Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto 2007 r. 1.4 77klM

09 Lip 2020 06:42 306 5
  • Poziom 3  
    Cześć Wszystkim.
    Mam problem z nierówną pracą silnika w moim Grande Punto 1.4 2007 r.
    Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Obroty są równe, wykonałem adaptacje wyczyszczonej przepustnicy. Został wymieniony map sensor od ciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury powietrza.
    Sprawdzałem czujniki położenia obu wałków, wyglądają na sprawne.
    Po wymianie rozrządu chciałem wykonać adaptacje koła fonicznego i nie mogę tego zrobić. Wyskakuje błąd P1300 z opisem - brak adaptacji koła fonicznego.
    Wymieniłem rozrząd zgodnie z instrukcja, używając blokad. Brak możliwości jego przestawienia, rozrząd po montażu sprawdzany kilka razy poprzez obrót wału.
    Wymieniłem świece wraz z cewką.
    Mam pytanie czy zepsuty czujnik spalania stukowego może wywołać takie objawy?
    Chciałbym zaznaczyć, że czujnik położenia wału korbowego jest w tej samej wiązce elektrycznej co czujnik spalania stukowego.
    Macie jakieś pomysły ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 25  
    Gacek0611 napisał:
    zepsuty czujnik spalania stukowego

    Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc.
    Gacek0611 napisał:
    czujnik położenia wału korbowego

    To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy.
    Gacek0611 napisał:
    Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem.

    Tylko na jałowym, czy podczas jazdy (albo w obu przypadkach?)?

    W swoim GP (z tym że u mnie Diesel) coś się dzieje z alternatorem, nie kręci silnikiem po deszczach - wepchnąłem do garażu, wysechł i ot, zaczął działać...)
    Ale w sumie nie jestem zaskoczony, Fiat zawsze będzie Fiatem...

    Jeśli chodzi o pomysły, mój strzał idzie w przepływkę powietrza, objawy się zgadzają :)

    Cytat:
    Awaria przepływomierza powietrza. Objawy: utrata mocy silnika, wyczuwalna zwłaszcza podczas przyspieszania, falowanie obrotów na biegu jałowym, falowanie obrotów na wysokich biegach, wyczuwalne wibracje nadwozia podczas postoju, przygasanie silnika, szarpanie w trakcie jazdy. O awarii może ostrzec kontrolka check engine, ale zazwyczaj wtedy, gdy przepływomierz całkowicie nie pracuje. Najtańsze przepływomierze kosztują kilkadziesiąt zł, ale trzeba przyjąć, że średnia cena zawiera się w przedziale od 200 do 500 zł. Wymiana w niektórych autach jest bardzo prosta, wymaga jedynie odkręcenia śrub mocujących i odpięcia wtyczki przewodu. W innych konieczny może być demontaż opasek metalowych.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 3  
    Silnik stuka i się trzęsie na wolnych obrotach. W jeździe nie próbowałem, żeby go nie męczyć.
    Check engine mruga cały czas i jest tylko jeden błąd P1300 - brak adaptacji koła fonicznego.
    Ten silnik to jest benzyna 1.4 w obudowie fitra powietrza nie ma przepływomierza.
    Map sensor w kolektorze ssącym wymieniłem na nowy. Wcześniej nie mogłem wykonać adaptacji przepustnicy, ponieważ przekłamywał temp. powietrza. po Jego wymianie adaptacja przeszła pomyślnie.
    Silniki ewidentnie nie pracuje równomiernie tylko nim szarpie ale obroty są stałe.
    Wie może ktoś jakie napięcia mają być w czujniku kąta wału korbowego ?
    U mnie pokazuje napięcie na dwóch pinach. Na jednym jest 2.1-2.5 V, a na drugim jest koło 1.1 V ?
    Nie świadczy to na przykład o możliwości uszkodzenia sterownika silnika ?
    Tak jak pisałem wcześniej wiązka od czujnika wału korbowego jest połączona z czujnikiem stukowym.
    Parametry czujnika stukowego tylko na włączonym zapłonie dziwnie skaczą z 78-85 mV na 2480 mV ( silnik nie pracuje) .
    Czujnik stukowy odpowiada również za ustalanie konta zapłonu - wysyła sygnał do sterownika silnika. Sam nie wiem.
    Dzisiaj chce wymienić ten czujnik zobaczę czy to pomoże.
  • Poziom 38  
    Adaptacja czujnika koła fonicznego we Fiacie to trzy razy od wolnych obrotów do 5000obr, na rozgrzanym silniku, czasem nie przechodzi adaptacji za pierwszym razem. Ale objawy jakie opisujesz, nie będą spowodowane brakiem adaptacji.
  • Poziom 3  
    Innego błędu mi nie pokazuje.
    Posiadam sprzęt do diagnostyki od AutoxScan rs820 pro z oprogramowaniem do fiata.
    A jakie mają być napięcia na tych trzech czujnikach ?
    Czujnik wałka rozrządu 3 pin ?
    Czujnik wału korbowego 2 pin ?
    Czujnik stukowy ?
    Szukałem w internecie, ale widocznie słabo szukam bo nic nie znalazłem.
    Przesyłam zdjęcia z diagnostyki.
    Mam wrażenie że sterownik silnika dostaje błędne dane. Zastanawia zapłon - synchronizacja i skaczące wartości czujnika detonacji. Fiat Grande Punto 2007 r. 1.4 77klM Fiat Grande Punto 2007 r. 1.4 77klM Fiat Grande Punto 2007 r. 1.4 77klM
  • Poziom 3  
    Problem rozwiazany.
    Wadliwy okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu.
    Po jego wymianie silnik zaczal pracowac normalnie.