Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto - Wyłącznik akumulatora na pilota

08 Lip 2020 06:16 543 22
  • Poziom 14  
    Gdzies mi mignął w necie taki wyłącznik i nie moge go namierzyć(chyba amazon) ale nie jestem pewien.
    Zasada działania tego wyłacznika na pilota.
    Podłączasz bezpośrednio do klemy akumulatora i na pilocie były chyba dwa przyciski on i off.Ten wyłącznik nie odcinał całkowice napięcia tylko zostawał 12 V i 2 A(dokładnie nie pamietam wartosci) ale taka była zasada.Przy takim natezenia prądu nie właczyłeś rozrusznika a system auta miał napiecie na podtrzymywanie ,,swojego zycia) :) .Kosztowało to ok 60 euro czy dolarów.

    Może ktos rzuci na niego adres w necie- jak nie potrafie znalesc.Nie wiem jak zapytać.
  • Poziom 14  
    Dzieki za linki ale ten drugi mam i on odcina napięcie pernamętnie.Tu nie chodzi o taki.
    Ma odciąc wysoki amperaż zostawiajac niski np 2 A.
  • Moderator Samochody
    Wstaw równolegle do wyłącznika elektromagnetycznego rezystor dużej mocy, chcesz ograniczyć prąd do 2A ?, 12/2=6, rezystor 6Ω o mocy 24W
  • Moderator Samochody
    Link
    Rezystor podłączasz do zacisków prądowych rozłącznika
  • Poziom 14  
    auto - Wyłącznik akumulatora na pilota

    Co chce osiągnąć:
    1.Włącznik na pozycję off płynie prąd o max natężeniu 2A
    2.Włacznik na pozycję on płynie normalny prąd którym uruchamiam np.rozrusznik auta.
  • Moderator Samochody
    Nie, nie tam gdzie zaznaczyłeś na fioletowo, to są zaciski sterujące, podłączasz do tych dolnych, które przerywają obwód akumulatora
  • Poziom 14  
    Teraz zrozumiałem.
    Jezeli tak podłacze to przy właczonym bedzie prąd o niskim natęzeniu.CZyli systemy w aucie działaja ale nie mozna uruchomic rozrusznika.
    A wyłącze bedzie prad bezposrednio z akumulatora?
  • Poziom 24  
    Zenon407 napisał:
    CZyli systemy w aucie działaja ale nie mozna uruchomic rozrusznika.
    No rozrusznika nie uruchomisz, ale jest jedno ale. Włączenie zapłonu czy też próba uruchomienia rozrusznika spowoduje zapad napięcia, więc ustawienia w radiu czy zegarku wymagające nieustannego zasilania zostaną wykasowane.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    No rozrusznika nie uruchomisz, ale jest jedno ale. Włączenie zapłonu czy też próba uruchomienia rozrusznika spowoduje zapad napięcia, więc ustawienia w radiu czy zegarku wymagające nieustannego zasilania zostaną wykasowane.


    Czyli zostaje tylko dodatkowy mały akumulator do podtrzymania systemu aby ,,żył"?
  • Poziom 24  
    A tak w ogóle to powiedz dlaczego chcesz zastosować taki wyłącznik?
  • Poziom 24  
    No wiem że do auta. Ale w jakim celu? Ochrona przed złodziejem czy zwarciem w instalacji w czasie postoju auta?
  • Poziom 36  
    Zenon407 napisał:
    Do auta.
    Widziałem takie rozwiązanie w jaguarze .


    Bardzo głupie rozwiązanie, w nowszym samochodzie w ogóle nie do zrealizowania aby elektryka sensownie usypiała.
    BTW Po co pchać się w wysokoprądowy obwód akumulatora jeśli odcięcie rozrusznika można zrobić na kilka innych, prostszych i bezpieczniejszych sposobów ?
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Bardzo głupie rozwiązanie, w nowszym samochodzie w ogóle nie do zrealizowania aby elektryka sensownie usypiała.


    Bo nie widziałes jak to działa.Proste i działa.
  • Poziom 36  
    Ciekawe ile rozruchów wytrzyma takie rozwiązanie. Fajnie że gość zdążył nagrać filmik jak to jeszcze działało.
    Zazwyczaj rozrusznik uruchamiany jest przez 2 szeregowe przekaźniki, jeden ze stykami NO (Start) i drugi ze stykami NC (alarm/immmo) Po co jeszcze jeden i to w obwodzie wysokoprądowym, takich rozwiązań się nie stosuje, są bardzo zawodne.
    Owszem fajny gadżet ale to przerobił fachowiec pod konkretny model samochodu, nie można tego dowolnie powielać.
  • Poziom 35  
    Lata temu może ze dwadzieścia podobne urządzenia przywozili nasi goście ze wschodu tylko mechanicznie następowała blokada rozrusznika.W trakcie opuszczania pojazdu wykręcało się mechanicznie śrubę na której było osadzone kółko co stanowiło pokrętło.Mimo tego że był przerwany obwód główny styki były zabezpieczone bezpiecznikiem o wartości 10A I tak obwód główny był zabezpieczony tak że nie można było rozrusznikiem zakręcić a prąd płynął zabezpieczeniem 10A.W chwili próby uruchomienia samochodu przez nieuprawnioną osobę nastąpiło przepalenie bezpiecznika podtrzymującego napięcie podczas postoju samochodu.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Lata temu może ze dwadzieścia podobne urządzenia przywozili nasi goście ze wschodu tylko mechanicznie następowała blokada rozrusznika.W trakcie opuszczania pojazdu wykręcało się mechanicznie śrubę na której było osadzone kółko co stanowiło pokrętło.Mimo tego że był przerwany obwód główny styki były zabezpieczone bezpiecznikiem o wartości 10A I tak obwód główny był zabezpieczony tak że nie można było rozrusznikiem zakręcić a prąd płynął zabezpieczeniem 10A.W chwili próby uruchomienia samochodu przez nieuprawnioną osobę nastąpiło przepalenie bezpiecznika podtrzymującego napięcie podczas postoju samochodu.


    Cos podobnego tylko nowoczesniejsze.Mam dostac link ale dopiero za pare tygodni-gośc na urlopie.Oblukamy.
  • Poziom 43  
    Ale bzdury. Można za kilkadziesiąt złotych dokupić 12 woltowy odbiornik z przekaźnikiem i włączyć go albo w obwód pompy paliwa, albo w obwód cewki przekaźnika rozrusznika jako imobiliser nr2, tyle że będzie konieczny drugi pilot.
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Ale bzdury. Można za kilkadziesiąt złotych dokupić 12 woltowy odbiornik z przekaźnikiem i włączyć go albo w obwód pompy paliwa, albo w obwód cewki przekaźnika rozrusznika jako imobiliser nr2, tyle że będzie konieczny drugi pilot.


    Mam ten przekaznik ,nawet dwa.

    Jest właczany w szereg i musi miec napiecie aby działał.
    Potrzebuje dwa razy w roku wyłączyć.