Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowarka z Lidla 3.8A - przełączanie trybów.

12 Jul 2020 20:25 480 2
  • Level 15  
    Na ogól samochodem robię dość sporo kilometrów dziennych. Śmiało, mogę uznać, że akumulator jest w bardzo dobrej kondycji (sprawdzany nawet ostatnio opornicą). Na urlopie jednak robię dość dużo odpaleń a mało kilometrów więc postanowiłem podładować akumulator. Na ogół ładuje prostowiczkiem z lidla starego typu 3.8A bez wyświetlacza przez całą noc. Podłączając go postanowiłem zmierzyć prąd miernikiem cęgowym i wyszła pewna (wydaje mi się) usterka. Po podłączeniu prąd 3.8A po chwili spadł do 3.1A oraz do 0.8A i tak ładuje. Pomyślałem, że świeżo odpalany silnik więc napięcie na akumulatorze może być złudne. Obciążyłem akumulator światłami przez kilkanaście sekund a napięcie spadło do 12.6V. Po podłączeniu prostownika:
    3.8A - około 20-30sekund
    3.1A kilka sekund
    0.8A - ładuje.
    Najlepsze jest to, że 0.8A a napięcie 13-13.1V. Zgodnie ze schematem:
    Ładowarka z Lidla 3.8A - przełączanie trybów.
    tryb 0.8A powinien załaczyć się po osiągnięciu 14.1V.
    Tymczasem ładuje sobie on tym prądem 0.8A. Skontroluję na bieżąco prąd/napięcie. Gdzie może byc ewentualna usterka? Myślę, że powinen być tam jakiś rezystor pomiarowy, dzielnik napięcia który uległby uszkodzeniu.
    Prostownik ma dobre 6lat.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 1  
  • Level 15  
    No i się chyba sprawa rozwiązała. Podłączyłem prostownik samoróbkę 650VA i prąd popłynął około 1.5-2A. Jak wiadomo mikroprocesory ładują do 80% więc wszystko by się zgadzało. Widocznie alternator w tym samochodzie dobrze radzi sobie z ładowanie akumulatora - to dobrze. Prostownik zwyczajnie przechodzi przez wszystkie tryby przechodząc aż do napięcia 14.4 i dalej doładowuje tylko prądem 0.8A.

    Decyzja o podładowaniu akumulatora była podjęta, gdyż ostatnio po odpaleniu napięcie było niskie - 12.9-13.3V pewnie na granicy wydolności alternatora (klima, wentylator, światła, radio i upał).