Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alfa Romeo 159 1.9jtdm 8v po kilku minutach traci moc i wkręca się na max 2000 o

josephmike 26 Jul 2020 22:43 3108 24
  • #1
    josephmike
    Level 16  
    Witam serdecznie. Mam dość nietypowy problem. Kupiłem auto, jak w temacie. Po zrobieniu około 100-120 km przydażył się problem. Auto troszkę stało i za raz po zakupie zostało w pełni serwisowane. Ale od początku. Kupiłem samochód, wszystko było ok, tylko świeciła się kontrolka silnika i mrugała kontrolka świec żarowych, więc stwierdziłem, że ogarnę temat, bo jestem mechanikiem i sobie wszystko sprawdzę. Wróciłem autem po zakupie trasą ponad 60 km i wszystko było OK, auto miało moc itp. Sprawdziłem w domu błędy i był błąd EGR, którego kodu nie zapisałem, bo i tak miałem zamiar usunąć egr programowo. Pojechałem nastepnego dnia do pracy, wszystko było ok, ale kolejnego dnia po chwili jazdy nagle auto straciło moc i wkręcało się do maksimum dwóch tysięcy obrotów w żółwim tempie. Po zgaszeniu i odpaleniu po około pół minutowej przerwie auto znów zaczęło jechać na taki sam czas, jak przed poprzednią utratą mocy. W pracy zrobiłem sobie kompletny serwis, tj. wszystkie filtry, olej w silniku, dodatek czyszczący układ paliwowy wlałem, bo bylo pół baku paliwa, a przebieg z aukcji sprzed trzech miesięcy był taki sam, jak w momencie zakupu. EGR został usunięty programowo, zaślepiony i odłączona wtyczka, ale to problemu nie naprawiło. W silniku żadnych błędów nie ma.



    Dodano po 22 [minuty]:

    I teraz, żeby było ciekawiej... Trasa do pracy, to 17 km. W trakcie drogi muszę się zatrzymać i gasić auto 4 razy na pół minuty. Wszystko jest zależne od czasu, nie od stylu jazdy, bo pozostawiając auto odpalone na wolnych obrotach po chwili będzie to samo... Co zrobiłem do tej pory:
    Wymienione wszystkie filtry
    Sprawdzona zmienna geometria turbosprężarki, czy się nie zacina
    Programowo usunięty EGR i zaślepiony
    DPF nie daje żadnych złych oznak po odczytach
    W momencie utraty mocy żądane ciśnienie paliwa i zmierzone się pokrywają, ale po wciśnięciu pedału gazu do oporu chce tylko coś ponad 600bar ciśnienia na listwie i to mnie niepokoi, a do tego zmniejsza ciśnienie doładowania oczekiwane i tak steruje turbo, żeby było
    Sprawdzony smok w baku, czy nie zatkany
    Zmienione stare paliwo na nowe
    I ciekawostka teraz. Ktoś kiedyś założył zawór zwrotny na przewodzie paliwowym wejściowym do filtra paliwa, więc go wywaliłem, bo przecież jest pompa paliwa w baku i wystarczy przepompować dwa razy. Wsadziłem zwykły przewód paliwowy zamiast zaworu i było ok przez prawie dwa tygodnie. wczoraj przeglądałem autko do przeglądu i zauważyłem, że kapie z tego przewodu, bo szef jakiś chiński kupił, ale miał 10bar wytrzymywać, więc go wymieniłem i problem powrócił..
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    No a może wkońcu zrobisz diagnostykę i oświecisz nas jakie masz błędy w chwili awarii?
  • #3
    josephmike
    Level 16  
    Jak już napisałem, błędów nie ma. Wystarczy czytać, co napisałem. Gdybym miał jakiekolwiek błędy, to nie prosiłbym o pomoc.
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Czy podczas usuwania EGR nie została usunięta tablica błędów?
  • #5
    josephmike
    Level 16  
    Bardzo możliwe, ale błędy tylko i wyłącznie z EGRa. Jest odpięty w chwili obecnej i zaślepiony, a sam fakt usunięcia EGRa niczego nie zmienił.

    Dodano po 42 [minuty]:

    A to po dwóch minutach normalnej jazdy, jak już się zatrzymałem, bo stracił moc.
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Skoro masz możliwość skasowania blędów to odepnij któryś z czujników lub przepływkę i daj znać czy check świeci.
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Kody błędów to nie diagnostyka... jak zachowuje się zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania oraz masa powietrza przy gwałtownym przyspieszeniu, a następnie zejściu z obrotów? Wtedy będzie wiadomo czy geometria sprężarki na pewno się nie zacina, bo na razie to wszystko na to wskazuje.
  • #8
    josephmike
    Level 16  
    Odpinanie czujników powoduje wyskoczenie check engine. Sprawdzę dzisiaj parametry doładowania. Ręczne wysterowanie pompką podciśnieniową zmienia płynnie ustawienie geometrii, a przewody podciśnieniowe szczelne.
  • #10
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Daj jeszcze raz map i różnicę ciśnień DPF.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Zrób z tego wykresy, te 4 parametry rejestrowane w czasie jady, a nie przegazówki na postoju. Jak zaznaczysz sobie te 4 parametry, przejdziesz do wykresu i włączysz rejestrację, to Ci wygeneruje plik CSV/XLS, który możesz tu umieścić. Zajmuje zdecydowanie mniej miejsca, a widać będzie więcej. Im mniej parametrów, tym szybsze odświeżanie, a to jest tu ważne. Widzę poważne rozbieżności między masą i ciśnieniem mierzoną i oczekiwaną. Doładowanie prawie 0,5 bara za wysokie w stosunku do oczekiwanego...
  • #12
    josephmike
    Level 16  
    Dobrze, tak zrobię po pracy, dziękuję.
  • #13
    josephmike
    Level 16  
    Zrobiłem wykresy, ale dopiero późnym wieczorem będę mógł je wstawić. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Zostawiłem tylko włączony zapłon na te magiczne dwie minuty, po czym odpaliłem i i od razu był problem, czyli tu bardziej chodzi o to, że zapłon jest włączony, a nie odpalony samochód. Może powinienem bardziej w tym kierunku szukać.
  • #14
    Pfemek
    Level 23  
    Porównaj ciśnienie atmosferyczne i zmierzone w kolektorze dolotowym na włączonym zapłonie, bez odpalania. Powinno być praktycznie takie samo. Odchylka z reguły oznacza uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania. Jak zachowuje się wskaźnik ciśnienia doładowania w aucie? Na biegu jałowym wskazówka ma być idealnie na zero. Jak rośnie to czujnik przekłamuje. Ot taka alfia ciekawostka...
  • #15
    josephmike
    Level 16  
    Przepraszam, że dopiero teraz, ale załączam wykresy. Co do wskaźnika doładowania w aucie, to na biegu jałowym jest idealnie na zero.

    Alfa Romeo 159 1.9jtdm 8v po kilku minutach traci moc i wkręca się na max 2000 o
  • #16
    tzok
    Moderator of Cars
    Wstawiłem wykres do Twojego postu... te logi były zbierane w trybie awaryjnym, czy kiedy auto jeszcze miało moc?
  • #17
    josephmike
    Level 16  
    Już nie miało mocy wtedy. Mnie cały czas zastanawia fakt, że tu ma znaczenie czas, jaki jest włączony zapłon, a nie jak długo pracuje silnik. Wymieniłem dwa przekaźniki w środku auta i jeden pod maską na wszelki wypadek, ale bez różnicy.
  • #18
    josephmike
    Level 16  
    Mała aktualizacja wyników. poszukiwania. Znalazłem pęknięty przewód do czujnika spalin przed DPFem- naprawiony, ale komputer pokazywał brak zapchania i próba wypalenia DPFa trzema komputetrami nie dała skutku. Dałem więc informację do ECU, że DPF i czujnik ciśnienia przed DPFem wymieniony ( w nowszych VW pomaga i da się wypalić po takim działaniu ), ale bez efektu. Znalazłem również przetartą rurę pomiędzy intercoolerem, a kolektorem dolotowym. Dotykała nadwozia, więc ją wymieniłem, ale dalej bez skutku. Przy tworzeniu mapy usuwającej EGRa dołożyli mi około 30KM. To taka niespodzianka od szefa. My zgrywamy mapy, wysyłamy do naszego tunera i on nam odsyła do wgrania, ale wątpię, że ta mapa jest przyczyną, bo taki sam problem był przed. Po włączeniu zapłonu na kilka minut sprawdziłem sygnały z pedału przyspieszenia, czy to może on nie daje złej informacji. Już mi się kończą pomysły. ECU się grzeje? Po dotknięciu ręką jest zimne, ale może coś w środku...
  • #19
    Edim14
    Level 4  
    Mam podobny problem u siebie i też nie mam pojęcia co to może być. Gdy silnik traci moc to czy auto zaczyna lekko kopcić? Sprawdzałeś przepływkę ? Odłączyć ja i się przejechać zobaczyć czy będzie lepiej.
  • #20
    josephmike
    Level 16  
    Mi nie kopci. Odpinanie przepływki niczego nie zmienia.
  • #21
    piotrekwoj1
    Level 39  
    A czujnik ciśnienia doładowania? Z wykresu wynika przeładowanie.
  • #22
    josephmike
    Level 16  
    To może być wynikiem mapy, którą dostałem, jako ,,prezent'', ale przed mapą było to samo, więc nie stawiałbym jednak na problem z turbo. W momencie utraty mocy spada ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa na listwie.
  • #23
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Doczekamy się parametrów pracy czujnika różnicy ciśnień DPF ?
  • #24
    josephmike
    Level 16  
    Witam po przerwie pełnej poszukiwań. Mój zczytany eeprom przed usuwaniem egra został jeszcze raz wysłany do naszego tunera, żeby porównał z fabryczną mapą, czy ktoś już niczego nie usuwał z tablicy błędów. Okazało się, że mapa nie była ruszana albo sprawdził na odpi...ol... Wkleję teraz ciekawe zdjęcia.
  • #25
    josephmike
    Level 16  
    I wypalić się nie da dpf, ale tak było od kiedy zatkanie było od zera.