Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zatarta piła Stihl MS170 - Czy ktoś już na tym silnik składał?

kazan_1 11 Jul 2020 07:55 999 11
  • #1
    kazan_1
    Level 2  
    Witam. Jakimś cudem znajomy zatarł roczną piłę. Tłok kompletny złom, cylinder też. Jako, że nowa taka piła kosztuje ok. 750 zł nie ma sensu wkładać części oryginalnych albo meteora bo to wydatek rzędu 400 zł. Chinola też nie chcę ryzykować więc wybór padł na najtańszy włoski zamiennik czyli Nevada.

    Czy ktoś już na tym silnik składał?

    Jak to możliwe, że w oryginale tłok miał 1 pierścień a zamienniki (wszystkie nieważne jaka firma mają 2 p na tłoku)?

    Czy po złożeniu silnika na w/w mieszanka powinna zostać fabryczna 1:50?
  • #2
    78db78
    Level 39  
    MIałem podobnie z ms250, zatarty tłok wymieniłem najtańszy na aukcji, cylinder jest utwardzany lekko zeszlifuj ten nalot z aluminium naniesiony z tłoka powinien się uratowc. U mnie po takich naprawach chodzi 7 lat.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak odpali to dawaj mieszankę 1:25 na dotarciu.
  • #3
    hevet2
    Level 31  
    Albo kup oryginał albo wystarczy tani turecki zamiennik (to wszystko to samo i przy poprawnej eksploatacji chodzą latami). Olej 1:50 (oczywiście tylko oryginalny stihl), można nieco zmniejszyć maksymalne obroty.
  • #4
    sigwa18
    Level 39  
    Jak ja kocham takie stwierdzenia tylko olej stihl a co on niby ma takiego czego inne oleje nie mają. Tylko nie wtmysły a fakty/pomiary. Jak spytasz osób które zartarły cylinder w 2t to dwa najczestsze przypadki to zostawienie piły z pełnym bakiem w blaszaku albo na cała zime. Paliwo odparowuje olej nie i mamy problem. I drugi regulacja gaźnika a po co to komu i dziurawy dolot. A potem płacz bo tłok popłynął.
  • #5
    kazan_1
    Level 2  
    tutaj raczej magi i płaczu czemu i na co nie ma, było troszkę pyłu w komorze, najpewniej paliwo do brudnej bańki zalane, taka moja diagnoza, ale w sumie nie o to się temat roztrząsa

    Szlifu raczej nie widzę, co prawda rys nie czuć, ale tłok słabo wyglądał a te przetarcia na gładzi ja bym stawiał, że bardziej to wytarty Nicasil niż ślady po alu tłoka więc mimo wielkich chęci cylindra nie zaryzykuję. Łożyska (nawet te igiełkowe ok) uszczelniacze, wszystko ok, piła przepracowała między 10 a 20 motogodzin

    Bardziej mój post stawiał pytanie czy ktoś składał na taniej italii czyli Nevada i czemu zamiennik ma 2 pierścienie na tłoku a oryginał 1?

    Jakieś sensowne uwagi??, z naciskiem na sensowne, a nie teoretyczne wywody?

    Z góry dzięki
  • #6
    sigwa18
    Level 39  
    Zlożyłem raz partnera jakiegoś małego na chinskim zestawie ( jakieś 110 pln za tlok i cylinder). O dziwo chodziło to jeszcze 6 lat potem całośc już zaczeła rozpadać a najbardziej to gaźnik dawał w d..... . Dwa pierścienie lepiej uszczelniają i można zrobić luźniejszy tłok jak się go zrobiło z materiału który puchnie przy temperaturze. Podobnie z najgorszymi chinczykami zawsze mają w zaleceniach mix 1/25 bo inaczej bez dodatkowego oleju ryżolit by się zatarł.
  • #7
    kazan_1
    Level 2  
    sigwa18 wrote:
    Zlożyłem raz partnera jakiegoś małego na chinskim zestawie ( jakieś 110 pln za tlok i cylinder). O dziwo chodziło to jeszcze 6 lat potem całośc już zaczeła rozpadać a najbardziej to gaźnik dawał w d..... . Dwa pierścienie lepiej uszczelniają i można zrobić luźniejszy tłok jak się go zrobiło z materiału który puchnie przy temperaturze. Podobnie z najgorszymi chinczykami zawsze mają w zaleceniach mix 1/25 bo inaczej bez dodatkowego oleju ryżolit by się zatarł.


    ok. w końcu jakaś wypowiedź praktyczna. nie mam aż takiego doświadczenia na lekkich silnikach 2t ale też pierwsza myśl była taka, że 2 pierścienie mają eliminować niedokładności materiału (czekam jeszcze na chyba 3 odpowiedzi od różnych dostawców na potwierdzenie, że ten konkretnie tłok jest do tej piły ale raczej to nic nie wniesie)

    co do mieszanki to 1 opinia to mało, wolałbym jakieś długodystansowe opinie bo sama konstrukcja silnika oryginalnie opiewa na najbardziej suchej mieszance (1:50) a same te podejście zamienników na 2 pierścienie już sugerują inne działanie, a wiadomo nie sztuka zrobić 1:25 na gaźniku projektowanym do 1:50. wyregulować pewnie jakoś się da, ale jak to przy małym wrażliwym 2t, pytanie co trafi do cylindra...
    ... więc nie jestem zwolennikiem zbyt bogatej mieszanki tak bez sensu
  • #8
    hevet2
    Level 31  
    Mieszanka 1:50 ale olej oryginał, więcej oleju tak samo zabija jak jego brak. Pilarki które składałem chodzą latami.
    Kolego Sigwa producenci chińszczyzny zakładają lanie podłej jakości oleju, stąd mieszanka 1:25. Jak wytłumaczysz ,że kosy chodzą na mieszance z stilowskim (husqvarnowskim) olejem 1: od 15 lat (m.in. chinole) a na np: orlenowskim 1:25
    padają jak muchy.
  • #9
    sigwa18
    Level 39  
    Mam oleo mac kosę 940 t na orlenie juz 10 lat i jakoś nic jej.nie jest który parametr oleju orlen jest inny od makity czy sthilla i który jest kluczowy? Konkrety .
  • #10
    hevet2
    Level 31  
    sigwa18 wrote:
    Mam oleo mac kosę 940 t na orlenie juz 10 lat i jakoś nic jej.nie jest który parametr oleju orlen jest inny od makity czy sthilla i który jest kluczowy? Konkrety .

    Nie piłem, moje twierdzenie oparte tylko na długoletniej obserwacji.
  • #11
    kazan_1
    Level 2  
    trochę temat zbacza...

    ..nie chodzi o kłótnie który olej jest lepszy, bardziej chodziło o na prawdę mądre wypowiedzi odnośnie ewentualnego wpływu konstrukcji tłoka na mieszankę ( z naciskiem na ew.). Może to głupio wygląda bo pierwszy post, ale stare konto na forum, które miałem jakieś kilkanaście lat nie mogę odzyskać (mail przepadł, a też nie zaglądałem tu jakieś parę lat). Nie pytam o proste rzeczy i oczywiste. Z silnikami pracuję od dawna, przy małych 2t nie mam doświadczenia stąd moje pytania i dlatego oczekuję odpowiedzi od kogoś kto zna te silniki ( naprawy) i zjadł na tym zęby. nie potrzebuję tu teorii

    złośliwy powie, że silnik to silnik, ale już się nauczyłem kiedyś na motorze, że nawet 4t w aucie, a 4t w motorze to inna technologia.
    i też nie proszę tu o wykład czym się taki mały silnik 2t rożni od dużych bo to sobie odrobiłem i mam o tym pojęcie... !!! stąd cały czas prośba, aby na te bazowe pytanie z posta odpowiedzi udzielali ludzie z doświadczeniem w tego rodzaju silnikach

    Z Góry dzięki i Pozdrawiam
  • #12
    sigwa18
    Level 39  
    Pierwszą i główna różnica jest urzytkowanie 2t . Dwusów lubi otwartą przepustnice na max albo blisko max bo wtedy świerza miszanka go chłodzi plus z paliwem dostaje olej do smarowania a temperatura spalin pozwala na ładne dopalnie oleju bez nagaru. Reasumując 2t praca w pełnym gazie i dławienie obrotów obciążeniem tak by nie były za wysokie oraz lepiej zgasić i odpalić niż miałaby długo chodzić na jałowych. W motorach najczęściej widzialem zatarte od długiego hamowania silnikiem.