Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest.

Hubisiowy 11 Jul 2020 13:45 2643 3
  • #1
    Hubisiowy
    Level 10  
    Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest. Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest. Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest.






    Hej wszystkim, jestem amatorem nigdy nie jeździłem na Moto i dostałem Yamahę dt50r w strasznym stanie, która przez trzy lata przeszła wielu majstrów którzy wszystko popsuli. Wszystko zaczęło się od braku iskry.

    Udało mi się w miesiąc na podstawie schematu ogarnąć instalację elektryczną i ja posprawdzać. Pomijam wymianę cylindra na nowy etc. Kupiłem "lampę stroboskopowa"/diodowa i mimo braku iskry wykrywa ona impuls. To dla mnie coś nowego. Sterownik Moric na 16 kabli korzysta z impulsatora "czujnika położenia wału" znajdującego się na zewnątrz Magneto, w środku jest 8-12 cewek które są alternatorem. Z tego co rozumiem to iskrę tworzy moduł na podstawie pozycji wału. Czy mam rozumieć że moduł jest uszkodzony i "jakiś kondensator" w środku jest uszkodzony i impuls na cewkę jest słabiutki ? Niestety sterowniki Moric na 16 kabli są niedostępne a jeżeli są to kilka lat temu cena była około 600zł więc więcej niż kompletne nowe zapłony.

    Zakładam ten temat bo może popełniam jakiś podstawowy błąd, albo jest coś czego nie wiem. Jak dostanę się do pc uzupelnie zdjęcia bo może mam np. założony zły stator z impulsatorem albo cewke do innego typu zapłonu.

    A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu.

    Dane Yamaha dt50r 2007
    Silnik am6
    Sterownik Moric 16-pin

    Schemat
    Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest. Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest.
  • #2
    Wiktor2002ZPL
    Level 16  
    "A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu." Ale moduł zostawiałeś ten sam? Jeśli tak, to widocznie jest sprawny, a jeśli inny - ja obstawiał właśnie jego jako winowajcę.
    Oczywiście świecę inną sprawdzałeś? Dla pewności możesz dokładniej przejrzeć instalację pod kątem kabli - jeśli coś będzie źle podłączone, to moduł też nie będzie pracować poprawnie.
  • #3
    Hubisiowy
    Level 10  
    Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego motocykla i żeby sprawdzić czy nowy cylinder działa udało mi się to podlaczyć. Do prawidłowego działania silnika się nie nadaje. Dlatego wróciłem do tematu fabrycznego modułu.

    Podobno w tych silnikach am6 najpopularniejszy jest zapłon Ducati energia ale nie wiem co musiałbym kupić żeby go podłączyć i używać jako niezależny zapłon. Strzelam że Magneto+ stator i cewkomodul ale nie mam zielonego pojęcia jak to potem podłączyć i jak kwestia ładowania. Rozumiem że tutaj mam regulator DC a w Ducati energia jest AC, też nie wiem co wtedy z kwestia ładowania akumulatora itd.

    Rozumiem że w takim statorze jest iskrownik (generuje iskrę) kilka cewek od alternatora AC i trzecia cewka/przerywacz/impulsator który powoduje "uwolnienie" iskry w odpowiednim momencie ?

    Tak wygląda chyba ta Ducati energia. Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest.

    I tak wyglada chyba cewkomoduł od tego statora Ducati energia.

    Yamaha dt50r - Tak słaba iskra że nie przeskakuje na świecy, ale jest.