Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa kompresora tłokowego 100l

artur12o2 22 Jul 2020 02:19 546 20
  • #1
    artur12o2
    Level 9  
    Witam mam problem z pompą kompresora oryginalnie jest z butla 100L chodzi mi o to że koło pasowe krzywo się kręci. Chciałbym je wymienić tylko nie mam pojęcia jak je odkręcić. I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest
  • Helpful post
    #2
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #3
    zadam64
    Level 39  
    artur12o2 wrote:
    Witam mam problem z pompą kompresora oryginalnie jest z butla 100L chodzi mi o to że koło pasowe krzywo się kręci. Chciałbym je wymienić tylko nie mam pojęcia jak je odkręcić. I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest

    W tym przypadku bardzo pomocne i wskazanie problemu udokumentowane zdjeciami wyraznymi by okreslic wielkosc problemu .
  • #5
    Anonymous
    Level 1  
  • #6
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Cześć experci :D
    artur12o2 wrote:
    I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest

    Nie, przełożenia są dobrane fabrycznie. Aby odkręcić śrubę z zerwanym gwintem wystarczy tylko mocno pociągnąć do przodu za wieniec koła (robi to jeden), a pomagier w tym czasie odkręca śrubę, aż całość zejdzie z wału. A koło krzywo się kręci ? Bo już dawno zcieło klin na wale kompresora, obciążenie zerwało gwint w śrubie zabezpieczającej i koło sobie lata, albo jakoś się zablokowało na skutek naciągu pasków. Oczywiście, że krzywo. Aaaa, zapomniałem dodać, że do tej roboty należy zdjąć pasek klinowy :D
  • #7
    artur12o2
    Level 9  
    Niee panowie to nie tak. Krzywo razem z walem sie kreci ma tam te 2mm skoku na obrocie... I nie wiem czy w sumie tym sie przejmowac mam jeszcze jeden problem kompresor nabil mi prawie 12 bar a wyłącznik go nie wyłączył.. Co moze byc przyczyną 😭😭 wyłącznik nowy taki.. https://www.castorama.pl/wylacznik-cisnieniowy-airpress-230-v-id-30253.html
    A tak jest połączone :) Pompa kompresora tłokowego 100l

    Dodano po 2 [minuty]:

    A krzywe koło sobie odpuszczam mam nadzieję ze to nie robi dużej straty :) najgorsze jest to ze caly ten cyrk z kompresorem mam po to żeby 1 motocykl pomalowac i 1 maskę... 😁😁😁
  • #8
    zadam64
    Level 39  
    Wiec prestostat nie ma informacji o cisnieniu w zbiorniku bo jest niewlasciwie wyregulowany albo rurka od zaworu zwrotnego do prestostatu jest nieszczelna , albo w samym zaworze zwrotnym jest cos przytkane .
    Zalacznik moze sie przydac ale niestety nie mozna dodac do pobrania
    https://airpress.pl/kompresory/ze-zbiornikiem-90-litrowym/kompresor-hl-375-100-pro-10-bar-3-km-231-l-min-90-l-360562
  • #9
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    zadam64 wrote:
    Wiec prestostat nie ma informacji o cisnieniu w zbiorniku bo jest niewlasciwie wyregulowany
    A to co za bzdura ? :D Albo jedno, albo drugie.
    zadam64 wrote:
    rurka od zaworu zwrotnego do prestostatu jest nieszczelna
    Nie ma to wpływu na taki objaw.
    zadam64 wrote:
    albo w samym zaworze zwrotnym jest cos przytkane .
    Jak wyżej. Zawor zwrotny jest między pompą a zbiornikiem, wyłącznik ciśnieniowy na nim. Pojecia nie masz o kompresorach, więc piszesz bzdury.
    @artur12o2 Wyłącznik poprawnie podłączony ? Jezeli tak, to go wyreguluj. Ma do tego celu dwa wkręty - jednym ustawiasz ciśnienie wyłączenia, drugim histerezę, czyli różnicę w ciśnieniu załączenia i wyłączenia. Nie jest to opisane w instrukcji kompresora albo wyłącznika?
  • #12
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Cienka niebieska rurka, to zawór iglicowy w wyłaczniku ciśnieniowym, służący do rozładowania ciśnienia z nad tlokow w chwili rozruchu. Czy zawór zwrotny ma odejście w tym kompresorze na to połączenie, nie wiem. Wyłącznik jest przelotowy, jak widac. Osadza się go na króćcu zbiornika i ma wyjscie na np. reduktor ciśnienia, czy też bezpośrednio na zasilanie powietrzem urzadzeń pneumatycznych. Ja nie jestem Chrystusem, żeby widzieć, co tam jest narobione i jak zamontowane. Zakładam, że tak samo, jak stary wyłącznik.
  • #13
    zadam64
    Level 39  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Cienka niebieska rurka, to zawór iglicowy w wyłaczniku ciśnieniowym, służący do rozładowania ciśnienia z nad tlokow w chwili rozruchu. Czy zawór zwrotny ma odejście w tym kompresorze na to połączenie, nie wiem. Wyłącznik jest przelotowy, jak widac. Osadza się go na króćcu zbiornika i ma wyjscie na np. reduktor ciśnienia, czy też bezpośrednio na zasilanie powietrzem urzadzeń pneumatycznych. Ja nie jestem Chrystusem, żeby widzieć, co tam jest narobione i jak zamontowane. Zakładam, że tak samo, jak stary wyłącznik.

    Podalem link do tej sprezarki bo na zdjeciach nie widac instalacji na zbiorniku ale w liscie czesci zamiennych jest rysunek zlozeniowy i on pokazuje jak to jest podlaczone .
  • #14
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @artur12o2 Obejrzałem filmy i gębę rozdziawiłem z wrażenia, tak to spieprzone :!: :!:
    W miejscu przyłączenia zaworka rozładowczego (niebieska rurka od ,,presostatu") do zaworu zwrotnego, wkrecony jest manometr . Pewnie już po nim, od fluktuacji ciśnienia w tym miejscu. :cry: Poza tym, dlaczego zwarte ze sobą są przewody N i PE w tym wyłączniku ??? w dodatku jednofazowym ? Ty naprawdę wezwij jakiegoś fachowca, puki do jakiegoś nieszczęścia jeszcze nie doszło :!:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    kompresorze na to połączenie, nie wiem
    Właśnie go zobaczyłem. Zatkane manometrem. Byc moze odłączenie iglicowego zaworu rozładowczego przyczyniło się do ,,Krzywego Koła" :D na skutek gwałtownego oporu sprężarki przy rozruchu. Zciety klin jak pisałem.
  • #15
    zadam64
    Level 39  
    Mialem przypadek ze pasy klinowe byly naciagniete tak ze konsola na ktorej stoi silnik i sprezarka jest mocno wykrzywiona w miejscu mocowania i nie pozwala na normalna regulacje napiecia pasow .
    Ale wtym przypadku ja uwazam ze skrzywiony jest wal pompy w czasie transportu, bo zeby zerwac 5 mm klin ktory jest spasowany na wale wymagany jest ogromny moment obrotowy by go sciac . A zerwany gwint sruby M10 swiadczy o tym ze byc moze tego klina nie ma i na sile ktos ukrecil /zerwal gwint by docisnac kolo napedowe .
  • #18
    artur12o2
    Level 9  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    @artur12o2 Obejrzałem filmy i gębę rozdziawiłem z wrażenia, tak to spieprzone :!: :!:
    W miejscu przyłączenia zaworka rozładowczego (niebieska rurka od ,,presostatu") do zaworu zwrotnego, wkrecony jest manometr . Pewnie już po nim, od fluktuacji ciśnienia w tym miejscu. :cry:
    Nie miałem opcji zaślepkienia tego a manometr akurat pasowal :) ale juz znalazłem kawalek węża z kalamitka czy jakos tak sir to nazywa manometr do śmieci a waz idzie z tego zaworu
    Poza tym, dlaczego zwarte ze sobą są przewody N i PE w tym wyłączniku ???
    w dodatku jednofazowym ?

    Masakra właśnie tak mi to podłączyl fachowiec elektryk budowlany :) czyli rozumiem zr bez sensu?
    Ty naprawdę wezwij jakiegoś fachowca, puki do jakiegoś nieszczęścia jeszcze nie doszło :!:
    Garaż wolnostojący jak wybuchne to tylko ja hahaha
    Krzysztof Kamienski wrote:
    kompresorze na to połączenie, nie wiem
    Właśnie go zobaczyłem. Zatkane manometrem. Byc moze odłączenie iglicowego zaworu rozładowczego przyczyniło się do ,,Krzywego Koła" :D na skutek gwałtownego oporu sprężarki przy rozruchu. Zciety klin jak pisałem.


    Dodano po 4 [minuty]:

    A krzywe koło mozliwr ze przy transporcie.. Panowie dalem za niego 120zl przywiezli mi go matizem :)
  • #19
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @artur12o2 Pewno kradziony :D Czlowieku, ogarnij sie i za poprawę połaczeń elektrycznych się weź , bo zamiast maski i motocykla, ktoś twoją trumne będzie lakierował ! Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z powagi zagrożenia :!:
    Pompa kompresora tłokowego 100l
  • #21
    artur12o2
    Level 9  
    Powiem tak co nas nie zabije to nas wzmacnia. Poprawione wszystko działa jak należy wieczorem zrobię zdjęcia. Trochę to trwało bo delegacja.. :/