Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw e46 m47 - 320d m47 nie podaje paliwa do filtra

guciolukasz123 06 Jul 2020 23:46 3183 1
  • #1
    guciolukasz123
    Level 15  
    Cześć, mam problem z moim autem, ostatnio zgasło jak dojeżdżałem do skrzyżowania i nie chciało już odpalić - komp pokazał tylko błąd wtrysku sterującego ale on na pinach ma rezystancję 100ohm więc wychodzi na to, że jest sprawny. Dodam, że Vp 44 była regenerowana jakieś pół roku temu. Auto odpaliło na plaka ale po puszczeniu gazu zaraz gasło.
    Po chwili grzebania zobaczyłem ze z przelewów wgl nie leci paliwo, zerknąłem do filtra paliwa i pompka z baku nie pompuje tam paliwa. Co dziwne zasilanie 12v do niej dochodzi więc sprawa tym bardziej dziwna.
    Po sprawdzeniu na krótko pompka też działa, kolejna dziwna sprawa jest taka, że w lewej komorze pokazuje mi 0 litrów na teście nr 6.
    Co może być przyczyną problemu - czyżby przekaźnik pompki? Czy jak padnie przekaźnik to napięcie będzie dochodzić do pompki tylko nie będzie sterowania?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    elektron252
    Level 13  
    Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony od wlewu paliwa. Paliwo z prawej komory jest przetaczane do filtra przy pomocy wężyka ok 8mm średnicy do kosza lewej komory i bezpośrednio zasila filtr. Paliwo z powrotu z silnika idzie do prawej komory poprzez lewą aby dostarczyć paliwo do kosza pompy elektrycznej. Jeżeli którąś z komór masz pustą to znaczy, że tzw pompka słomkowa nie przelewa paliwa miedzy komorami. Temat bardzo dobrze znany i częsty między innymi użytkownikom bmw oraz mercedesa. Niekiedy przy wymianie pompki w baku montujący wymienia wężyk z tworzywa na gumowy który podczas dociskania kosza przy montażu źle się układa delikatnie się zaginając, co prowadzi do jego pęknięcia. Wtedy paliwo zostaje wypompowane z lewej komory do prawej. Sprawdź przy samym zbiorniku czy paliwo wychodzi z baku.