Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jetta 1.9 TDI BKC - Który zestaw rozrządu najpewniejszy?

06 Lip 2020 12:34 417 14
  • Poziom 38  
    Witam,

    Przeglądałem już trochę Internetu i obecnie mam mętlik w głowie, bo każdy poleca co innego, z kandydatów w rozsądnej półce cenowej znalazłem:

    -SKF,
    -Dayco,
    -INA,
    -Contitech ale pompa innego producenta i brak szpilek w zestawie.

    Różnice w cenie wprawdzie nie są kolosalne, ale chciałbym znaleźć coś, co nie walnie po kilku tysiącach kilometrów, na każdego z tych producentów udało mi się znaleźć zarówno pochlebne, jak i niepochlebne opinie (Internet, znajomi mechanicy).

    No i przy okazji tematu, przebieg 120 tys. km jest dla tych zestawów realny, czy to tylko w przypadku rozrządu montowanego w fabryce można na to liczyć?

    Dodatkowo ciekawi mnie, czy zakup na alledrogo będzie pewny, czy lepiej unikać?...


    Pozdrawiam.
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 35  
    Elementów SKF nie spotkałam nigdy w orginalnych zestrawach, co nie oznacza ze ich tam nie ma np łozyska Skf . Są to firmy które wymieniają się asotrymętem
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 38  
    Generalnie spodziewam się tego, że wszystkie te zestawy powinny być podobnej jakości, chociaż nie wiem czy sugerować się tym, że na zdjęciach w INA jest napinacz Litens Kanada, a w SKF też, tylko że z Rumunii.
  • Poziom 35  
    Nie sugeruj sie kupuj .
  • Poziom 40  
    Osobiście montuje zestawy Ina ostatecznie Bosch ponieważ to praktycznie to samo co ina. Pompa wody też Ina i tylko jeden raz miałem problem ze puściła płyn ale przyczyna w aucie upg.
  • Poziom 15  
    Też zawsze do VAG-ów wrzucam INA, nigdy nie było żadnych problemów. Zazwyczaj wszystko jest sygnowane znaczkiem INA jednak w piątek przy wymianie w podobnym 1.9 w pudełku był pasek DAYCO, reszta z INA.
  • Poziom 3  
    Ostatnio wymieniałem rozrząd w swoimi 1.9 TDI silnik BRS , zainwestowałem w orginal różnica w cenie to około 200 złotych . Zamówiłem go na Allegro . Nie było najmniejszych problemów . Przyszło na czas i było dokładnie jak w opisie. Polecam .
  • Poziom 38  
    M.R-V4 napisał:
    w pudełku był pasek DAYCO, reszta z INA.


    Gdyby też kogoś to interesowało, w moim zestawie INA były następujące części:
    -pasek Dayco PRC,
    -pompa INA,
    -rolka prowadząca INA Slovakia,
    -rolka napinająca Litens Romania.

    Przy okazji, warto dawać klej na szpilkę M8xM10? Fabrycznie nie jest posmarowana, a opinie na temat kleju w tamtym miejscu są podzielone...
  • Poziom 40  
    Nakrętka napinacza jest z zabezpieczeniem kontrą więc bez kleju. Nie wykręcaj szpilki z bloku.
    Swoją drogą gdzie kupiłeś ten zestaw? U mnie zawsze pasek pasek Ina germany raz zdarzyło się romania i napinacze były litens canada
  • Poziom 38  
    Kupione na znanym portalu aukcyjnym...
  • Poziom 38  
    elektryku5 napisał:
    Kupione na znanym portalu aukcyjnym...

    Takich rzeczy nie kupuje się w internecie. Niestety większość to oszuści i piszą wielkimi literami o rozrządzie INA czy SKF a w środku tylko najtańsze rzeczy firmowe a reszta to no-name. Niestety kilka lat temu podobnie się na to naciąłem jak w niby komplecie rozrządu INA była pompa wody MaxGear a pasek podobnie budżetowy. Ale czego oczekiwać jak kompletny rozrząd kosztował tyle co w sklepie pompy wody SKF...
    Spotkałem się również z podróbką INA z portalu ponieważ niby pompa wody ze znaczkiem INA ale brak napisów, brak numeru części czy cokolwiek innego a wybity był tylko "romb" w którym powinien znajdować się napis firmy. Niby nic ale pompa wody zrobiła tylko połowę deklarowanego przebiegu i zaczęła cieknąć.
  • Poziom 38  
    Tutaj też cena była niezła, ale i tak nie najmniejsza, pasek Dayco to chyba nie jest tragedia? Tym bardziej że czasem idzie na OEM (jedynie kraj pochodzenia nie zachęca).

    Pompa ma znaczek i napis INA, na odlewie są jakieś numery, na kole zębatym także grawer z numerem.

    Tu też zdjęcia w/w sprzętu, sorry za jakość, robione podłym telefonem.

    Jetta 1.9 TDI BKC - Który zestaw rozrządu najpewniejszy? Jetta 1.9 TDI BKC - Który zestaw rozrządu najpewniejszy? Jetta 1.9 TDI BKC - Który zestaw rozrządu najpewniejszy?
  • Poziom 15  
    elektryku5 napisał:
    Gdyby też kogoś to interesowało, w moim zestawie INA były następujące części:
    -pasek Dayco PRC,
    -pompa INA,
    -rolka prowadząca INA Slovakia,
    -rolka napinająca Litens Romania.

    Dokładnie to samo było w zestawie, który montowałem. Kupiony w pobliskim sklepie stacjonarnym, gdzie zaopatruję się od lat.

    decybel91 napisał:
    Nakrętka napinacza jest z zabezpieczeniem kontrą więc bez kleju. Nie wykręcaj szpilki z bloku.

    Przecież w zestawie są dwie nowe szpilki, które trzeba wymienić więc jak ma nie wykręcać?
  • Poziom 36  
    Ja w ubiegłym roku montowałem do passata bkc zestaw conti w zestawie z pompą hepu (metalowy wirnik) i do dziś bez komplikacji. Unikaj allegro bo mogą być podróbki i zleżane paski.
  • Poziom 38  
    Dziękuję Panowie za informacje, pomęczyłem jeszcze znajomych mechaników i pasek Dayco w zestawie INA to ponoć nic dziwnego, więc zestaw wrzuciłem i silnik na razie pali, kałuży płynu pod autem też nie widać.

    Gdyby to kogoś interesowało, auto miało przez 10 lat (na częściach daty z okolic 2009 roku) założony taki zestaw:
    -pasek Gates Powergrip,
    -rolka napinająca Litens Canada,
    -rolka prowadząca INA,
    -pompa bez żadnego logo z napisem Italy,

    jeszcze nie działo się nic niepokojącego, ale stare rolki i pompa miały już lekko wyczuwalny palcem luz, także zostawianie niektórych części starych nie miałoby tutaj najmniejszego sensu.