Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Corsa C 1.0 58km brak mocy

Dawix93 10 Jul 2020 21:54 1500 7
  • #1
    Dawix93
    Level 3  
    Witam.
    Posiadam Opel Corsa C 1.0 58Km 2001r.
    Przebieg 224000 km.

    Mam taki problem. Mój samochód z dnia na dzień stracił swoje ,,kopyto". Miałem do wymiany cewkę sprężarki klimy oraz hamulce tył. Do tego doszła jeszcze sławna uszczelka pod pokrywą bezpieczników, przez którą miałem mokrą podłogę pod dywanikami.
    Wszystko to wymieniłem, a co do sprężarki bo pewnie do tego będzie najwięcej aluzji:
    Wykręciłem ją bez zdejmowania węży, wyciągnąłem pierscienie zegera, wymieniłem cewkę na nową, poskładałem, poskręcałem wszystko do kupy i cyk - klima działa. Po tych czynnościach silnik całkiem stracił moc. Czuje się jak by z 58 koni zrobiło się 18 :( i nie mówię tutaj o włączonej klimie. Klima sama w sobie działa natomiast żeby ruszyć z miejsca przy włączonej klimie to trzeba się pomodlić.
    Jednakże podczas gdy klima nie jest włączona, samochód od napraw strasznie zaczął mulić. Nie można przyśpieszyć. Po wciśnięciu pedału gazu do dechy, auto mozolnie przyśpiesza do momentu zmiany biegu a na kolejnych jest tak samo. Znikneła cała dynamika tego auta od czasu wymiany hamulców, uszczelki oraz cewki. Postawiłem auto na warsztat, żeby wymienić:
    Filtry
    Oleje/płyny
    Pasek klinowy
    Pompe wody
    Rozrząd (mechanik stwierdził że jest w super stanie i mam przyjechać za 50tyś km na weryfikacje łancucha).
    Świece

    Wszystko zostało zrobione więc postanowiłem kopać dalej.
    Wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem wszystkie styki (czy nie zaśniedziałe)
    Sprawdziłem również przepływomierz oraz ruły układu dolotowego pod kątem uszkodzeń. Wszystko jest ok. Tzn przepływomierz wygląda na nowy a rury są szczelne.
    Słyszałem o złej mieszance, ale przy problemie z sondą lambda powinna wyskoczyć ikona check, a nic takiego się nie wydarzyło.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł, co można ogarnąć jeszcze? Jak to sie stało, że auto straciło moc dosłownie z minuty na minute? Nie, na komputerze jeszcze nie byłem :( błagam pomożcie odzyskać mojej corsie zryw :(
  • #3
    Dawix93
    Level 3  
    Hej
    Tak koła wszystkie kręcą się bez oporów. Byłem nim na warsztacie z prośbą o weryfikację tego problemu, to wymienili mi pompę wody (koło huczało) i pasek klinowy. Problem nadal istnieje :(

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dawix93 wrote:
    Hej
    Tak koła wszystkie kręcą się bez oporów. Byłem nim na warsztacie z prośbą o weryfikację tego problemu, to wymienili mi pompę wody (koło huczało) i pasek klinowy. Problem nadal istnieje :(
    Dodam jeszcze, że obroty są w porządku jak i na luzie tak i na biegu, nic nie faluje, silnik dość fajnie chodzi będąc i ciepły i zimny. Nie mam również problemów z odpalaniem, pali od strzała. Jedyne co, to odnoszę wrażenie że pedał gazu z opóźnieniem reaguje z nabieraniem obrotów. W innych autach jak wcisnąłem pedał gazu od razu do ,,dechy" auto momentalnie wchodziło na duże obroty, natomiast w corsie jak wciskam pedał na max, to obroty się zachowują tak jak bym rozpędzał się na 1 biegu.
  • #4
    Dawix93
    Level 3  
    Opel Corsa C 1.0 58km brak mocy
    Opel Corsa C 1.0 58km brak mocy
    Opel Corsa C 1.0 58km brak mocy


    Wysyłam printy z czytnika OBD2 na bluetooth, który obsługuje ze smartfona programem ScanMyOpelLite. Może komuś to pomoże w rozwikłaniu problemu.
  • #5
    Dawix93
    Level 3  
    Hej. Powracam z nowymi informacjami.
    W dniu dzisiejszym wymieniłem przepływomierz, który faktycznie miał awarię gdyż w programie ScanMyOpel (Tak, kupiłem pełną wersję)
    Dopiero po wymianie zaczęła się pojawiać informacja odnośnie rodzaju mieszanki powietrze/paliwo. Parametry zmieniały się po dodawaniu gazu (Uboga, Bogata).
    Jednak problemu słabej mocy mi to nie rozwiązało.
    W sobotę będę czyścił katalizator wraz z układem wylotowym poprzez specjalne preparaty. Zobaczymy jaki będzie skutek.
    Doradźcie mi jeszcze na jakie parametry mam jeszcze zwrócić uwagę w programie ScanMyOpel? Jest ich naprawdę mnóstwo więc może ktoś to ogarnie.
  • #6
    Dawix93
    Level 3  
    Hej, widzę że chyba nikt nie korzysta z tego forum :P
    Chciałbym podzielić się z Wami moimi następnymi krokami jakie podjąłem.
    A więc:
    1. Wymieniłem cewkę zapłonową na nową (używaną), dzięki której silnik przestał się trząść.
    Wcześniej delikatnie się trząsł, więc byłem przekonany, że 3 cylindrówki tak mają. Z ciekawości pojechałem zobaczyć nową cewkę, podziałało, zakupiłem.
    2. Zaaplikowałem preparaty Liqui Moly Zestaw do czyszczenia katalizatora (60zł z allegro)
    - Jeden wlałem do zbiornika benzyny bezpośrednio (Tak, jak bym tankował - miałem 1/2 baku paliwa)
    - Drugi przelałem do pompki ogrodowej żeby dozować bezpośrednio do przepustnicy podczas pracy silnika.
    Efekt?

    Efekt był taki, że coś tam działo się z obrotami, zazwyczaj utrzymywał się na 2500obr. natomiast zdarzyło mu się 2 razy spaść z obrotów (Pedał gazu w ogóle nie reagował na docisk. Pomagało kasowanie błędów programem w smartfonie lub wyłączenie i włączenie samochodu z powrotem.)
    Dopowiem jeszcze, że w pewnym momencie gdy po aplikacji poskręcałem wszystko do kupy, wcisnąłem pedał gazu i obroty na biegu jałowym gwałtownie wzrosły a nie tak jak wcześniej, że mozolnie ,,kulały" się do odcięcia. Byłem wręcz zachwycony!.

    Przechodząc do sedna, po całej aplikacji i zmontowaniu wszystkiego, pojechałem się przejechać (Ok 1 km.) moc silnika w dalszym ciągu jest słaba. Po cichu liczę, że preparat musi się wgryźć w ten syf i problem ustąpi po czasie.

    W piątek o ile mechanik będzie miał możliwość, podjadę sprawdzić kompresję na cylindrach.
    Jeszcze przychodzi mi na myśl brudny EGR, którego jeszcze nie ruszałem.

    Auto się zachowuje aktualnie tak, jak by (przy wrzuceniu np. jedynki, dwójki itd.) chciał jechać, czuć zryw (Nie mylić z telepaniem!), ale coś go blokuje i nie może rozwinąć pełnej mocy. To samo się dzieje z każdym kolejnym biegiem. Ewidentnie czuć zryw z początku a potem mułowatość.

    Dam znać w piątek lub w sobotę co z kompresją.

    Pozdrawiam!
  • #7
    Dawix93
    Level 3  
    Witam. Piszę do Was ostatni raz. Byłem u diagnosty zajmującym się głównie silnikami, gościa, który tylko po słuchu jest w stanie określić co sie dzieje z silnikiem. A więc cały ten cyrk ze słabą mocą spowodowany jest tym, że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Więc czeka mnie sprzedaż auta, , w które tyle włożyłem serca i kasy gdyż nie stać mnie na remont silnika. Mam nadzieję, że komuś to pomoże szybciej określić problem z Corsą C. Jedźcie od razu do specjalistycznego warsztatu. Zaoszczędzicie sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Pozdrawiam. Temat do zamknięcia
  • #8
    Dawix93
    Level 3  
    Witam. Piszę do Was ostatni raz. Byłem u diagnosty zajmującym się głównie silnikami, gościa, który tylko po słuchu jest w stanie określić co sie dzieje z silnikiem. A więc cały ten cyrk ze słabą mocą spowodowany jest tym, że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Więc czeka mnie sprzedaż auta, , w które tyle włożyłem serca i kasy gdyż nie stać mnie na remont silnika. Mam nadzieję, że komuś to pomoże szybciej określić problem z Corsą C. Jedźcie od razu do specjalistycznego warsztatu. Zaoszczędzicie sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Pozdrawiam. Temat do zamknięcia

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Nie rozwiązałem