Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen jumper b9 nie dziala abs

slawekzsr03 21 Jul 2020 23:50 927 6
Texa Poland
  • #1
    slawekzsr03
    Level 10  
    Witam. Problem jak w temacie, ale kontrolka nie swieci. Poprostu po nacisnieciu gwaltownym hamulca blokuje kola. Tester texa widzi predkosci kol, ale mozna tam znalezc problem z CAN. Kable can nie maja przerwy. Prosze o pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • Texa Poland
  • #3
    slawekzsr03
    Level 10  
    BSI i CPU silnika ok, bo byly sprawdzane w firmie ktora sie tym zajmuje. Napisaleś CAN do sprawdzenia. Jak to sprawdzic? Czy tylko przejscie kabli, czy moze cos jeszcze? W tych samochodach duzym problemem bylo cieknace podszybie. A wlasciwie to lejace, bo ono prawie nie spelnialo swojej funkcji i przez to byly problemy. I czemu sprawdzic pedal? Masz moze jakies schematy?
    A i zasilanie czego sprawdzic? Sterownika pompy ABSu?
  • #4
    ptr92
    Level 18  
    Ale błędy CANu zawsze coś oznaczają. Can jest ciągły bo masz komunikację że sterownikiem. Kwestia tego czy widzą się wzajemnie wszystkie moduły. Moduł ABSu nie analizuje jedynie czujników prędkości kół. Może silnik pompy niesprawny, bądź bez zasilania. Robiłeś wysterowanie elementów?
    Zasilania grube do modułu ABS sprawdziłeś, to ode odpowiadają na włączenie silnika pompy?
  • #5
    cisq
    Level 15  
    Sprawdź zasilanie ABSu, zrób test elementów wykonawczych przez kompa, i sprwdź czy jest LED od ABS
  • #6
    slawekzsr03
    Level 10  
    Witam po długiej przerwie, za którą serdecznie przepraszam (robota i wczasy). Sytuacja wyglądała tak, że klient już potrzebował samochodu i narazie odpuściliśmy temat. Ale dziś wrócił mi do poprawki fiat Bravo (gdzieś z 2010 r). Po wymianie łożyska w lewym przednim kole, pojawiły się problemy z działaniem ABSu. ogólnie kontrolka ABS nie zaswiecała się podczas jazdy, ale nawyświetlaczu pojawiał się komunikat w stylu "...ABS niedostępny". Na testerze błąd C1037. Po wpisaniu go w google, natrafiłem na https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3246637.html gdzie mowa o segerze łożyska. A konkretnie, że przerwa w segerze musi znajdować się wmiejscu gdzie wystaje czujnig, gdyż seger zakłuci poprawną pracę czujnika. Po poprawce problem zniknął. Pytanie, czy ów Jumper nie był po podobnej wymiaie?.. Lub czy do któregoś czujnika nie przyczepiła się skorupka z rdzy. Narazie temat zostawiam w tym miejscu. Jak czegoś się dowiem to odnowię temat.
  • #7
    beryas
    Level 31  
    slawekzsr03 wrote:
    Witam po długiej przerwie, za którą serdecznie przepraszam (robota i wczasy). Sytuacja wyglądała tak, że klient już potrzebował samochodu i narazie odpuściliśmy temat. Ale dziś wrócił mi do poprawki fiat Bravo (gdzieś z 2010 r). Po wymianie łożyska w lewym przednim kole, pojawiły się problemy z działaniem ABSu. ogólnie kontrolka ABS nie zaswiecała się podczas jazdy, ale nawyświetlaczu pojawiał się komunikat w stylu "...ABS niedostępny". Na testerze błąd C1037. Po wpisaniu go w google, natrafiłem na https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3246637.html gdzie mowa o segerze łożyska. A konkretnie, że przerwa w segerze musi znajdować się wmiejscu gdzie wystaje czujnig, gdyż seger zakłuci poprawną pracę czujnika. Po poprawce problem zniknął. Pytanie, czy ów Jumper nie był po podobnej wymiaie?.. Lub czy do któregoś czujnika nie przyczepiła się skorupka z rdzy. Narazie temat zostawiam w tym miejscu. Jak czegoś się dowiem to odnowię temat.


    Nigdy nie spotkalem sie z czyms takim ale sprawdzic warto.
    Ale ja najpierw sprawdzilbym dzialanie pompy abs testerem.