Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra H 1,7 CDTI (Z17DTL) - Astra H, nie odpala, brak ciśnienia CR

07 Lip 2020 18:39 357 14
  • Poziom 10  
    Cześć,
    Mam problem podobny jak w temacie
    Tutaj

    Asterka zgasła i nie pali. Diagnoza: brak ciśnienia CR (3-10bar podczas kręcenia)
    Błędy w ECU:
    P0560 - niskie napięcie zasilania (bateria była słaba, naładowana)

    Podczas kręcenia brak ciśnienia CR.

    Wymienione:
    - filtr paliwa - lekko czarny na dole
    - naprawiony zgięty pin w ECU (czujnik temp. cieczy), poprzedni ktoś otwierał ECU i zgiął przy podłączaniu)
    - wymieniona listwa CR, podejrzewałem nieszczelność zaworu nadmiarowego. (wymieniłem,ponieważ jak zdjąłem wężyk powrotów wtrysków na pompie, z króćca listwy leciało paliwo, a z powrotów sucho)

    Sprawdzone:
    - zasilania ECU - OK
    - masy ECU - OK
    - masa silnika OK
    - napięcie na zawór regulacji ciśnienia: na jednym pinie napięcie aku, na drugim wypełnienie ok. 50%
    - obrotomierz wstaje podczas kręcenia jak i w ECU widać obroty (dziwne, że obroty wałka rozrządu są 100/min a wału w tym czasie 230/min)

    Jak odłączyć wtyczkę regulatora ciśnienia, to ciśnienie rośnie. Jak podłączę w czasie kręcenia, to na chwilę zapala póki jest ciśnienie.

    W przytoczonym temacie niestety nikt nie podzielił się rozwiązaniem.

    Kto pomoże?
  • Poziom 40  
    Jakie ciśnienie osiąga z odpietym regulatorem ciśnienia?
  • Poziom 10  
    500-600 bar. Dalej nie kręciłem
  • Poziom 40  
    Ile czasu potrzeba na to ciśnienie?
  • Poziom 10  
    Trudno powiedzieć, ale dość szybko to rośnie. Odczyt parametrów ma słabe odświeżanie. Mogę zapisać jutro przebieg z czujnika ciśnienia oscyloskopem.
  • Poziom 40  
    Wychodzi że mechanicznie gubi ciśnienie, pompa wtryskowa lub wtrysk popuszcza.
  • Poziom 10  
    Ale wtrysk to by lał na przelew, a przelewy suche. Z odłączoną wtyczką regulatora ciśnienie jest. Chyba że to inaczej ma działać.
    Lało się z zaworu bezpieczeństwa na listwie ale ona jest wymieniona.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    A ten zawór bezpieczeństwa na railu jest sprawny ? Bywało że nie i wracało paliwo do zbiornika.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    A ten zawór bezpieczeństwa na railu jest sprawny ? Bywało że nie i wracało paliwo do zbiornika.


    Listwa cała wymieniona.

    Jutro będę miał nowy zawór regulacji ciśnienia na pompie to może coś się wyjaśni.
  • Poziom 10  
    Zawór wymieniony, niestety bez zmian.

    Sprawdziłem, że cały czas leje się paliwo z zaworu bezpieczeństwa na szynie (szyna CR była wymieniana). Też niesprawny przelewowy?

    Czy może być tak że ciśnienie ucieka powrotem pompy? (tzn tam gdzie idą nadmiary z wtrysków)
    Dziwne że bez zaworu regulacyjnego ciśnienie jest.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nadal stawiam na uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Jak masz w pobliżu pompiarza to sprawdzi ci ten zawór czy nie puszcza, nie musisz wywalać całej listwy.
  • Poziom 10  
    kubas10 napisał:
    Nadal stawiam na uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Jak masz w pobliżu pompiarza to sprawdzi ci ten zawór czy nie puszcza, nie musisz wywalać całej listwy.


    Też tak myślałem, dlatego wymieniłem listwę.
    Ale skoro ten zawór bezpieczeństwa jest mechaniczny, to jak wytłumaczyć pojawiające się ciśnienie po odłączeniu regulatora?

    No nic, podstawię jeszcze inne ECU, jak nie to pompa chyba kaput.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Po odłączeniu regulatora, masz maksymalne ciśnienie dużo ponad normę. Odepnij wszystkie przelewy które idą do zbiornika i patrz gdzie pojawia się ropa - tam ucieka ci ciśnienie. Odrobina wtyczki od wtrysków, to jest prosty problem.
  • Poziom 10  
    Temat rozwiązany, auto pojechało kilka dni temu.

    Uszkodzenie wewnętrzne ECU:
    - widział własne zasilanie 2,5V
    - sterowanie na zawór regulacji wysokiego ciśnienia miał 1,8A

    Po wymianie:
    ECU widzi napięcie akumulatora oraz steruje ciśnieniem na 30% (ok. 1A)

    Dzięki wszystkim za pomoc.
  • Poziom 10  
    Temat rozwiązany, auto pojechało kilka dni temu.

    Uszkodzenie wewnętrzne ECU:
    - widział własne zasilanie 2,5V
    - sterowanie na zawór regulacji wysokiego ciśnienia miał 1,8A

    Po wymianie:
    ECU widzi napięcie akumulatora oraz steruje ciśnieniem na 30% (ok. 1A)

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Rozwiązano jak wyżej