Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

a jak rozroznic prądnicę od alternatora?

zuko_wski 07 Paź 2005 10:45 1620 4
  • #1 07 Paź 2005 10:45
    zuko_wski
    Poziom 10  

    nie wiem co mam w maluchu, na pewno nie ma ladowania akumulatora, akumulator jest nowy, a po tygodniu jazdy musze go rac na prostownik, maluch jest z roku 87. gdy przekrecam kluczyk w stacyjce a nie odpalam nie swieci sie dioda akumulatora, tylko sama lampka oleju (a powinny sie swiecic dwie) wczesniej bylo wszystko wporzadku, tylko mialem problem z odpalaniem, zabralem malucha do znajomego mechanika no i odpalanie mi zrobil, tylko teraz mi nie laduje akumulatora, jaki moze byc problem?

    0 4
  • #2 07 Paź 2005 11:20
    mactronic
    Poziom 20  

    Prądnica ma stalową obudowe w kształcie walca i przewody są przykręcone na górze, natomiast alternator ma aluminiową obudowe z różnymi wyżłobieniami, a przewody dochodzą od czoła, czyli od strony koła pasowego.
    Sprawdź czy podłączenie przewodów ew. szczotki.

    0
  • #3 07 Paź 2005 11:47
    mczapski
    Poziom 38  

    Chyba najłatwiej będzie zwyczajnie spytać innych użytkowników samochodów. Oceniam że co trzeci potrafi to rozpoznać. Ale skoro nieświeci się lampka kontrolna ładowania akumulatora to już podejrzewam alternator. Ale co da tobie to rozpoznanie? Skoro nie potrafisz odróżnić to przecież nie naprawisz.

    Kolego marek003. W tytule jest pytanie na które próbuję dać odpowiedź. reszta faktycznie jeszcze przed wszystkimi uczestnikami dyskusji.

    0
  • #4 07 Paź 2005 12:11
    marek003
    Poziom 40  

    mczapski napisał:
    ...Ale skoro nieświeci się lampka kontrolna ładowania akumulatora to już podejrzewam alternator. ..

    no nie tak prędko

    Najprawdopodobniej jest to alternator (87rok)
    sprawdz styki kabli wchodzących do alternatora jeżeli jest dobrze sprawdz żarówkę czy jest dobra. sprawdz bezpieczniki
    Sprawa niby błacha - przepalona żarówka - jednak jeżeli jest to alternator to przepalona żarówka nie podaje napiecia na regulator pradu w alternatorze i nie może się on wzbudzić co docelowo prowadzi do braku ładowania akumulatora.

    0
  • #5 07 Paź 2005 19:33
    zuko_wski
    Poziom 10  

    staram sie szybko uczyc, juz jest chyba wszystko oki, musialem miec zly akumulator, bo teraz sprawdzalem napiecia na wyjsciu na alternatorze i jest 14.5V a na zaciskach akumulatora przy wlaczonym silniku pokazuje 13.5V, ale kontrolka dalej sie nie zaświeca, sprawdze jeszcze żaróweczkę.
    Dzięki wszystkim!!

    0