Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie wiertarki stołowej - Poszukuję porady, jak zamontować jakiś sensowny

07 Lip 2020 00:39 528 12
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich serdecznie.
    To mój pierwszy post, jeśli coś pokręcę z działami czy czegoś nie zrobię dobrze - proszę o wybaczenie.
    Ponieważ jeden obraz to tysiąc słów, proszę zerknąć na zdjęcia.
    W skrócie - odziedziczyłem to cudo, poprzedniego właściciela nieszczęśliwie nie ma już na tym świecie, więc nie mogę podpytać co i jak. Podobna jest do WS-15, może to nawet ten model, ale kiedy wpisuję tę frazę w google, to mam wrażenie, że każda WS-15 jest inna - różnice w korpusie, położeniu i wyglądzie puszki, rączkach etc. Może to wina rocznika, nie znam się.
    Wiertarka działa, wierci, ale jest zakurzona, pordzewiała, od lat nie smarowana, konserwowana.
    Proszę o poradę w kwestii tego bandyckiego podłączenia, bo strach koło niej stać, kiedy jest pod napięciem. Dodatkowo - przewody bardzo stare, twarde, kruszą się. Dla bezpieczeństwa kabel jest odłączony od siły.
    Pytania:
    1. Nie wiem, czy to widać na zdj. 3, ale teraz siła idzie do wiertarki, a DO (!) wejścia w wiertarce przykręcony jest drugi przewód, który zasila
    stojącą obok szlifierkę stołową (na 230V). Dodatkowo ten do szlifierki jest również 4 żyłowy, a 2 żyły sobie beztrosko wiszą w powietrzu (wiem że są nieużywane, chodzi mi o estetykę).
    Chciałbym to rozdzielić - siła do wiertarki. Oddzielnie 230 do szlifierki LUB przejściówka (żeby nie ciągnąć dwóch kabli): siła do przejściówki/rozdzielnika - z niej siła do wiertarki a 230 do szlifierki, to dobry pomysł czy jednak oddzielnie?