Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jawa 50 Mustang Nie chce odpalić

_123_ 20 Jul 2020 13:54 951 6
  • #1
    _123_
    Level 1  
    Witam, mam problem z Jawą 50, z odpalaniem Jawki jest iskra, paliwo do gaźnika leci dobrze wszystko i nie chce odpalić na pych też nie, co mam zrobić?
  • #3
    olador
    Level 36  
    Do sprawdzenia układ zapłonowy
    - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona?
    - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać
    - 04-06 mm przerwa na przerywaczu
    - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek?
    - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry.
    - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
  • #4
    michal8819
    Level 11  
    Witam
    A mi rzuciła palenie jawka ostatnio odpalała ładnie beż problemu a wczoraj chciałem odpalić i du,,,,a nie pali z kopa ani z pychu.
    Świeca mokra iskra jest.
    Nagle można powiedzieć się stało
  • #5
    olador
    Level 36  
    ...mokra świeca
    - zapinka na iglicy w którym rowku?
    - pływak do spr
    - zaworek odcinający dopływ paliwa jak się zachowuje?
  • #7
    popromienny
    Level 21  
    Witam, moze byc tez 'zbyt zimna swieca' - czyli o zbyt wysokim oznaczeniu [ jakas dzisiejsza / wspolczesna ], np. do wysokoobrotowych silnikow, o bardzo wysokim stopniu sprezania..?
    Taka swiece bardzo latwo 'zarzucic nagarem' zwlaszcza - jesli sie odpala silnik 'na chwile - na pol minuty / minute' kilka razy pod rzad i swieca nie zdazy sie nagrzac do temperatury pracy / czyli do spalania nagaru na elektrodach...
    Zaobserwowalem takie podejscie do odpalania - jak ogladalem rozne motocykle na bazarach, itp. - wlasciciele odpalali silniki nawet na '10 sekund' i wylaczali zaplon, po chwili znowu i tak kilkakrotnie, az w koncu musieli 'krecic rozrusznikiem pol minuty' albo 'kopac kopniakiem - 20/30 razy, zeby w koncu silnik odpalil...
    Wszystko dlatego, ze przy wczesniejszych odpaleniach / na '10 sekund' - swiece nie rozgrzewaly sie do wypalania nagaru [ co nastepuje czasem dopiero po kilku minutach pracy silnika i czestych 'przygazowkach' ], tylko odkladala sie na elektrodach coraz grubsza wartwa 'wilgotnej spalenizny' i w koncu robila 'zwarcie elektrod', niestety...
    Pozdrawiam.