Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączanie 3 lamp do dynama 6 V 3 W.

09 Lip 2020 21:35 222 12
  • Poziom 3  
    Cześć
    Chcę w swoim rowerze zamontować 2 lampy z przodu oraz jedną z tyłu. Dynamo daje 6 V i 3 W. Żarówki chyba E10 przednia 2,4 W z tyłu 0,6 W. Moje pytanie jest: czy dynamo uciągnie 3 żarówki LED, dwie z przodu i jedną z tyłu? Jeśli tak to jakie np. bez polaryzacji E10? Lub co mogę zrobić żeby całość w jakikolwiek sposób razem współgrała? W razie czego lutować umiem.
    Podłączanie 3 lamp do dynama 6 V 3 W.
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 3  
    No dobrze, ale są ledy bez polaryzacji, nie mogę podać linka, nie mam jeszcze uprawnień, ale znalazlem ledy pod 6v e10 i są bez polaryzacji, są ok i dka ac i dc. Więc co dalej z tematem?
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 3  
    Czyli uciągnie wszystkie 3? O ile w starym typie żarówek jest podana określona moc tak w ledowych już tego nie widziałem, a dynamo na razie jest typu starego, niedługo będzie takie w piaście.
  • Poziom 43  
    Napięcie dynama zmienia się w szerokich granicach, to jak zachowa się "żarówka LED" w takich warunkach zależy od jej budowy, czy ma w środku przetwornicę i stabilizuje prąd, czy może tylko rezystor i zmiany natężenia oświetlenia będą duże wraz z ryzykiem uszkodzenia przy szybkiej jeździe, tego nikt ci nie powie. Idziesz do sklepu po "żarówkę", ale dostajesz urządzenie elektroniczne o nieznanych właściwościach, które chcesz użyć w nieprzewidziany przez producenta sposób - bierz to pod uwagę.

    Nie wiadomo też czy "żarówka" ma w środku kondensator filtrujący, czy będzie migać na niskich prędkościach dnama.

    W czasopismach i na forach dla elektroników spotykało się projekty rowerowych lamp LED projektowanych specjalnie z myślą o współpracy z dynamem.
  • Poziom 3  
    Szukałem podobnych tematów, ale póki ck odpowiedzi nie znalazłem. Żarówki które kupiłem są przeznaczone do pracy między 5 a 7,5v bez polaryzacji. To opis z aukcji po angielsku:
    Suitable for Torches or Lamps, Bicycle, Car, Camper Van, Caravan, Marine, Boat
    Much brighter than standard 3w Filament / Incandescent Bulbs
    30mm length
    Lower power consumption to produce a brighter light
    Shockproof and Vibration resistant
    Base: E10 Screw
    Operating Voltage: 6V
    Light Chip: Super bright 5050 SMD (3 Chips)
    6000k Daylight White
    LED Quantity:5
    Brightness Efficiency:100 LM
    Life Span: typically 50,000 Hours
    They will work with vehicles fitted with 6v batteries DC or AC Dynamos - these are not polarity sensitive so will work with negative or positive ground. Warm White also available - please see our other listings.
    The LEDs are designed to run between 5 and 7.5 volts. If regularly run over 7.5 they will burn out so we would always recommend a using a regulator to keep your voltages down.
    These bulbs are CE and ROHS approved.
    Our bulbs are all high quality and made to our own demanding specifications.
    We believe in fair pricing and are confident you will not get a better price unless you want to compromise on the quality or life of your bulbs.
    12 Month Warranty against Manufacturing Fault
  • Poziom 3  
    Zamówiłem, nie wiem jeszcze czy tylną żarówkę zostawić starą, i z przodu 2 LEDy czy wszystkie 3 zamienić na ledowe, zależy mi żeby przód mocno świecił.
  • Poziom 43  
    Grzechu1987 napisał:
    The LEDs are designed to run between 5 and 7.5 volts. If regularly run over 7.5 they will burn out so we would always recommend a using a regulator to keep your voltages down.
    Czyli mamy prymitywne rozwianie z ograniczeniem prądu rezystorem, a wiec jasność będzie mocno zależała od prędkości i jest ryzyko spalenia.


    Pewnie więcej sensu miało by zrobić mostek na diodach Schottky-ego i zasilić nim przetwornicę o szerokim zakresie napięć wejściowych.
    LEDy zasilić z driverów impulsowych i dać im odpowiednie radiatory.
  • Poziom 34  
    Tył też jest ważny jak i przód, często jeżdżę wieczorem jak i nocą i widzę jak rowerzyści myślą o swoim bezpieczeństwie to woła o pomstę.
    Wracając do tematu może warto rozważyć zasilanie ledów z ogniw 18650 co da w sumie stabilniejsze światło nawet po zatrzymaniu. Na elektrodzie jest sporo tematów.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic449849.html#6520954
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1999816.html#9528019
  • Poziom 3  
    Na razie mam starego typu dynamo, ale to nowe w piaście będzie miało zabezpieczenia przed skokami napięcia, więc skoków powyżej 6v nie będzie. Jak macie panowie jakieś rozwiązanie elektroniczne to co mam do tego zestawu w razie czego zmontować? Lutować umiem, ale na tym się moje zdolności kończą. W obudowach lamp jest troszkę miejsca, więc jakąś mini płytkę drukowaną może by wsadził.