Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.8 133 KM - Gasnie po szybszej jeździe

Leszekk83 04 Jul 2020 22:58 552 2
  • #1
    Leszekk83
    Level 3  
    Dobry wieczór, mam taką przypadłość jak przeciągnę samochód na biegach przy wyższych obrotach szarpnie dwa razy i gaśnie, kręci i nie odpala po czym po 10 minutach zaskoczy i można jechać dalej. Wywaliło błąd check engine (elektroniczne sterowanie silnikiem) usterka wyszła czujnik wałka rozrządu. Byłem u mechanika i wymienił owy czujnik, po czym sprawdziłem jadąc tak samo i powtórka z rozrywki, może miał ktoś podobny problem, mój mechanik rozkłada ręce. Ratujcie
  • #2
    elektron252
    Level 13  
    Ja bym stawiał bardziej na czujnik ale położenia wału a nie wałka rozrządu bo to co piszesz to typowy objaw usterki owego elementu. Auto gaśnie bo widzi obroty wałka a nie widzi wału korbowego i odczytuje, że czujnik wałka widzi obroty mimo tego, że wał stoi w miejscu. Przykładem odbiegnę od marki ale np w VW Touran 1.9 kolega zmienił simering na wale od skrzyni i nie ustawił go w odpowiednim położeniu. Efekt: auto na warsztat wjechało ale po wymianie rozrządu i simeringu już nie. No to komputer zapięty i pokazuje czujnik położenia wałka rozrządu - sygnał anormalny...Do sklepu około 100zł nowy czujnik, montaż kasowanie błędów i to samo...Brak synchronizacji wału z wałkiem i takiego wała. Nie zapali bo widzi niezgodność sygnałów mimo, że rozrząd jest dobrze ustawiony.
    Wracając do tematu może coś się z ECU dzieje po nagrzaniu. Z tego co mi się pamięta to jest montowany na silniku od strony ściany grodziowej i może już na niego przyszła pora. Fiaty często miały takie przypadłości (też w stilo tylko 1.6 16V gubił przepustnicę na gorącym). Najlepiej jakbyś w miejscu u mechanika go nagrzał i "zmusił do zgaśnięcia" Wtedy podpinasz komputer i patrzysz co się dzieje z obrotami w parametrach, następnie sterowanie przekaźnika pompy paliwa bo jak nie będzie obrotów to i przekaźnika komputer nie wysteruje. Na 99% jak zgaśnie to nie usłyszysz pompy podczas rozruchu. Ja do czujników mam swój przyrząd do generowania impulsów który jest w takich sytuacjach niezastąpiony. Aczkolwiek sam metodą domową możesz sprawdzić poprawność działania tego czujnika. wystarczy, że w momencie awarii zdemontujesz czujnik położenia wału, weźmiesz metalowy element typu śrubokręt i przy miejscu zbierania impulsów przez czujnik pomachasz śrubokrętem i powinien się odezwać przekaźnik pompy chociaż na chwilkę a co za tym idzie pompa, Druga osoba może obserwować obrotomierz. Niektóre ECU nie rozpoznają usterki czujnika wału ponieważ brak sygnałów obrotów wału postrzegają jako postój i usterkę odczytują dopiero gdy wypniesz wtyczkę z czujnika. Ale co ECU to nowy pomysł. Sprawdź to co opisałem i daj znać jaki był finał naprawy.