Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Zbyt niskie obroty w kosiarce Briggs&Stratton 158cc.

16 Lip 2020 12:42 345 7
  • Poziom 4  
    Witam.
    Dzisiaj chciałem skosić mój trawnik w ogrodzie. Wyjeżdżam kosiarką (silnik Briggs&Stratton 158cc / obudowa i akcesoria Makita PLM4618), dolewam paliwa, sprawdzam olej, pompuje pompką przy gaźniku i odpalam. Kosiarka odpaliła za jakimś drugim pociagnięciem. Tylko w tym problem, że po odpaleniu, przez jakieś 2 sekundy ma trochę wysokie obroty (troszkę wyższe niż jak pracowała normalnie), a później spada do bardzo niskich obrotów.
    Próbowałem już regulacji tą sprężynką na tej blaszce przy gaźniku, ale to nic nie dało. Dodatkowo po odpaleniu kosiarka bardzo dymi.
    Co może być problemem i jak się go mogę pozbyć?
    Proszę o szybką odpowiedź.
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 4  
    Dym jest taki jakby szary, ale nie czarny.
    Co do odpalania bez filtra to nie próbowałem, ale za godzinę może sprawdzę.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Norbertchrobot napisał:
    Co może być problemem i jak się go mogę pozbyć?

    Przyczyn może być kilka.
    Od najpoważniejszej : Początki zatarcia. Poziom oleju zawsze był właściwy ?
    Kolejną przyczyną to zabrudzony układ paliwowy. Czasami aż się nie chce wierzyć ile śmieci można z niego wydostać.
    Pierwszą możliwość sprawdzisz odkręcając tłumik i obserwując tłok.
    Drugą rozmontowanie i czyszczenie układu paliwowego.
    Rozumiem, że filtr powietrza sprawdziłeś i jest Ok ?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    bubu1769 napisał:
    Obstawiał bym że się zawiesił pływak i gaźnik za dużo paliwa leje.
    Jeszcze nie spotkałem pływaka przy kosiarce.
  • Poziom 4  
    Witam.

    Problem rozwiązany.

    Dziękuję bardzo użytkownikowi "bubu1769". Podpowiedziałeś mi, że mogę spróbować odpalić kosiarkę bez filtra powietrza. Tak zrobiłem - najpierw go odkręciłem (był cały brudny), ale i tak kosiarka po tym zabiegu nie chodziła poprawnie. Dalej napisałeś mi, że mogę sprawdzić pływak (w tym modelu nie ma pływaków), wiec poszedłem dalej - do gaźnika. Odkręciłem go, a w środku było pełno śmieci (podejrzewam, że z filtra). Postanowiłem, że wyczyszczę gaźnik i tak zrobiłem. Po tym zabiegu obejrzałem także uszczelkę i membranę pod gaźnikiem - były już bardzo zjechane, więc wymieniłem je na nowe.

    Dziękuję też bardzo użytkownikowi "Waldemar z Kaszub". Podpowiedziałeś mi, że mogą być to początki zatarcia. Poziom oleju przeważnie był właściwy, ale od pewnego czasu gdzieś ten olej uciekał, bo przed (nie każdym) koszeniem musiałem dolewać olej. Z ciekawości (tak jak napisałeś) odkręciłem tłumik i zajrzałem kamerą w sondzie do środka, ale widziałem tylko, że tłok jest cały w oleju lub w mieszance oleju z paliwem.

    Podejrzewam, że ten silnik niedługo się zatrze. Po tym będę chciał najprawdopodobniej mu zrobić remont generalny, więc z tym tematem się na pewno odezwę tutaj na forum.

    W załącznikach zamieszczam jeszcze zdjęcia jak to wygląda w moim przypadku i montaż w tym silniku.

    Dziękuję i pozdrawiam.
    Do widzenia.