Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Tector - Ciężkie odpalanie, błąd czujnika wałka rozrządu

kwok 03 Jul 2020 21:43 831 6
  • #1
    kwok
    Level 39  
    Ogólne problem to ciężkie odpalanie. Silnik jest w autobusie, są na pulpicie przyciski do palenia i gaszenia. Jeśli go długo kręcić to łapie, gubi, łapie i tak z 10 -15s aż zapali, i pojawia się błąd wałka. Jeśli go zgaszę przyciskiem i jak tylko silnik się zatrzyma nacisnę start to odpali normalnie i błędu nie ma, jeśli zrobię dłuższą przerwę to znowu trzeba kręcić.
    Problem z paleniem trwa już długo, były błędy przepływu paliwa od MPROP - za mały przepływ, sprawdzane i regenerowane wtryski, wymieniony zawór na listwie bo przeciekał i czujnik ciśnienia, filtry i nieszczelności na samym początku. Ostatnio poszarpywał podczas przyspieszania, błędy mprop i ograniczał ciśnienie więc nie mając się czego czepić wymieniliśmy pompę. Odzyskał moc ale z paleniem dalej problem. Ciśnienie paliwa w normie tzn nie odbiega znacząco od wymaganego. Rozrusznik się od tego palenia "zużył" więc jest nowy. Na obecną chwilę brak pomysłów oprócz 1 nowa pompa jest ...... i 2 jednak trzeba nowe wtryski.
    Pozostaje tylko brak odpowiedzi na pytanie : dlaczego pojawia się błąd wałka?
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie poczytam.
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    podepnij oscyloskop i zobacz jaki wykres jest gdy nie pojawia się błąd a jaki gdy odpala normalnie
  • #3
    kwok
    Level 39  
    Może dokładniej, jak błędu nie ma to go w texie nie widać, jak się pojawi to go widać na liczniku (czek i w menu można znaleźć jego nr) a w texie widać go jako zapamiętany, nieaktywny. Niestety nie mam teraz oscyloskopu i jeszcze trochę czasu nie będę miał, ale z drugiej strony gdyby z czujnikiem było coś nie tak to błąd pojawiałby się zawsze albo losowo a tu jest tylko jeśli zapala jak zapowietrzony ursus, jeśli mi się uda zapalić go normalnie to błędu nie ma.
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Iveco ma swój świat, ja dla pewności bym podejrzał wykresy tak na początek, druga sprawa są dwa czy tylko jeden czujnik od prędkości obrotowej ? jak dwa to jest synchronizacja ?
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Nie pamiętam tego silnika Ale czy koło foniczne przymocowane jak w większym stralisie na 4 srubkach m6 od strony skrzyni do wałka? Bo jeżeli tak to zdjalbym obudowę i sprawdził bym czy pojawił się luzik - Stare miejsca odcisniete.
    W Iveco, masa, następnie ściągam ta obudowę, biały tym, odopalanie jakby z uwalona świeca zarowa, porzuca go i ciężko wchodzi na obroty.