Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Klimatyzacja Opel Vivaro I 2001

wrabel 22 Jul 2020 15:30 4830 5
Przewód Toplex
  • #1
    wrabel
    Level 10  
    Witam

    Nie mogę poradzić sobie z usterką klimatyzacji w Oplu Vavaro 1,9 Diesel 2001 rok
    NIe załącza się sprężarka

    Sprężarka i elektromagnes ok ( na krótko działa) czynnik jest
    Przekaźnik klimatyzacji i bezpieczniki ok
    Sprawdzone przewody od czujnika ciśnienia ( przewody idą do wtyczki komputera sterującego silnikiem A35)
    Wiązka cała rozpruta
    Sprawdzone przewody do sprężarki
    Brakuje mi masy na przekaźniku sterowania załączeniem sprężarki.
    + 12 na sterownie przekaźnikiem jest, jak również główny zasilający na przekaźnik. Wychodzi mi na to że sterowanie przekaźnikiem odbywa się masą która jest podłączona do F4 A35. Jak podaję masę na krótko układ zaczyna działać i sprężarka się załącza.
    Czy jest możliwe że A35 komputer sterujący silnika jest uszkodzony??

    Zastanawia mnie jeszcze gdzie jest podłączone sterownie z kabiny?? tam już wiązki nie rozpruwałem. Przecież załączenie klimy przyciskiem musi czymś sterować tylko który to przewód. wychodzi mi że G4 na A35 ale tam się nic kompletnie nie dzieje

    Pomocy może ktoś miał taki przypadek??
    Załączam schemat: Klimatyzacja Opel Vivaro I 2001
    Klimatyzacja Opel Vivaro I 2001
  • Przewód Toplex
  • Helpful post
    #2
    milejow
    Level 43  
    Sprawdź czy do ECM dociera sygnał włączenia klimy(pin G4) o ile pamiętam powinien być +.Zrób też diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik.
  • Przewód Toplex
  • #3
    wrabel
    Level 10  
    Ok jutro sprawdzę. Dziwne że ten G4 to gruby biały przewód. Kompa nie podłączałem ale ok ciśnienie sprawdze, presostat jest nowy.
    Jutro napiszę dziękuję
  • #4
    wrabel
    Level 10  
    milejow wrote:
    Sprawdź czy do ECM dociera sygnał włączenia klimy(pin G4) o ile pamiętam powinien być +.Zrób też diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik.

    NIe ma tam żadnego napięcia na G4 nie steruje ECM.
    NA G4 jest stała masa. Zaczynam się zastanawiać czy nie ma błędu na schemacie bo G4 jest w tej samej wtyczce co C4 sterujące przekaźnikiem? Jeżeli tak to G4 to gruby biały przewód na którym jest stała masa.
    Na sterowniku klimy jest przewód szary na którym po zapaleniu diody AC pojawia się 12V, teoretycznie ECM dostaje sygnał z czujnika temp i z czujnika ciśnienia.

    Po podłączeniu do komputera mogę przez OBD sterować załączeniem sprężarki ale tylko na wyłączonym silniku. na uruchomionym wyświetla komunikat że załączenie nie możliwe. Co jeszcze zauważyłem. Jak uruchamiam sprężarkę na krótko to strasznie ciężko się obraca, aż silnik mocno spada z obrotów. Niby prosty układ ale nie mam już pomysłów.
  • #5
    wrabel
    Level 10  
    milejow wrote:
    Sprawdź czy do ECM dociera sygnał włączenia klimy(pin G4) o ile pamiętam powinien być +.Zrób też diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik.


    Wszystko sprawdziłem i się zgadza według schematu.
    Tam gdzie mają być przewody są, kolory się zgadzają i przejścia są. Zastanawia mnie ten G4. Jest na nim masa ale tylko gdy podepnę wtyczkę do EDC/ECM. Połączony jest z różowym przewodem który wchodzi do kabiny tam ślad się urywa.

    Czy na przewodzie który idzie z kabiny do G4 ma być podane 12V w momencie wciśnięcia przycisku AC?
    Korci mnie żeby podać tam napięcie ale boję się że puszczę z dymem ECM

    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:

    Temat zamykam.

    Na G4 ma być 12V z przycisku. Po podaniu na krótko wszystko działa. Trzeba pociągnąć nowy przewód od włącznika klimy.
  • #6
    wrabel
    Level 10  
    milejow wrote:
    Sprawdź czy do ECM dociera sygnał włączenia klimy(pin G4) o ile pamiętam powinien być +.Zrób też diagnostykę i sprawdź jakie ciśnienie widzi sterownik.


    Wszystko sprawdziłem i się zgadza według schematu.
    Tam gdzie mają być przewody są, kolory się zgadzają i przejścia są. Zastanawia mnie ten G4. Jest na nim masa ale tylko gdy podepnę wtyczkę do EDC/ECM. Połączony jest z różowym przewodem który wchodzi do kabiny tam ślad się urywa.

    Czy na przewodzie który idzie z kabiny do G4 ma być podane 12V w momencie wciśnięcia przycisku AC?
    Korci mnie żeby podać tam napięcie ale boję się że puszczę z dymem ECM

    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:

    Temat zamykam.

    Na G4 ma być 12V z przycisku. Po podaniu na krótko wszystko działa. Trzeba pociągnąć nowy przewód od włącznika klimy.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Temat zamykam.

    Na G4 ma być 12V z przycisku. Po podaniu na krótko wszystko działa. Trzeba pociągnąć nowy przewód od włącznika klimy.