Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen berlingo 2000 1.9d - Kontrolka ladowania się swieci

23 Jul 2020 14:35 708 20
  • Level 15  
    Problem jest taki że po zapaleniu silnika kontrolka ladowania się świeci
    . Po dodaniu gazu do obr około 3000 gasnie ale czasami ma takie dni że dopiero jak się silnik nagrzeje (po przejechaniu 15km) to dopiero zaczyna ładować i kontrolka gasnie
    Samochód ma 180k przejechane i garazowany czy to czas na alternator(valeo)
    Z gory dziekuje

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 35  
    Pierwsze co to zmierz napięcie ładowania.Potem obejrzyj stan przewodów.Naprawa takiego alternatora nie wymaga mega kosztów.
  • Level 15  
    No właśnie jak tylko kontrolka zgaśnie to ładowanie jest b dobre. Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje prawidłowo
    Dlaczego I co tak późno zalacza alternator żeby ladowal akumulator?
    Sprawdziłem masy i zaciski na aku i na altku wszystko jest ok
  • Helpful post
    Level 24  
    klimek1974 wrote:
    Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje

    Napięcie sprawdź multimetrem.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 41  
    Zwyczajnie szczotki się kończą, zamiast pisać na forum to rozbierz alternator i się przekonaj.
  • Helpful post
    Level 29  
    Dokładnie jak powiedział Aleksander_01, a konkretniej to z tego co pamiętam to tam jest regulator razem ze szczotkotrzymaczem i szczotkami - takie coś: www.czesciauto24.pl/maxgear/8749245
    ale nie kupuj zanim nie wymontujesz starego, bo są różne alternatory a wtedy różne regulatory.
    Z moich doświadczeń też nie polecam tych chińskich zamienników, bo regulator w nich działa różnie - lepiej przelutować nowe szczotki do orginalnego regulatora, a najlepiej poszukać dokupić takie szczotki w hurtowni części AGD, wtedy koszt naprawy to ok 5zł :)
  • Helpful post
    Level 39  
    Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp.
    Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
  • Level 36  
    Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto sprawdzić czy na pasek nie dostał się jakiś płyn powodujący ślizganie się paska.
  • Level 15  
    Dzieki
    Też tak myślałem z tym paskiem, ale dobrze wyglada(chyba był wymieniany kilka lat temu jak pasek rozrzadu)

    Właśnie sobie przypomniałem ze od kiedy mam kłopoty z ładowaniem to użyczyłem pradu kablami rozruchowymi i niechcąco dotknąłem plus z minusem.
    Czy coś mogłem spalić wtedy,. Bezpieczniki sprawdzałem są ok

    Takze zauwazylem ze w kabinie przy lewym kolanie "stycznik" kliknie, kontrolka ladowania zgaśnie i altek zaczyna ładować
  • Level 41  
    Nie musisz wyciągać alternatora, można zrobić "operację na otwartym sercu". Zdejmujesz dekielek i odkręcasz 7 trzy śrubki. Przeważnie po 180 tys ślizgi powinny być w prawie idealnym stanie. Szczotki spx7 kupisz bez problemu.
  • Helpful post
    Level 41  
    klimek1974 wrote:
    Dzięki Aleksander

    Kolega pożyczył mi tester do akumulatorów i pokazuje żeby go wimienic. Czy możliwe żeby akumulator powodował te usterke

    Niemożliwe, zmień tester lub...kolegę. :D
  • Level 15  
    Kontrolka ładowania zgasła i zmierzyłem napięcie 14.04 V także jak silnik mi się nagrzał zaczął pracować alternator.
    Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V.
  • Level 36  
    Alternator powinien zacząć pracować wraz z silnikiem a nie dopiero po nagrzaniu. Czy został sprawdzony pasek napędowy alternatora? W jakim stanie jest pasek alternatora? Przecież to jasna sprawa, że winny jest pasek.
  • Helpful post
    Level 36  
    Ile lat ma pasek? Był wymieniany kiedykolwiek? Według mnie pasek już ma mikropęknięcia i w komplecie powinien zostać wymieniony z rolką napinacza.
    W linku film jak powinien działać napęd alternatora w drugim zaś problem ze ślizgającym się paskiem.
    https://www.youtube.com/watch?v=lDS2K0jPx0A
    https://www.youtube.com/watch?v=N-Q2fHMvxsA
  • Level 15  
    nomudrek wrote:
    Ile lat ma pasek? Był wymieniany kiedykolwiek? Według mnie pasek już ma mikropęknięcia i w komplecie powinien zostać wymieniony z rolką napinacza.
    W linku film jak powinien działać napęd alternatora w drugim zaś problem ze ślizgającym się paskiem.
    https://www.youtube.com/watch?v=lDS2K0jPx0A
    https://www.youtube.com/watch?v=N-Q2fHMvxsA

    Nomudrek dzięki za podpowiedz
    Pasek-Chyba kilka lat temu bo bdb wyglada

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wykręciłem go z 1.5h zeszlo
    Jutro zawiozę do bendiksa to zregenerują-mam nadzieję że to tu tkwi problem Citroen berlingo 2000 1.9d - Kontrolka ladowania się swieci
  • Helpful post
    Level 14  
    klimek1974 wrote:
    ...
    Na tym małym kabelku przy alternatorze pojawiło się napięcie 14 V, gdy tylko kontrolka ładowania świeci jest tam napięcie 3 V.


    I prawdopodobnie tutaj tkwi twoj problem.
    Sprawdz kabel 1072 miedzy alternatorem i pinem 14 na zoltej kostce BSI. Wystarczy, ze masz kiepski styk np na okraglej czarnej zlaczce na podluznicy (pin 9) i zamiast 12V na alternatorze, masz 3V.