Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra H 1,7 CDTI (Z17DTL) - Astra H, nie odpala, brak ciśnienia CR

muskiel 07 Jul 2020 18:39 4047 14
  • #1
    muskiel
    Level 11  
    Cześć,
    Mam problem podobny jak w temacie
    Tutaj

    Asterka zgasła i nie pali. Diagnoza: brak ciśnienia CR (3-10bar podczas kręcenia)
    Błędy w ECU:
    P0560 - niskie napięcie zasilania (bateria była słaba, naładowana)

    Podczas kręcenia brak ciśnienia CR.



    Wymienione:
    - filtr paliwa - lekko czarny na dole
    - naprawiony zgięty pin w ECU (czujnik temp. cieczy), poprzedni ktoś otwierał ECU i zgiął przy podłączaniu)
    - wymieniona listwa CR, podejrzewałem nieszczelność zaworu nadmiarowego. (wymieniłem,ponieważ jak zdjąłem wężyk powrotów wtrysków na pompie, z króćca listwy leciało paliwo, a z powrotów sucho)

    Sprawdzone:
    - zasilania ECU - OK
    - masy ECU - OK
    - masa silnika OK
    - napięcie na zawór regulacji ciśnienia: na jednym pinie napięcie aku, na drugim wypełnienie ok. 50%
    - obrotomierz wstaje podczas kręcenia jak i w ECU widać obroty (dziwne, że obroty wałka rozrządu są 100/min a wału w tym czasie 230/min)

    Jak odłączyć wtyczkę regulatora ciśnienia, to ciśnienie rośnie. Jak podłączę w czasie kręcenia, to na chwilę zapala póki jest ciśnienie.

    W przytoczonym temacie niestety nikt nie podzielił się rozwiązaniem.

    Kto pomoże?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Jakie ciśnienie osiąga z odpietym regulatorem ciśnienia?
  • #3
    muskiel
    Level 11  
    500-600 bar. Dalej nie kręciłem
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Ile czasu potrzeba na to ciśnienie?
  • #5
    muskiel
    Level 11  
    Trudno powiedzieć, ale dość szybko to rośnie. Odczyt parametrów ma słabe odświeżanie. Mogę zapisać jutro przebieg z czujnika ciśnienia oscyloskopem.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Wychodzi że mechanicznie gubi ciśnienie, pompa wtryskowa lub wtrysk popuszcza.
  • #7
    muskiel
    Level 11  
    Ale wtrysk to by lał na przelew, a przelewy suche. Z odłączoną wtyczką regulatora ciśnienie jest. Chyba że to inaczej ma działać.
    Lało się z zaworu bezpieczeństwa na listwie ale ona jest wymieniona.
  • Helpful post
    #8
    kubas10
    Level 25  
    A ten zawór bezpieczeństwa na railu jest sprawny ? Bywało że nie i wracało paliwo do zbiornika.
  • #9
    muskiel
    Level 11  
    Quote:
    A ten zawór bezpieczeństwa na railu jest sprawny ? Bywało że nie i wracało paliwo do zbiornika.


    Listwa cała wymieniona.

    Jutro będę miał nowy zawór regulacji ciśnienia na pompie to może coś się wyjaśni.
  • #10
    muskiel
    Level 11  
    Zawór wymieniony, niestety bez zmian.

    Sprawdziłem, że cały czas leje się paliwo z zaworu bezpieczeństwa na szynie (szyna CR była wymieniana). Też niesprawny przelewowy?

    Czy może być tak że ciśnienie ucieka powrotem pompy? (tzn tam gdzie idą nadmiary z wtrysków)
    Dziwne że bez zaworu regulacyjnego ciśnienie jest.
  • Helpful post
    #11
    kubas10
    Level 25  
    Nadal stawiam na uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Jak masz w pobliżu pompiarza to sprawdzi ci ten zawór czy nie puszcza, nie musisz wywalać całej listwy.
  • #12
    muskiel
    Level 11  
    kubas10 wrote:
    Nadal stawiam na uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Jak masz w pobliżu pompiarza to sprawdzi ci ten zawór czy nie puszcza, nie musisz wywalać całej listwy.


    Też tak myślałem, dlatego wymieniłem listwę.
    Ale skoro ten zawór bezpieczeństwa jest mechaniczny, to jak wytłumaczyć pojawiające się ciśnienie po odłączeniu regulatora?

    No nic, podstawię jeszcze inne ECU, jak nie to pompa chyba kaput.
  • Helpful post
    #13
    kubas10
    Level 25  
    Po odłączeniu regulatora, masz maksymalne ciśnienie dużo ponad normę. Odepnij wszystkie przelewy które idą do zbiornika i patrz gdzie pojawia się ropa - tam ucieka ci ciśnienie. Odrobina wtyczki od wtrysków, to jest prosty problem.
  • #14
    muskiel
    Level 11  
    Temat rozwiązany, auto pojechało kilka dni temu.

    Uszkodzenie wewnętrzne ECU:
    - widział własne zasilanie 2,5V
    - sterowanie na zawór regulacji wysokiego ciśnienia miał 1,8A

    Po wymianie:
    ECU widzi napięcie akumulatora oraz steruje ciśnieniem na 30% (ok. 1A)

    Dzięki wszystkim za pomoc.
  • #15
    muskiel
    Level 11  
    Temat rozwiązany, auto pojechało kilka dni temu.

    Uszkodzenie wewnętrzne ECU:
    - widział własne zasilanie 2,5V
    - sterowanie na zawór regulacji wysokiego ciśnienia miał 1,8A

    Po wymianie:
    ECU widzi napięcie akumulatora oraz steruje ciśnieniem na 30% (ok. 1A)

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Rozwiązano jak wyżej