


Hej wszystkim, jestem amatorem nigdy nie jeździłem na Moto i dostałem Yamahę dt50r w strasznym stanie, która przez trzy lata przeszła wielu majstrów którzy wszystko popsuli. Wszystko zaczęło się od braku iskry.
Udało mi się w miesiąc na podstawie schematu ogarnąć instalację elektryczną i ja posprawdzać. Pomijam wymianę cylindra na nowy etc. Kupiłem "lampę stroboskopowa"/diodowa i mimo braku iskry wykrywa ona impuls. To dla mnie coś nowego. Sterownik Moric na 16 kabli korzysta z impulsatora "czujnika położenia wału" znajdującego się na zewnątrz Magneto, w środku jest 8-12 cewek które są alternatorem. Z tego co rozumiem to iskrę tworzy moduł na podstawie pozycji wału. Czy mam rozumieć że moduł jest uszkodzony i "jakiś kondensator" w środku jest uszkodzony i impuls na cewkę jest słabiutki ? Niestety sterowniki Moric na 16 kabli są niedostępne a jeżeli są to kilka lat temu cena była około 600zł więc więcej niż kompletne nowe zapłony.
Zakładam ten temat bo może popełniam jakiś podstawowy błąd, albo jest coś czego nie wiem. Jak dostanę się do pc uzupelnie zdjęcia bo może mam np. założony zły stator z impulsatorem albo cewke do innego typu zapłonu.
A zapomniałem, motor ma iskrę na zewnętrznym zapłonie na 12 v DC od 4t na 4 kable ale nie pracuje dobrze. Podłączałem dla testu.
Dane Yamaha dt50r 2007
Silnik am6
Sterownik Moric 16-pin
Schemat

