, to może nieco zmodyfikuj układ wejściowy, i daj włączene napięcie zasilania mikrofonów pojemnościowych (phantom). Może dziś nie jest ci to potrzebne, ale warto to miec na przyszłość....
    jk
  • Poziom 28  
    Wreszcie ktoś odpisał...i to Silver :D Może to nie profesjonalny, ale taki średni. Phantom mi nie potrzebny, ale w przyszłości, kto wie...

    Już mam prawie zaprojektowane płytki poszczegulnych modułów.

    Zamieszczam teraz schemat układów wyjściowych. Mam kilka pytań:

    1 Czy zastosować włącznik korektora graficznego?
    2 Czy dać możliwosc podłączenia odsłuchu przez słuchawki sygnału stereo takiego jaki idzie na wyjście?
    3 Czy zrobić możliwość regulacji głośności poszczególnych wyjść?

    Mikser ma być "mini", czyli szeroki na 38cm, głeboki najwyżej 35cm, a wysoki najwyżej 3cm.

    Pozdr.
  • Poziom 36  
    kociątko napisał:
    Wreszcie ktoś odpisał...i to Silver :D Może to nie profesjonalny, ale taki średni. Phantom mi nie potrzebny, ale w przyszłości, kto wie...

    Już mam prawie zaprojektowane płytki poszczegulnych modułów.

    Zamieszczam teraz schemat układów wyjściowych. Mam kilka pytań:

    1 Czy zastosować włącznik korektora graficznego?
    2 Czy dać możliwosc podłączenia odsłuchu przez słuchawki sygnału stereo takiego jaki idzie na wyjście?
    3 Czy zrobić możliwość regulacji głośności poszczególnych wyjść?

    Mikser ma być "mini", czyli szeroki na 38cm, głeboki najwyżej 35cm, a wysoki najwyżej 3cm.

    Pozdr.


    Ad1 Nie ma sensu stosowania wyłącznika korektora graficznego.
    Ad2 Można to zrobić.
    Ad3 Jeżeli będzie istniała możliwość zdalnej regulacji głośności podłączonych do wzmacniacza to można., można wtedy zrezygnować z potencjometru sumującego.
  • Poziom 28  
    Dzieki.

    Czyli zrezygnować z potencometru sumy? To chyba nie jest dobry pomysł. Mikser ma być uzywany przeważnie do nagłośnienia. Na wejściach będą mikrofony, a do wyjść będą połdączone ze trzy wzmacniacze stereo. Dlatego żeby nie musieć regulować głośności poszczegulnych wzmacniaczy potencometrami wbudowanymi w nie, pomyslałem, że wygodniej mieć wszystko na mikserze i móc regulować sobie poszczególne kanały wyjściowe. Jest to bardziej skomplikowane, ale chyba będzie znacznie wygodniej.

    Jeszcze nie wiem, czy zrobić dodatkowy kanał do odsłuchu, czy może dwa kanaly efektów, ale chyba to nie jest aż tak konieczne w małych mikserach.

    Może ktoś ma jeszcze jakieś inne uwagi?

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    Witam
    Mikser powinien miec możliwość regulacji zarówno sumy, jak tez poszczególnych źródeł. Regulacja czułości (gain), ma za zadanie takie ustalenie wstępne sygnału, aby nie przesterowac następnych stopni, zatem nie reguluje sie tym potkiem głosości danego źródła.
    Inna kwestia to lekka modyfikacja układu wejściowego z przełączniekiem. Według mnie te dołaczane rezystory przez przełącznik, nalezy na stałe wsadzic szeregowo z tymi mniejszymi, a wyłacznikiem je zwierać, lub włączac do pracy liniowej.
    Ta zmiana pozwala taz na separacj egalwaniczną wejścia przy pracy liniowej, bo w tej wersji, praca liniowa takowej nie ma.
    Takie rozwiązanie ma zaletę,że w przypadku uszkodzeniu przełacznika mamy nadal sprawne wejście, bez możliwości przełączenia czułości, ale jest....
    Powracam tez do wczesniejszego pomysłu dobudowania układu (phantom), w końcu przygotowanie tego na płytce nic nie kosztuje, ale umożliwia w przyszłości natychmiastowe domontowanie tych elementów, a wierzcier mi to kilka rezystorków, i kondensatorków....
    jk
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Witam

    Miałem nieco inny układf na myśli. Te rezystory maja tak "nieszeregowe" wartości, aby ustalac dokładnie wzmocnienie , zatem R1x nalezy połaczyć szeregowo z R3i, a R2x z R2i. Przełączniki podłączyć równoelegle do R2x i R1x. Zwarcie przełączników, a zatem i tych rezystorów, powoduje przejście do czułości mikrofonowej, a otwarcie ich do czułości liniowej.

    Pomysł aby wyjście było synetryczne bardzo wskazany zastosowania.
    jk
  • Poziom 28  
    Czy teraz lepiej?

    Co do wyjść, to będą trzy. Chyba dorobię do każdego z wyjść dodatkowo osobną regulację głośności niezależnią od regulatora sumy.

    Zamieszczam jeszcze rysunek obudowy. Nie jest to dokładny rysunek, nie przestrzegałem wymiarów. Tu najbardziej potrzebuję rad. Czy takie ułożenie będzie wygodne? Co jeszcze można dodać do sekcji wyjściowej?

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    Witam
    Jeśli mażesz dostać gniazda wejściowe z przełącznikiem zależnym od wtyczki jack, to warto takowe zainstalować, aby samoczynnie wejścia niewykorzystanych kanałow były zwierane do masy. Unikniesz w ten sposub wielu niespodzianek, a także zmniejszysz szumy.
    Według mnie powinieneś jeszcze dodać 2-4 wejścia czysto liniowe, bez regulacji barwy, tylko z regulacja głośności, do podłączenia urzadzeń wysokosygnałowych, ( klawisze, odtwarzacz laserowy, itd), mogą one tez słuzyć jako "returny" do efektów.
    Wydaje mi się też, ze pierwotny pomysł oddalenia potków sumyo reszty jest słuszny, i nalezy do niego powrócić.

    jk
  • Poziom 38  
    he he bardzo ambitny temat, kiedys projektowalem sobie mikserek jednak na tym sie zakonczylo jakos zabraklo checi.

    Widze ze SILVER SOUND zacheca cie do paru ulepszen i faktycznie jak jestes zdecydowany budowac to ja bym wywalil te tl082.

    TL082 ma stosunkowo duze szumy rzedu 25nV/Hz^(1/2) i niski wspołczynnik CMRR - 70 dB.

    Ja bym dal zamiast nich NE 5532 lub LM833 bedzie to fajniej chodzic. Mozna jeszcze pomyslec nad odcinaniem wejsc gdy potenciometr jest sciszony co jeszcze poprawi uklad jesli chodzi o szumy.

    Cytat:

    Cały czas zastanawiam się jak umieścić poszczególne bloki miksera


    Osobiscie robil bym budowe modulowa czyli 1 wejscie 1 plytka - np. wstawione pionowo i laczone razem np gruba srebrzanka w takiej ilosci jaka chcesz miec liczbe wejsc. Tak samo inne moduliki.

    Bedziesz wtedy mogl spokojnie bez przeprojektowania robic rozne miksery o roznej ilosc wejsc itp.

    Kurcze rysowalem w Paincie wiec sie nie smiac ;) mniejwiecej o taka koncepcje mi chodzi jak w zalaczniku
  • Poziom 28  
    Dzęki
    Potencjometry sumy dam w takim razie najbardziej w prawo. Co do zwierania wejść do masy, gdy nie ma wtyczki, to nie mam takich gniazdek. Mogę oczywiście kupić, ale sa one szersze.

    Te wejścia czysto liniowe, powinny być chyba stereo? Dodam 2-3 takie.

    Nie zastosuję TL082. Zastosuję cześciowo OPA2604 i OPA2134, a reszta to TL072. Częściowo, bo OPA2604 mam tylko 9 sztuk, a OPA2134 mam 10szt. A jako wzmacniacz słuchawkowy może uzyć TPA6120A2? Czy to nie będzie bezsensowne?

    Co do umieszczenie płytek pionowa, to raczej ten pomysł odpada. Za wysoki będzie. Jak pisałem miser będzie "slim", czyli wysoki na 2-3cm. Będą poziome płytki po 4 kanały na jednej płytce. Wyjściowa zaś będzie jedna.

    W układzie jest włacznik kanału, tak więc nie będzie szumów z kanałów, które są nie uzywane.

    Co do znieczecenia się, to raczej u mnie nie wyetepuje :D , jak coś postanowie, to zrobię. Czasami tylko trwa to kilka lat :D

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    Witam

    Masz rację, zapropponowane dodatkowe wejścia liniowe, powinny być strereofoniczne, z ewentualna panoramą.
    Wydaje mi się, że wygodnie by było zastosowac gniazda do scalaków, aby w przyszłości można było wymieniać je na lepsze jakościowo.
    jk
  • Poziom 38  
    Jesli masz juz uklady to faktycznie lepiej dac podstawki (tylko dobrej jakosci precyzyjne) i ewentualnie w przyszlosci zmienic na jakies ciekawsze.

    Teko tupu uklady maja mimo wszystko troche operacyjnych w sobie i np. przy otwartych wszystkich wejsciach i braku sygnalu slychac dosc powaznie szumy.

    Odnosnie parametorow:

    TL082 : szumy30nV, CMRR - 60 dB
    NE 5532 : 5nV, CMRR - 100 db
    LM833 : 4,5nV, CMRR - 100 db
    OPA2604 : 10nV, CMMR - 100db
    OPA2134 : 8nV, CMMR - 100db
    TL072 : 18nV

    w sumie OPA2134 ma wmiare male szumy i polecam go wpakowac na wejscia.
    Pomysl tez moze o dodaniu np. dwuch SUB grup na ktore mozne puscic poszczegolne kanaly. Nieraz sie to przydaje (nie wiem co bedziesz naglasnial) wtedy jednym potencjometrem regulujesz poziom calej subgrupy (np. wszystkie mikrofony z perkusji itp.).

    Odnosnie koncepcji z pionowymi plytkami nie doczytalem ze chodzi ci o wersje slim.


    Natomiast co do TPA6120A2 to nie ma co przesadzac, szkoda ukladu i lepiej go zastosowac gdzie indziej a tutaj zrobic to prosciej.

    Cytat:

    Masz rację, zapropponowane dodatkowe wejścia liniowe, powinny być strereofoniczne, z ewentualna panoramą.


    Na monofonicznych (linia/mik) dajesz panorame, natomiast na stereofonicznych do cd/md itp. dajesz normalny balans.
  • Poziom 28  
    tplewa napisał:

    Na monofonicznych (linia/mik) dajesz panorame, natomiast na stereofonicznych do cd/md itp. dajesz normalny balans.


    Witam

    bardzo precyzyjne określenie wyjaśniające moje błędne okreslenie, z poprzedniego postu.
    jk
  • Poziom 28  
    [quote="tplewa"]Pomysl tez moze o dodaniu np. dwuch SUB grup na ktore mozne puscic poszczegolne kanaly. Nieraz sie to przydaje (nie wiem co bedziesz naglasnial) wtedy jednym potencjometrem regulujesz poziom calej subgrupy (np. wszystkie mikrofony z perkusji itp.).
    quote]

    Wiem, że to może się przydać, ale wiem tylko jak zrealizować to elektronicznie. Chyba trzeba dać zaraz po regulatorze głośnoci w każdym kanale przełacznik do grupy. Nie wiem jak to upcha się na płytce :cry:

    Dzięki za dane układów.

    Przypomniałem sobie, że trzeba dać wyjście do nagrywania. Sygnał chyba trzeba pobrać z przed regulatora sumy.

    Dzisiaj nie mam czasu nic poprawić, dopiero jutro to zrobię.

    Pozdr.

    p.s. Raczej przełacznik do grup trzeba by dać po regulatorze panoramy, a to chyba bardzo komplikuje układ. Trzeba by jeszcze jednego scalaczka, więc chyba mimo użyteczności nie zrobię tak.
  • Poziom 28  
    Witam
    Wydaje mi się, że koledzy mają rację z tymi grupami, i może sie to okazać bardziej przydatne niz ten "niby "EQ", który więcej ci będzie psuł sygnał niz pomagał.
    Według mnie należy zrezygnowac z tego EQ, i na tym "placu" upchnąc elektronikę do tego co podpowiadają koledzy....
    Eq, zawsze lepiej stosowac zewnętrzne..
    jk
  • Poziom 38  
    :arrow: kociątko

    Napisz mniejwiecej do czego bedziesz uzywal tego miksera, mozna adaptowac rozne funkcje jednak wszystko zalezy czy ma to byc mikser na estrade, studyjny lub dla DJ-a. Praktycznie kazdy ma inne funkcje ktore powinno sie wbudowac.

    Co do EQ (hi,mid,lo na kanal) to w sumie dosc czesto sie przydaje jednak jak jest dobrze zrobiony, jego wylaczanie to tez zacna opcja.

    Co do sub-grup to nie jest z tym az tak strasznie, trzeba by to odpowiednio przemyslec :) i tak po panoramie wysylasz sygnal na dwie szyny master L i master R. W sumie robisz przelacznik ktory wysyla na SUB1 lub SUB2 lub Master.

    Jesli jest to mikser na estrade to tez przydatne jest np. funkcja odwracania fazy... zreszta duzo by pisac.

    Zobacz jak zrealizowany jest np. prosty mikserek soundcrafta Folio F1

    Kosztuje to ok 1000zl, ma w sobie wiekszosc tl072 (szumi okropnie), wiec jak dobrze pomyslisz i zrobisz ciekawe rozwiazania + dobre scalaczki bedzie bil na glowe takiego Soundcrafta Spiryt-a. Fakt ze wiele osob nie chce byc takim spirytem naglasnianych ale osobiscie widzialem jak naglasniali takim czyms Kase i paru innych wykonawcow.

    Wiec twoj pomysl to nie dokonca taki prostyu mikserek, moze z tego wyjsc bardzo przyzwoity i funkcjonalny sprzecik.
    Załączniki:
  • Poziom 28  
    tplewa napisał:
    :arrow: kociątko
    Co do EQ (hi,mid,lo na kanal) to w sumie dosc czesto sie przydaje jednak jak jest dobrze zrobiony, jego wylaczanie to tez zacna opcja.
    ..........
    Wiec twoj pomysl to nie dokonca taki prostyu mikserek, moze z tego wyjsc bardzo przyzwoity i funkcjonalny sprzecik.


    Witam
    Pisząc o EQ, miałem na myśli nie ten "kanałowy", o którym tu piszesz, a tym z sumy, który, tak mię wydaje, kolega chce zastosowac (widac to na płytce drukowanej, kilka potków suwakowych obok siebie po prawej stronie u góry).Według mnie , jesli miał tam być ten EQ, to lepiej z niego zrezygnować, a dać gniazda jack "insertowe", aby można było podłączyć zewnętrzny.
    Z tym że to nie jst prosty mikserek w całości sie zgadzam, ale skoro jest w fazie projektu, mozna sobie "poużywać", i zaprojektować "full wypas"..
    To niewiele kosztuje, a bardzo ułatwia życie funkcjonalnością.
    Poza tym, konstrukcja zbliżona do zawodowego stołu, uczy pewnych nawyków, które będą jak "znalazł' ,gdy kolega przejdzie z "rękodzieła", na coś poważniejszego.

    jk
  • Poziom 28  
    Witajcie.
    Wykombinowałem już z tymi grupami. Czy tak może być? Jeżeli wciśniemy włącznik Grup1, to sygnał zamiast do sumy pójdzie do Grupy1. A jak wciśniemy grup2, to pójdzie do grup2. Jeżeli byśmy przypadkiem wcisneli oba, to pójdzie do grupy1. Czy może tak być?

    Co do wyłacznika potrójnego EQ w kanale, to czy można to zrobić po prostu łacząc jego wejście z wyjściem za pomocą włacznika?

    Co do eQalizera 2x9, który jest na wyjściu, to dlaczego ma psuć? Mogę mu dorobić włacznik. Prawda, że trochę miejsca zajmuje... Może i żeczywiście zrobić osobno.

    Mikser ma być przeważnie uzywany na estradzie do nagłaśniania różnego rodzaju muzyki, nie jako DJ. Czasami też zapewne jak będę chciał cos nagrać, to też będę go używał. Mikserek nie jest prosty, zresztą jak piszesz dodatkowe opcje prawie nic nie kosztują. Takie dodanie przełączników grup, to niewielki wydatek. Gożej z tym odwracanie fazy wyjść, ale musze się zastanowic.

    Jeszcze jedno pytanie, w sygnale znajduje się sporo przeąłczników, czy one nie będą wprowadzać trzasków podczas przełączania? Jak zrobić, żeby tego nie robiły?

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    Witam
    Według mnie minimalny EQ do takich Pólprofesjonalnych zastosowań to 15 punktów,
    a najlepiej tercjowy, czyli ponad dwa razy więcej. Według mnie nie ma sensu oraniczać się takim "pólfabrykatem" 9 punktowym, zabierając kupę "placu" który można spożytkować do bardziej funkcjonalnych dodatków dla mikserka.

    Jeśli potencjały stałe przełączanych takimi przełącznikami są jednakowe, najlepiej = 0V, to nie ma dużych trzasków, ale jedna będą.
    Aby je zmniejszyć, nalezy sygnał doprowadzać do takiego przełącznia przez kondensator elektrolityczny, zwarty do masy po stronie tego przełączniaka do masy rezystorem wartości kilku-kilkunastu kiloomów.
    W taki sposób sprowadzasz potencjały przełączanych sygnałów do jadnakowego poziomu=0V.
    Sa oczywiście inne lepsze sposoby walki z takowym zjawiskiem, ale sa bardziej rozbudowane.
    Wiem, że to skomplikowałoby układy wejściowe, ale wskazane by było wstawienie wejść insertowych na kanały mikrofonowe. Bardzo to ułatwia dołączanie efektów, i innych elementów obróbki sygnału poszczególnych wejść.
    Koszt to dodatkowe gniazdo monofoniczne jack z przełacznikiem, i nieco ścieżek na płytce, no i nieco przemyślenia, czy da się to zrealizować przy takiej konstrukcji.....bo nie ma miejsca na takie gniazda obok gniazd wejściowych, a zamontowanie ich na front wymagałoby nieco zachodu.

    jk

    jk
  • Poziom 38  
    Dokładnie stosowanie takiego EQ mija sie z celem i nie znajdziesz go w zadnym szanujacym sie mikserku.
    Odnosni insertow i pakowanie ich na kazdy kanal hmm chyba troche przesadzone. W sumie inserty wystarczyly by np. na sub-grupach. I tak nie stosuje sie na scenie zbyt duzo bajerow. Mozna jeszcze jeden insert na wyjscie do podlaczenia kompresora/limitera tak by kwestja sygnalu idacego na koncowki byla latwa do rozwiazania.

    Co do odwracania fazy nieraz sie to przydaje jak sie dzieja jakies cuda, lub np. do naglasniania werbla na 2 mikrofony itp.
  • Poziom 28  
    Witam
    Są różne szkoły włączania kompresorów, ja uznaję szkołę indywidualną, bo nie degraduje tak sygnału, jak kompresorek zapięty na sumie.
    Właczenie nawet behringerka, na kazdy mikrofon oddzielnie, przy odpowiednich ustawieniach da bardzo przyzwoity efekt, natomiast na sumie potrzeba specjalistycznego, a zatem i droższego urządzenia.
    Ponadto, wejście insertowe na każdym wejściu mikrofonowym, umożliwia zapięcie na mikrofon, lub np;gitarę, indywidualnie efektu, nie dokładając zanacząco szumów, oraz jak ktoś chce kompresorka.
    Generalnie, odwrócenie fazy można wykonać za pomoca prostego "przewtyku, i nie trzeba koniecznie uposażać miksera w takową możliwość, choc, zapene wygodnie by było.
    Przewtyk taki łatwo jest wykonać, w końcu to tylko kawałek przewodu, i dwa wtyki canon, ale zapięcie efektu indywidualnie na mikrofon, to większa kłopota, jeśli nie ma insertu, bo trzeba zabrać na to jeden aux.....a on może bardziej sie przydac do odsłuchów....
    Według mnie ważnejszy jest aux na odsłuchy, insert na wejściu indywidualnym, niż przełacznik fazy, tym bardziej, że odwrócenie można wykonac "na zewnątrz", i to bardzo tanimi środkami.

    jk
  • Poziom 28  
    Chyba jak posłucham Waszych rad, to powstanie profesjonalny mikser :D

    Ale do rzeczy. Z insetrami, to problem. Ponieważ raczej nie będzie wiele efektów, to z tego zrezygnuję. Zresztą dorobię kilka AUX.

    Co do odwracania fazy, to można zrobić jednym podwójnym przełącznikiem, ale to nie jest tak konieczne jak zresztą pisze Silver Saund.

    Zamieszczam schemat całego miksera z wyjątkiem wejść AUX, którch jeszcze nie zdążyłem narysowac. Dla uproszczenia kanał mikrofonowy jest tylko jeden na schemacie. Czy połaczenia są jak trzeba? Na pewno trochę czasu zajmie załapanie jak to działa. Przy rysowaniu znalazło się pewnie kilka błedów. Może gdzieś dodać kondensator w sygnał, albo rezystor do masy, żeby nie było trasków przy przełaczaniu?


    Pozdr.
  • Poziom 28  
    kociątko napisał:
    Czy schemat za skomplikowany? czy za mało czytelny?

    Czy tak może być?

    Pozdr.


    Witam
    Nie moge pisac post za postem, zatem spróbowałem takowej opcji.
    Dziś nieco popatrzyłem amn ten schemacik.
    Narazie zauwazyłem , według mnie mały błąd, mianowicie , Pot B, jest dołączony do wejścia "+", scalaka, a według mnie powinien do masy.
    Nie wiem tez jaka on role pełni, czy to jest regujacja "kanałowa"?, jesli tak, to według mnie powinna dawac możliwośc wyciszania do "nieskończonośći", a w takim układzie tego nie ma.
    O reszcie cięzko cos powiedzieć, bo jest to niepołączone.
    Mozna jednak co nico podpowiedzieć, mianowicie, sygnał do "auxów", pobierz z przed regulacji "kanałowej", aby oddzielić regulacje całości, od odsłuchów.
    Dlatego własnie poprzednio mówiłem o indywidualnych insrtach na każdym kanale.
    Nie wiem tez po co Ci aż tyle wyjść...
    nie ma returnów9 lub wejśc to umożliwiających, z sama regulacja wzmocnienia)
    Aby ułatwić analizę, zaznacz blokami poszczególne fragmenty, i narysuj schemat blokowy

    jk
  • Poziom 28  
    Zmieniłem trochę schemat {stary usunąłem}. Już teraz jest wyraźniejszy i wszystko jest podłączone. Narysowałem tylko 3 kanały mikrofonowe, ale będzie ich więcej.

    Nie wiem o któy potencjometr Ci chodzi, czy ten sumy w kanale?

    Juz są wejścia stereo. Nie narysowałem tylko wyjścia odłuchu, ale będzie takie jak wyjście echa.

    Nie wiem jak narysować schemat blokowy. W Corelu mi się nie chce. Zresztą teraz ten jest już chyba wyraźniejszy jak wszystko podąłczyłem.

    Sygnał Aux jest przed regulacją kanałaową, a efekt za regulacją. Odsłuch prze słuchawki też przed regulacją załczany włacznikiem.

    No i teraz jak?

    Pozdr.
  • Poziom 28  
    Witam
    Ogladałem nowy schemacik, i teraz już nie mam kłopotów z tym potkiem, natomiast nie zauważyłem sumatora AUxowego wyjścia, szyna skrajna po prawej, sa tylko "dojścia" od torów wejściowych, ale nie ma sumatora i wyjścia...
    może sie mylę.
    jk
  • Poziom 28  
    Chyba masz rację. Musze poprawić schemat. Zresztą ten sumator, to będzie coś takiego jak Efekt return. No nie?

    Jak poprawię, to zamieszcze. Ale nie wydaje mi się, żeby nie roiło się od błedów na schemacie. Czy gdzieś nie trzeba dodac w tor sygnału kondensatora albo rezystora? Czy nie trzeba gdzdzieś rezystora do masy od sygnału?

    Pozdr.