Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekonomiczne auto z lpg na dojazdy oko這 100km dziennie.

bigos7484 28 Jul 2020 09:42 8712 46
  • #1
    bigos7484
    Level 10  
    Witam.
    Poszukuje sugestii/propozycji/pomys堯w w kwestii zakupu u篡wanego auta.
    Potrzebuje 鈔odka transportu do dojazd闚 do pracy oko這 50 km w jedn stron na trasie Przywidz – Gdynia, po這wa trasy obwodnica, po這wa droga 221 lub 222/226.
    Auto musi by 4/5 drzwiowe, silnik musi dobrze znosi LPG (hydraulika zaworowa), atutem na pewno b璠zie ISOFIX, no i najwa積iejsze: ma to by auto do codziennych dojazd闚 do pracy, wi璚 musi by na Maxa ekonomiczne, do przewo瞠nia szaf i innych grat闚 mam inny pojazd, wi璚 nie musi by du瞠, do pracy zabieram 1 plecak :), awaryjnie i okazyjnie musi zmie軼i 2 foteliki.
    Rozwa瘸貫m jak na razie skod CITIGO / UP lub FABIE III z silnikiem 1.0 mpi+LPG, ale ich ceny nie zach璚aj, a realne przebiegi po 200 KKM te troch budz moje obawy, co by軼ie polecili nie starsze, ni 10-12 lat (takie progi sobie wybra貫m, oczywi軼ie mo積a to zmieni, jaka sensowna propozycja, ze starszych my郵a貫m o SUZUKI IGNIS ale ogl康any egzemplarz szybko mnie wyleczy ze starszych aut, by豉 tez Panda II, ale spalanie przy je寮zie po obwodowej troch za du瞠, je盥輳 raczej dynamicznie. Bud瞠t do oko這 20 000.
    Je郵i macie jakie propozycje lub je寮zicie takim mniejszym ekonomicznym pierdzide趾iem prosz o podzielenie si opini.

    Pozdrawiam.
  • #2
    Maciej2020
    Level 5  
    Silnik mpi od VAGa to chyba jedyna rozs康na jednostka do lpg. A je瞠li chodzi o przebiegi w tych silnikach to 200kkm to chyba nie tak strasznie. Je郵i kto sie zna, wie jak u篡tkowa silniki wolnoss帷e i odpowiednio serwisuje to te silniki potrafi d逝go poje寮zi. Tylko jest jeden problem, na autostradzie/ekspres闚ce s bardzo nie ekonomiczne powy瞠j 100km/h. A no i jeszcze jedna wa積a sprawa jak ju sie zdecydujesz na fabie 3 czy citigo to absolutnie nie bierz po firmach ochroniarskich.
  • #3
    bigos7484
    Level 10  
    "Tylko jest jeden problem, na autostradzie/ekspres闚ce s bardzo nie ekonomiczne powy瞠j 100km/h." czyli mamy pierwszy k這pot, oko這 30 kilometr闚 trasy to w豉郾ie droga w teorii ekspresowa (obwodnica trojmiasta) , a ja raczej nie cisn si za dostawczym 70 prawym pasem. O ile 鈔ednio wzrasta spalanie ? Obecnie jedno tankowanie gazu oko這 37-38 litr闚 gazu to oko這 420km instalacja landi z dotryskiem powy瞠j 4k obrot闚.
  • #4
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja to mog sie tylko wypowiedzie w kwestii spalania benzyny (w troch starszym silniku ale te mpi od vw) bo lpg nie mam zamontowanego. Powiem tak, jad帷 100km/h autostrad spalanie oko這 5.8l/100km, ale 120-140 to spalanie wzrasta do 8 l wi璚 sie nie op豉ca. Tutaj jest kwestia tego ze te silniki s stworzone do miasta, na kr鏒kie dystanse, 5 bieg闚 = wysokie obroty przy 120/140.
  • #5
    bigos7484
    Level 10  
    Wi璚 pytanie czego innego szuka, musi by w miar ma貫, i szybkie, o ile 20 km z trasy to droga wojew鏚zka z pr璠ko軼i do 90km/h to reszta wymaga jednak przyci郾i璚ia , wzrost spalania o 2 litry przy oko這 100km dziennie razy 5 dni w tygodniu da ju odczuwalne skutki
  • #6
    Maciej2020
    Level 5  
    No dlatego w豉郾ie uprzedzam 瞠 silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieop豉calna. Je瞠li ma by ekonomiczne w szybszej je寮zie no to diesel tylko zostaje bo 瘸dna benzyna nie b璠zie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zej嗆 nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdzi貫m wiec da sie)
  • #7
    pitron
    Level 24  
    Maciej2020 wrote:
    silniki mpi sa dobre do gazu
    Masz racj ale nie do ko鎍a, pochlebne opinie na temat MPI i LPG dotyczy造 silnik闚 do 2002 roku. Wtedy silnik zosta popsuty"zmodernizowany" i lubi 造kn望 olej albo si przegrza co w po陰czeniu z LPG mog這 by kosztowne. P騧niej znowu zmodernizowany wr鏂i w 2010 roku, ale co by這 dalej to nie wiem.
  • #8
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja mam silnik mpi kt鏎y ma bardzo z陰 opini, podobno 造ka olej jak g逝pi a mi od stycznia nic nie wzi掖. Jak dbasz tak masz i to jest prawda. Silniki mpi to sa najlepsze silniki benzynowe szkoda ze juz znikaj
  • #9
    pitron
    Level 24  
    Maciej2020 wrote:
    Silniki mpi to sa najlepsze silniki benzynowe
    Nie wnikam w dyskusj, mia貫m polo 1,4MPI z 97 roku bezawaryjne cudo, ale mia貫m te Leona z 2006 roku 1,6 MPI i to by這 najgorsze auto jakie mia貫m!!!. Co do silnik闚 po 2010 "sprawdzi貫m w sieci" ilo嗆 negatywnych opinii w necie przyt豉cza. Og鏊nie silniki VAG to tylko te zaprojektowane w Ingolstadt sta造 si kultowe.

    Tak by貫m fanem niemieckiej motoryzacji, ale bazuj帷 na w豉snych do鈍iadczeniach, dawno temu wywnioskowa貫m 瞠 查zichu i Mietek pod sklepem pierdziel g逝poty i zmieni貫m Niemcy na Japoni.
  • #10
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja z貫go s這wa nie powiem o mpi volkswagena a znam osob kt鏎a ma skode octavie 2 z silnikiem 1.6 mpi w豉郾ie z tamtych lat co niby s z貫 opinie i je寮zi bez 瘸dnego serwisu (opr鏂z wymiany oleju oczywi軼ie). Ile os鏏 tyle opinii. Tylko ze wi瘯szo嗆 tych os鏏 to nie potrafi jezdzic takimi silnikami. Jak ja s造sz ,,gdzie ty tak go kr璚isz wysoko" no to nic dziwnego 瞠 nie wytrzymuj takiej dziadkowej jazdy, a jeszcze gorzej jak kto z diesla sie przesi康zie.
  • #11
    pitron
    Level 24  
    To w ko鎍u jeste/by貫 u篡tkownikiem 1,6 MPI czy to auto znajomego???
  • #12
    Maciej2020
    Level 5  
    Je盥輳 aktualnie 1.4 mpi a 1.6 jest znajomego. I akurat te silniki s z tego niby z貫go okresu a ani jeden ani drugi sie nie posypa.
  • #13
    bigos7484
    Level 10  
    Do嗆 sceptycznie podchodz do diesla, zapowiadane zakazy wjazdu do miast , obecnie ma豉 stopa zwrotu przy odsprzeda篡 itp.
    Co sadzicie o FORD FIESTA, HYUNDAI i20, FIAT PUNTO? Lub DACIA SANDERO II czywi軼ie benz z lpg ,
  • #14
    Maciej2020
    Level 5  
    Z tymi dieslami to jest tak 瞠 zale篡 do ilu chcesz kupi ten samoch鏚. Je瞠li masz np 20 tys to spokojnie kupisz diesla fajnego, je瞠li szukasz za 5 tys no to wtedy masz racj, nie warto bo jak masz kupi byle by這 i b璠zie tam p馧 silnika do wymiany, b璠zie kopci z rury no to nie ma sensu. A z tych samochod闚 co wymieni貫 to hyundai i20 i dacia maj fajne silniki benzynowe tylko ze z daci to jest ten problem ze wiadomo jak to dacia- nie ka盥y lubi takie plastikowe auto. Z tego co wiem to i20 ma fabryczn instalacje gazow wi璚 jest spoko tylko ze ich du穎 nie ma na rynku
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Za Grande Punto popatrz. Ew. Honda Jazz od 2008 r. 1,4 100KM. Zaworki tylko co 40tkm do przejrzenia, 6-7 gazu pali.
  • #16
    bigos7484
    Level 10  
    Czy musi by grande czy mo瞠 by nowszy PUNTO 2012 ? Umawiam si w豉郾ie na ogl康anie takiego z 2013r, co do Hondy obawiam si ze do 20 tys. nie znajd godnego egzemplarza, by豉 tez w鈔鏚 propozycji ale po sprawdzeniu w cepiku od razu odpad豉 ( 4 w豉軼iciel, historia wypadkowa a w og這szeniu ze zona do pracy je寮zi豉 i stan ig豉 )
  • #17
    pawlik118
    Level 30  
    Musi by a tak ma貫? Mo瞠 co wi瘯szego zapewniaj帷ego wysoki komfort jazdy - w aucie b璠ziesz sp璠za 2h dziennie. Np. Honda Accord VII 2.0 LPG. za 20k kupisz ju nawet poliftowy rocznik 2006-2008. Spalanie przy 160km/h 10,5L LPG, przy 120km/h poni瞠j 10L.
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak chcesz co, co naprawd dobrze znosi LPG, to Dacia Sandero 1.4. Ja doje盥瘸m (a w豉軼iwie, dzi瘯i pandemii, doje盥瘸貫m, bo teraz mog pracowa z domu) 70 km do pracy i nie zdecydowa貫m si na LPG tylko na 1.4 TSI... 10 lat w tym segmencie to ju pora, 瞠by my郵e o pozbyciu si auta, a nie o jego kupnie...
  • #19
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    pawlik118 wrote:
    Musi by a tak ma貫? Mo瞠 co wi瘯szego zapewniaj帷ego wysoki komfort jazdy - w aucie b璠ziesz sp璠za 2h dziennie. Np. Honda Accord VII 2.0 LPG. za 20k kupisz ju nawet poliftowy rocznik 2006-2008. Spalanie przy 160km/h 10,5L LPG, przy 120km/h poni瞠j 10L.

    Popieram, samo posiadanie auta z gazem daje ju niskie koszty utrzymania. A walka o ka盥y litr w d馧 to obni瘸nie pojemno軼i, co w 10-letnim aucie si wyklucza- brak trwa造ch jednostek ma貫j pojemno軼i.
    Kup auto klasy 鈔edniej z dobr blach , dobrym motorem 1,8-2,0 i b璠zie pali mniej ni przereklamowany i przestarza造 VAG 1,6MPI.
    M鎩 typ to laguna III z 2,0 140KM+LPG. Przy Twojej trasie b璠zie pali poni瞠j 10 l LPG (20 z/100km!!!), b璠ziesz jecha wygodnym bezpiecznym autem, przebiegi dla tego silnika rz璠u 200-250kkm to po這wa jego mo磧iwo軼i, a dla ma造ch popierd馧ek ich zgon. I tu jest r騜nica.
    Za 3 lata sprzedasz z glanc blachark i LPG z poca這waniem w r帷zk, a ma貫 pierdziele ze穋e ju ruda.
  • #20
    pawlik118
    Level 30  
    Potwierdzam, kolega mia Lagun II a teraz III. Auta bezkosztowe, bardzo dobra blacha. Honda bardziej gnije, cho zdarzaj si dobre egzemplarze. Accord b璠zie jednak lepiej wykonany ni Laguna. Oba te auta s wygodne.
  • #21
    kwok
    Level 39  
    Popieram, du篡 motor w por闚naniu z ma造m w tej samej budzie na autostradzie spali mniej, w mie軼ie troszk wi璚ej (albo odwrotnie 😀) ale prawdy niezaprzeczalne s dwie:
    1. Du篡 mo瞠 wi璚ej
    2. Z elpid磨 zawsze jest taniej ni turlanie si dizlem. Kto pisa 瞠 1.6tdci nawet 3,5l potrafi spali - pewnie zaraz za tirem. Je寮zi貫m dizlami i nawet corsa 1.3 nie spali豉 mniej ni 5,5 przy mojej je寮zie, takiej samej jak benzynami z lpg kt鏎e pali造 10-12lpg. ζtwo policzy co jest ta雟ze. Oczywi軼ie mo積a je寮zi dizlem 70km/h 瞠by by這 taniej ale przecie nie chodzi o blokowanie naszych wspania造ch dr鏬😀
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    Mam LPG w jednym aucie i jest tylko jedno ale, ka盥a awaria tej instalacji to zostawione 1500 - 3000z w serwisie... a po pierwsze psuje si, po drugie nie je寮zi idealnie. Czasem si zad豉wi przy ruszaniu (a skrzynia DSG tego bardzo nie lubi), czasem nie chce zapali po postoju. Tak瞠 niby jazda jest tania, ale nie rekompensuje to niedogodno軼i ani koszt闚 serwisu. Oczywi軼ie to si tyczy instalacji LPG w silniku TSI. Jak kto robi w rok 50 tys. km to mo瞠 i si op豉ca... ale wtedy wychodzi strata czasu na cz瘰tsze wizyty na stacji lub utrata po這wy baga積ika na wi瘯szy zbiornik. Mia貫m kilka starych aut i podzi瘯uj. Wol mniejsze, ale nowsze, no i jak dla mnie turbo musi by ;)

    Grande Punto bardzo dobrze wspominam, ale z dieslem... o benzynie 1.2 to w og鏊e nie ma co pisa, 1.4 8V z 5-biegow skrzyni w trasie jest g這郾y i s豉by, dopiero Star-Jet (1.4 16V) i T-Jet (1.4 T) fajnie je盥膨, ale nie wiem jak tam z LPG. Najlepszy silnik w tym aucie to chyba 1.6 MJTD. Bli幡iacz konstrukcj jest Corsa D.

    Dla wi瘯szo軼i wsp馧czesnych samochod闚 miejskich i kompaktowych najbardziej ekonomiczn pr璠ko軼i podr騜n jest 90 km/h, powy瞠j 100 km/h spalanie wyra幡ie wzrasta.
  • #23
    Kantylena
    Level 21  
    Lepiej odpu軼i takie ma貫 auta.
    Segment C to minimum

    a z vaga to najlepiej 1,8T + lpg np A4 b6 (tylko 瞠 to nie b璠zie 12 letnie auto tylko raczej 17 letnie) ale w por闚naniu do Citigo.. :D ja sobie nie wyobra瘸m w segmencie A czy B takich tras.

    Spoko tez jest Volvo 2,4- 140/170 koni
  • #24
    motyl7104
    Level 16  
    Moim zdaniem silnik fiata 1.4 t jet jest godny uwagi dobrze znosi lpg i przewa積ie jest montowany ze skrzyni 6 biegow . Co prawda w skrzyni s kiepskie 這篡ska ale po ich wymianie troch polata. Mo瞠 by Brawo.
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Zaraz z auta do dojazdu do pracy sko鎍zymy na sklasie lub 7...
  • #26
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    tzok wrote:
    ka盥a awaria tej instalacji to zostawione 1500 - 3000z w serwisie... a po pierwsze psuje si, po drugie nie je寮zi idealnie.

    tzok wrote:
    Oczywi軼ie to si tyczy instalacji LPG w silniku TSI.

    Dla mnie 10 letni TSI sam w sobie jest min, a co dopiero z gazem. Poda貫 chyba najgorsz kombinacj silnika i instalacji LPG. 1500-3000 nigdy nie wyda貫m na serwis zwyk貫j instalacji wtryskowej przez okres 15 lat w kilku autach razem.
    Tu w gr wchodz udane silniki 2,0 starszej generacji z po鈔ednim wtryskiem i hydraulik zawor闚 itd.
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    C騜... ka盥y poleca to, co sam lubi. Mnie nie bawi wielkie i ci篹kie auta, nawet z silnikami V6. Wol mniejsze, l瞠jsze i nowsze samochody, z ma造mi, ale do豉dowanymi silnikami. Je盥輳 zazwyczaj sam, czasem z jednym pasa瞠rem, po co mi limuzyna? Jaki czas temu jecha貫m z koleg po "nowe" auto (nieca貫 200 km) i wraca貫m jego A6 C5 z 2.4 V6 (oczywi軼ie z LPG)... dla mnie ta trasa to by豉 katorga, nie chcia豚ym czym takim je寮zi na co dzie. On chyba te mia go do嗆, bo kupi Peugeota 807 z 2.0 HDI.
  • #28
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    A6 to ju klasa E, a z silnikiem, kt鏎y poda貫 to pora磬a jest, potwierdzam. 2,8 pali mniej i troch lepiej jedzie.
    Mam star lagun II FL z 2,0T i jest to bardzo sprytny i wygodny w霩, 170KM z turbin+ 6 bieg闚 powoduje, 瞠 je盥zi bardzo sprawnie, a spalanie przy bardzo dynamicznej je盥zie to 12l LPG. Na kraj闚ce przy 90-100 km/h pali 9 l gazu, 瘸den diesel nie dor闚na w ekonomii i dynamice nawet w znacznie mniejszym aucie.
  • #29
    tzok
    Moderator of Cars
    ...tylko wyjed albo zaparkuj t Lagun na ciasnym osiedlowym parkingu. 2.0T z pewno軼i "b璠zie jecha", a og鏊nie francuskie auta s jakby 篤awsze od niemieckich limuzyn.
  • #30
    bigos7484
    Level 10  
    Witam
    Widz 瞠 temat si rozkr璚i co mnie bardzo cieszy , dzi瘯uj za wszystkie opinie i sugestie cho posz造 troszk w z陰 stron .
    U軼i郵 wi璚 mo瞠 zapytanie z pierwszego postu bo jako dziwnie ewoluowa這 na z陰 drog .
    Poszukuje auta stosunkowo MAΒGO i ekonomicznego , takiego kt鏎ym dojad z wioski do pracy oraz za豉twi co w mie軼ie , w za這瞠niu ma貫 mniej pali oraz 豉twiej zaparkowa , pod domem te mam ma造 parking wi璚 wszelkie du瞠 auta raczej sobie odpuszcz , tak jak pisa貫m mam ju samoch鏚 kt鏎y si sprawdza i jest w pe軟i wystarczaj帷y to skoda roomster 2013r 1,4 + lpg, pal帷a oko這 8 litr闚 lpg na 100km.
    "Nowe" auto dobrze by by這 gdyby pali這 mniej , oraz by這 w podobnym typie nadwozia, rocznikowo poszukuje auta max 10 letniego, takiego z now jednostk nap璠ow ale nie TSI ani diesla, i st康 ten temat ,wbrew pozorom na rynku jest tego troche np. DACIA SANDERO II jak najbardziej tylko pytanie z jakim silnikiem pod gaz szuka , my郵a貫m te o fordzie b-max, punto z og這szenia nawet nie by這 mi dane obejrze, musia貫m jecha w delegacj a po powrocie ju go nie by這 :)
    Czyli :
    max 10 lat
    jednostka nap璠owa nowszego typu, nie TSI ani diesel
    max klasa C
    poni瞠j 8 litr闚 gazu na 100km