Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 1.8 125 KM + LPG - ECN błędy + problem z immobil/kluczem

04 Jul 2020 21:37 621 8
  • Level 11  
    Witam,
    2 sprawy - nie wiem na ile związane ze sobą, ale być może:
    1. gaz-hamulec test pokazuje błędy ECN - prośba o info co to za błędy:
    017011
    161450
    161600
    2. kilkukrotnie zdarzyło mi się, że po włożeniu kluczyka (oryginał) i uruchomieniu zapłonu zapalają się jakby kontrolki (foto 1), następnie przekręcenie klucza w pozycję start nie powoduje żadnej reakcji (rozrusznik nie kręci, cisza jak makiem zasiał, radio gra jak grało, kontrolki świecą jak świeciły). Powrót klucza do pozycji zero (kontrolki gasną) i ponownie zapłon -> start powoduje uruchomienie silnika i auto gotowe do jazdy (foto 2). Nie zawsze tak się dzieje, ale zdarzyło mi się kilka razy. Pytanie - czy bateria może być słaba w kluczu i stąd problem z immobilaiserem, ewentualnie styki w stacyjce lub sam nie wiem co?

    Opel Astra H 1.8 125 KM + LPG - ECN błędy + problem z immobil/kluczem


    Opel Astra H 1.8 125 KM + LPG - ECN błędy + problem z immobil/kluczem
  • Helpful post
    Level 14  
    Brak reakcji, to padający CIM. Pierwszy błąd, sprawdź przepływomierz.
  • Level 11  
    mpek wrote:
    Brak reakcji, to padający CIM. Pierwszy błąd, sprawdź przepływomierz.


    Sprawdzałem i rzeczywiście CIM i Opel to znany temat. W większości błędy się pokrywają a 'objawy' różne, chociaż często problem z zapalaniem silnika i często naprawia się samo po wyłączeniu/włączeniu zapłonu. Dodatkowo usterka występuje w Astrach <2007, a moja jest z 2006.

    Wg mnie w aucie także sterowanie głośnością radia z kierownicy działa średnio, ale może jestem przewrażliwiony teraz.

    Pytanie zasadnicze - kto w okolicach Wrocławia może CIM naprawić. Wymiana w ASO za 2.000 PLN jak piszą odpada.


    Przepływomierz w jaki sposób sprawdzić? Auto do tej pory zachowuje się bez zarzutu.

    ps. usterka jedyna jaka mi się nasuwa do bezwględnej naprawy to brak 1 biegu wentylatora chłodnicy (załącza się dopiero 2 bieg i full obroty, tj. gdy temp. cieczy na wyświetlaczu przekracza 105C). Na załączonej klimatyzacji wentylator załącza się i gaśnie co paręnaście sekund na postoju, a tak na pewno nie powinno być.
  • Level 14  
    Zwróć uwagę czy klakson zawsze działa.
    Sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, styki na przepływomierzu. Są preparaty do czyszczenia przepływomierzy.
    Odnośnie wentylatora chłodnicy, to padł prawdopodobnie rezystor.
  • Level 11  
    Dzięki, auto pojedzie do elektryka i zrobimy
    1. Rezystor wentylatora bo 1 bieg w lato musi działać.
    2. Sprawdzenie przepływomierza

    Co do CIM wg mnie działa wszystko, tj. Klakson, kierunki, wycieraczki itp.
    Miałem kilka razy problem z uruchomieniem auta, zero reakcji po przekrecdniu klucza.

    Jest możliwe słaba bateria w kluczu?
  • Level 14  
    Klakson nie działa czasami. Próbuj z baterią, zawsze to najtańsza wersja. Miałem takie objawy, wymiana baterii nie pomogła.
  • Level 11  
    Naprawiales CIM czy wymiana i programowanie od zera?

    Baterie sprawdzę. Pytanie czy ewentualnie atacyjka jest ok i czy nie warto użyć jakiegoś kontakt spray do styków?
  • Level 14  
    Jeździłem tak 8 lat, przed sprzedażą naprawiałem.
    Ze stacyjką to uważaj z psikaniem czegokolwiek. Nie pamiętam jest jakiś specjalny smar.
  • Level 11  
    Gdzie naprawiales CIM? Jakie koszty naprawy?