Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Passat B5 sedan 1997 rok - Zablokowane drzwi.Ani z klucza ani od środka

GregSid 05 Jul 2020 21:42 3432 20
  • #1
    GregSid
    Level 12  
    Witam.
    Passat B5 sedan 1997 rok.
    Po nawalnym deszczu trochę zalało po stronie kierowcy (przód i tył). Najpierw włączyła się lampka poduszek. Następnego dnia chciałem się dostać do auta żeby skasować błędy, wymontować fotel kierowcy, podnieść wykładzinę, wysuszyć itd. Ale ZONK, nie daje się otworzyć auta. Przekręcając kluczyk po stronie kierowcy reaguje tylko zamek od bagażnika. Zamki w drzwiach nawet nie drgną. Otworzyłem mechanicznie drzwi od strony pasażera, myśląc, że otworzę drzwi kierowcy od środka. Ale nie da rady. Ciągnę klameczką, ale drzwi się nie otwierają. Ciągnę rygiel kombinerkami (ten, co się go wciska w drzwiach od środka), ale się nie otwiera; rygiel sprężynuje i wraca z powrotem. Odłączyłem akumulator - rygiel dalej ściąga w dół, a drzwi się nie otwierają.

    Zasadnicze pytanie ; Jak otworzyć drzwi od strony kierowcy ?

    Wpadłem jeszcze na pomysł aby zdjąć (uchylić) boczek, aby dostać się do wiązki przewodów, które idą do samego zamka ( 8 żył). Chciałem podłączyć na chwilę na krótko z zewnętrznego źródła napięcie 12V aby otworzyć elektrycznie. (Moduł sterowania z wyłącznikami od sterowania szybami odpiąłem). Na schematach pokazują, że do silniczka zamka idzie czarno-niebieski i czarno-szary. U mnie nie ma czarno-szarego. Stoję w miejscu.

    Może ktoś przebrnął przez taki temat. Dwa dni czytałem na forach różne opisy. Żaden nie opisywał rozwiązania takiego przypadku (albo nie znalazłem).

    Dodaję zdjęcie z wiązki w drzwiach pasażera. Tam próbowałem ustalić, które przewody sterują samym ryglem. Poległem. Przetestowałem chyba wszystkie kombinacje a zamek nie drgnął. Akumulator sprawny - dodaję dla jasności.
    Passat B5 sedan 1997 rok - Zablokowane drzwi.Ani z klucza ani od środka

    Wszelkie sensowne sugestie mile widziane.

    Pozdrawiam
  • #2
    sigwa18
    Level 40  
    Pewnie zalało moduł komfortu pod fotelem kierowcy.
  • #3
    GregSid
    Level 12  
    A to z pewnością. Dlatego na tym etapie nie omawiam sprawy dotyczącej naprawy, ale problem z otworzeniem drzwi kierowcy.
  • #4
    sigwa18
    Level 40  
    Fotel da się wymontować z miejsca pasażera i wyjąć. Wtedy można zajrzeć do ww modułu i wysuszyć albo jeśli zgnił padł to wymienić. Na upartego wtedy można zdjąć tapicerkę drzwii i jak się wie gdzie wsadzić srubokręt otworzyc drzwi.
  • #5
    GregSid
    Level 12  
    Zakładam, że będzie problem z podniesieniem wykładziny bez zdjęcia plastikowej osłony progu. A żeby ją zdjąć trzeba otworzyć drzwi. Kwadratura koła.
  • #7
    GregSid
    Level 12  
    Może da się wyrwać, ale na pewno już się na da założyć. osłona progu będzie zniszczona.

    Może ktoś wie jakie kolory przewodów są w wiązce doprowadzone bezpośrednio do silniczka zamka?
    Ze schematów wynika, że czarno-niebieski i czarno-szary, ale u mnie czarno-szary w wiązce nie występuje.
  • #8
    koleś kit
    Level 39  
    Ale na schemacie widzisz ktory idzie do jakiego pinu.To sobie porównaj z modułem drzwi.Jak szczotki zjarane to nic ci to nie da.Można próbować postukać w drzwi podczas tej próby.Ja wyjąłem kiedyś wkładkę zamka oraz klamkę i odpowiednim narzędziem przez otwór otworzyłem.Potem wymieniłem tylko zamek bez demolki auta.
  • #9
    elektryku5
    Level 39  
    Jak jest osobny silniczek z podwójnego ryglowania, to najpierw trzeba sobie z nim poradzić.
  • #10
    GregSid
    Level 12  
    W tym rzecz. na schemacie czarno-niebieski i czarno-szary. W rzeczywistości nie ma w wiązce czarno-szarego. jest siedem innych kolorów. Jedno, co się potwierdziło ze schematem - brązowy to masa. Jeśli omyłkowo podam napięcie na mikrostyk, to go zgrzeję. Dlatego muszę mieć pewność które przewody idą do zasilania silnika zamka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    elektryku5 wrote:
    Jak jest osobny silniczek z podwójnego ryglowania, to najpierw trzeba sobie z nim poradzić.


    Kiedyś taki zamek (wersja od strony kierowcy) rozbierałem. Był tam jeden silniczek.
  • #11
    sigwa18
    Level 40  
    elektryku5 wrote:
    Jak jest osobny silniczek z podwójnego ryglowania, to najpierw trzeba sobie z nim poradzić.
    Bzdura jest jeden.
  • #12
    elektryku5
    Level 39  
    Dlatego tylko o tym wspomniałem, bo spotykałem w VW oba typy zamków (możliwe, że ten pasek jest za stary żeby były 2 silniczki).
  • #14
    GregSid
    Level 12  
    Drzwi zostały otworzone w nast. sposób:
    - w tylnych lewych drzwiach odkręciłem trzy śruby zawiasów, rozpiąłem dwie kostki (białą i brązową) znajdujące się w osłonie /gumowej harmonijce pomiędzy drzwiami a słupkiem/;
    - wymontowałem wkładkę z drzwi kierowcy;
    - dużym wkrętakiem otworzyłem zamek tak, jak kluczem.

    Zamek został wymieniony na nowy. Oczywiście nadal zamki nie działają, z uwagi na (chyba) zalanie modułu komfortu. Stary zamek jest zablokowany. Nie daje się poruszyć elementem, który jest potem spinany z bolce w tapicerce drzwi (ten, którym można wciskając go zamknąć zamek).

    Teraz pozostaje suszenie i szukanie przyczyny nie działania zamków w drzwiach. Co ciekawe szyby, lusterka oraz zamek w klapie działają prawidłowo. Nie działa żaden z zamków w drzwiach.
    Może jakaś sugestia, która mnie naprowadzi ?
  • #15
    koleś kit
    Level 39  
    Być może któryś kabelek w przelotce drzwi.Być może moduł komfortu albo ugnite kable koło modułu.Weź zobacz w live data tam wszystko widać.
  • #16
    GregSid
    Level 12  
    koleś kit wrote:
    Być może któryś kabelek w przelotce drzwi.Być może moduł komfortu albo ugnite kable koło modułu.Weź zobacz w live data tam wszystko widać.


    Sorry za pytanie, ale co to znaczy "w live data" ?
  • Helpful post
    #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Teraz pozostaje suszenie i szukanie przyczyny nie działania zamków w drzwiach

    Na kablu czerwonym z niebieskim paskiem musi być +12V, gnije punkt łączenia tych kabli w okolicy pięty prawego buta kierowcy (gdy ten trzyma nogę na spoczniku)
  • #20
    GregSid
    Level 12  
    carrot wrote:
    Quote:
    Teraz pozostaje suszenie i szukanie przyczyny nie działania zamków w drzwiach

    Na kablu czerwonym z niebieskim paskiem musi być +12V, gnije punkt łączenia tych kabli w okolicy pięty prawego buta kierowcy (gdy ten trzyma nogę na spoczniku)


    I dokładnie to było przyczyną. Tam w jednym punkcie łączy się 6 przewodów. Lekko pociągnąłem i się rozeszły. Miejsce połączenia było dosłownie zielone. Odizolowałem, połączyłem, porządnie zaizolowałem. Działają wszystkie zamki (tzn z tyłu nie chcą się zamykać, ale myślę, że to wina mikrowyłączników w samych zamkach; co ciekawe otwierają się zawsze wszystkie 4, ale zamykają się tylko z przodu).

    Wcześniej w desperacji nawet podstawiłem drugi moduł komfortu i drugi moduł sterowania szybami. Oczywiście nic to nie dało - skoro brak było połączenia + zasilania.

    Pięknie dziękuję za wszystkie wskazówki i podpowiedzi.
  • #21
    GregSid
    Level 12  
    j.w.
    Można zamknąć