Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny
https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165875-o...z%C4%99-o-pomoc/?tab=comments#comment-9794691
Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż.
Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania.
Rozumiem że na podstawie info z czujnika ciśnienia ECU steruje otwarciem/ zamknięciem elektrozaworu. OK to jest jasne.
1. czy ten zawór jest 0-1 czy płynnie się reguluje. Rozebrałem stary i tam jest tylko cewka i mały magnes na membranie. Nie wiem jakby to mogło byc płynnie sterowane ale może?
2. Pomierzyłem napięcia. i widze że tam jest stały + 12V po stacyjce a regulacja jest 'munusem'
I tak. Po załączeniu stacyjki na elektrozaworze jest około 8V. Po zapaleniu silnika pod widać pik do 12V i spada spowrotem na 8V
Dodanie gazu powoduje wzrost do 12V i przy mniejszym obciążeniu znów 8V. na mierniku cyfrowym ciężko wyczaić czy jest to liniowa zmiana czy po prosu skok.
Pytam bo wydaje mi się że te 8V powinno spowodować zaknięcie zaworu i za tym idące wysunięcie sztangi i wyłączenie doładowania.
Tak się u mnie nie dzieje. Jak już mi wejdzie w tryb awaryjny to nie gasząc silnika na postoju na wolnych obrotach sztanga jest wciągnięta. Odpięcie wtyczki z elektrozaworu powoduje jej zrelaksowanie. Ponowne założenie nie powoduje nic (ale to przez to że jest już w trybie awaryjnym)
Zaraz zmierze ciśnienia CLIPem ale prosze powiedzcie jakie powinny być napięcia na wyjściu z czujnika doładowania.
Na postoju na wyłączonym silniku i wolnych obrotach pokazuje około 1V gazowanie na postoju nie powoduje wielkich zmian, ale kiedy mu podałem około 1 bara (za pomki do kół) napięcie zwiąkszyło się do 2-3 V. trochę chyba mało. Prosze więc o poziomy napięcia w różnych warunkach (postój, zapalony, większe onroty)
Z góry dzieki wielkie
Pozdrawiam
krzysiek
https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165875-o...z%C4%99-o-pomoc/?tab=comments#comment-9794691
Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż.
Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania.
Rozumiem że na podstawie info z czujnika ciśnienia ECU steruje otwarciem/ zamknięciem elektrozaworu. OK to jest jasne.
1. czy ten zawór jest 0-1 czy płynnie się reguluje. Rozebrałem stary i tam jest tylko cewka i mały magnes na membranie. Nie wiem jakby to mogło byc płynnie sterowane ale może?
2. Pomierzyłem napięcia. i widze że tam jest stały + 12V po stacyjce a regulacja jest 'munusem'
I tak. Po załączeniu stacyjki na elektrozaworze jest około 8V. Po zapaleniu silnika pod widać pik do 12V i spada spowrotem na 8V
Dodanie gazu powoduje wzrost do 12V i przy mniejszym obciążeniu znów 8V. na mierniku cyfrowym ciężko wyczaić czy jest to liniowa zmiana czy po prosu skok.
Pytam bo wydaje mi się że te 8V powinno spowodować zaknięcie zaworu i za tym idące wysunięcie sztangi i wyłączenie doładowania.
Tak się u mnie nie dzieje. Jak już mi wejdzie w tryb awaryjny to nie gasząc silnika na postoju na wolnych obrotach sztanga jest wciągnięta. Odpięcie wtyczki z elektrozaworu powoduje jej zrelaksowanie. Ponowne założenie nie powoduje nic (ale to przez to że jest już w trybie awaryjnym)
Zaraz zmierze ciśnienia CLIPem ale prosze powiedzcie jakie powinny być napięcia na wyjściu z czujnika doładowania.
Na postoju na wyłączonym silniku i wolnych obrotach pokazuje około 1V gazowanie na postoju nie powoduje wielkich zmian, ale kiedy mu podałem około 1 bara (za pomki do kół) napięcie zwiąkszyło się do 2-3 V. trochę chyba mało. Prosze więc o poziomy napięcia w różnych warunkach (postój, zapalony, większe onroty)
Z góry dzieki wielkie
Pozdrawiam
krzysiek