Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekonomiczne auto z lpg na dojazdy oko³o 100km dziennie.

bigos7484 28 Jul 2020 09:42 8712 46
  • #1
    bigos7484
    Level 10  
    Witam.
    Poszukuje sugestii/propozycji/pomys³ów w kwestii zakupu u¿ywanego auta.
    Potrzebuje ¶rodka transportu do dojazdów do pracy oko³o 50 km w jedn± stronê na trasie Przywidz – Gdynia, po³owa trasy obwodnica, po³owa droga 221 lub 222/226.
    Auto musi byæ 4/5 drzwiowe, silnik musi dobrze znosiæ LPG (hydraulika zaworowa), atutem na pewno bêdzie ISOFIX, no i najwa¿niejsze: ma to byæ auto do codziennych dojazdów do pracy, wiêc musi byæ na Maxa ekonomiczne, do przewo¿enia szaf i innych gratów mam inny pojazd, wiêc nie musi byæ du¿e, do pracy zabieram 1 plecak :), awaryjnie i okazyjnie musi zmie¶ciæ 2 foteliki.
    Rozwa¿a³em jak na razie skodê CITIGO / UP lub FABIE III z silnikiem 1.0 mpi+LPG, ale ich ceny nie zachêcaj±, a realne przebiegi po 200 KKM te¿ trochê budz± moje obawy, co by¶cie polecili nie starsze, ni¿ 10-12 lat (takie progi sobie wybra³em, oczywi¶cie mo¿na to zmieniæ, jaka¶ sensowna propozycja, ze starszych my¶la³em o SUZUKI IGNIS ale ogl±dany egzemplarz szybko mnie wyleczy³ ze starszych aut, by³a tez Panda II, ale spalanie przy je¼dzie po obwodowej trochê za du¿e, je¿d¿ê raczej dynamicznie. Bud¿et do oko³o 20 000.
    Je¶li macie jakie¶ propozycje lub je¼dzicie takim mniejszym ekonomicznym pierdzide³kiem proszê o podzielenie siê opini±.

    Pozdrawiam.
  • #2
    Maciej2020
    Level 5  
    Silnik mpi od VAGa to chyba jedyna rozs±dna jednostka do lpg. A je¿eli chodzi o przebiegi w tych silnikach to 200kkm to chyba nie tak strasznie. Je¶li kto¶ sie zna, wie jak u¿ytkowaæ silniki wolnoss±ce i odpowiednio serwisuje to te silniki potrafi± d³ugo poje¼dziæ. Tylko jest jeden problem, na autostradzie/ekspresówce s± bardzo nie ekonomiczne powy¿ej 100km/h. A no i jeszcze jedna wa¿na sprawa jak ju¿ sie zdecydujesz na fabie 3 czy citigo to absolutnie nie bierz po firmach ochroniarskich.
  • #3
    bigos7484
    Level 10  
    "Tylko jest jeden problem, na autostradzie/ekspresówce s± bardzo nie ekonomiczne powy¿ej 100km/h." czyli mamy pierwszy k³opot, oko³o 30 kilometrów trasy to w³a¶nie droga w teorii ekspresowa (obwodnica trojmiasta) , a ja raczej nie cisnê siê za dostawczym 70 prawym pasem. O ile ¶rednio wzrasta spalanie ? Obecnie jedno tankowanie gazu oko³o 37-38 litrów gazu to oko³o 420km instalacja landi z dotryskiem powy¿ej 4k obrotów.
  • #4
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja to mogê sie tylko wypowiedzieæ w kwestii spalania benzyny (w trochê starszym silniku ale te¿ mpi od vw) bo lpg nie mam zamontowanego. Powiem tak, jad±c 100km/h autostrad± spalanie oko³o 5.8l/100km, ale 120-140 to spalanie wzrasta do 8 l wiêc sie nie op³aca. Tutaj jest kwestia tego ze te silniki s± stworzone do miasta, na krótkie dystanse, 5 biegów = wysokie obroty przy 120/140.
  • #5
    bigos7484
    Level 10  
    Wiêc pytanie czego innego szukaæ, musi byæ w miarê ma³e, i szybkie, o ile 20 km z trasy to droga wojewódzka z prêdko¶ci± do 90km/h to reszta wymaga jednak przyci¶niêcia , wzrost spalania o 2 litry przy oko³o 100km dziennie razy 5 dni w tygodniu da ju¿ odczuwalne skutki
  • #6
    Maciej2020
    Level 5  
    No dlatego w³a¶nie uprzedzam ¿e silniki mpi sa dobre do gazu ale jazda nimi na autostradzie jest nieop³acalna. Je¿eli ma byæ ekonomiczne w szybszej je¼dzie no to diesel tylko zostaje bo ¿adna benzyna nie bêdzie ekonomiczna na autostradzie. Dobry jest 1.6 tdci montowany w fordach w trasie potrafi zej¶æ nawet do 3.5l/100km (sam to sprawdzi³em wiec da sie)
  • #7
    pitron
    Level 24  
    Maciej2020 wrote:
    silniki mpi sa dobre do gazu
    Masz racjê ale nie do koñca, pochlebne opinie na temat MPI i LPG dotyczy³y silników do 2002 roku. Wtedy silnik zosta³ popsuty"zmodernizowany" i lubi³ ³ykn±æ olej albo siê przegrzaæ co w po³±czeniu z LPG mog³o byæ kosztowne. Pó¼niej znowu zmodernizowany wróci³ w 2010 roku, ale co by³o dalej to nie wiem.
  • #8
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja mam silnik mpi który ma bardzo z³± opiniê, podobno ³yka olej jak g³upi a mi od stycznia nic nie wzi±³. Jak dbasz tak masz i to jest prawda. Silniki mpi to sa najlepsze silniki benzynowe szkoda ze juz znikaj±
  • #9
    pitron
    Level 24  
    Maciej2020 wrote:
    Silniki mpi to sa najlepsze silniki benzynowe
    Nie wnikam w dyskusjê, mia³em polo 1,4MPI z 97 roku bezawaryjne cudo, ale mia³em te¿ Leona z 2006 roku 1,6 MPI i to by³o najgorsze auto jakie mia³em!!!. Co do silników po 2010 "sprawdzi³em w sieci" ilo¶æ negatywnych opinii w necie przyt³acza. Ogólnie silniki VAG to tylko te zaprojektowane w Ingolstadt sta³y siê kultowe.

    Tak by³em fanem niemieckiej motoryzacji, ale bazuj±c na w³asnych do¶wiadczeniach, dawno temu wywnioskowa³em ¿e ¬dzichu i Mietek pod sklepem pierdziel± g³upoty i zmieni³em Niemcy na Japoniê.
  • #10
    Maciej2020
    Level 5  
    Ja z³ego s³owa nie powiem o mpi volkswagena a znam osobê która ma skode octavie 2 z silnikiem 1.6 mpi w³a¶nie z tamtych lat co niby s± z³e opinie i je¼dzi bez ¿adnego serwisu (oprócz wymiany oleju oczywi¶cie). Ile osób tyle opinii. Tylko ze wiêkszo¶æ tych osób to nie potrafi jezdzic takimi silnikami. Jak ja s³yszê ,,gdzie ty tak go krêcisz wysoko" no to nic dziwnego ¿e nie wytrzymuj± takiej dziadkowej jazdy, a jeszcze gorzej jak kto¶ z diesla sie przesi±dzie.
  • #11
    pitron
    Level 24  
    To w koñcu jeste¶/by³e¶ u¿ytkownikiem 1,6 MPI czy to auto znajomego???
  • #12
    Maciej2020
    Level 5  
    Je¿d¿ê aktualnie 1.4 mpi a 1.6 jest znajomego. I akurat te silniki s± z tego niby z³ego okresu a ani jeden ani drugi sie nie posypa³.
  • #13
    bigos7484
    Level 10  
    Do¶æ sceptycznie podchodzê do diesla, zapowiadane zakazy wjazdu do miast , obecnie ma³a stopa zwrotu przy odsprzeda¿y itp.
    Co sadzicie o FORD FIESTA, HYUNDAI i20, FIAT PUNTO? Lub DACIA SANDERO II czywi¶cie benz z lpg ,
  • #14
    Maciej2020
    Level 5  
    Z tymi dieslami to jest tak ¿e zale¿y do ilu chcesz kupiæ ten samochód. Je¿eli masz np 20 tys to spokojnie kupisz diesla fajnego, je¿eli szukasz za 5 tys no to wtedy masz racjê, nie warto bo jak masz kupiæ byle by³o i bêdzie tam pó³ silnika do wymiany, bêdzie kopci³ z rury no to nie ma sensu. A z tych samochodów co wymieni³e¶ to hyundai i20 i dacia maj± fajne silniki benzynowe tylko ze z daci± to jest ten problem ze wiadomo jak to dacia- nie ka¿dy lubi takie plastikowe auto. Z tego co wiem to i20 ma fabryczn± instalacje gazow± wiêc jest spoko tylko ze ich du¿o nie ma na rynku
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Za Grande Punto popatrz. Ew. Honda Jazz od 2008 r. 1,4 100KM. Zaworki tylko co 40tkm do przejrzenia, 6-7 gazu pali.
  • #16
    bigos7484
    Level 10  
    Czy musi byæ grande czy mo¿e byæ nowszy PUNTO 2012 ? Umawiam siê w³a¶nie na ogl±danie takiego z 2013r, co do Hondy obawiam siê ze do 20 tys. nie znajdê godnego egzemplarza, by³a tez w¶ród propozycji ale po sprawdzeniu w cepiku od razu odpad³a ( 4 w³a¶ciciel, historia wypadkowa a w og³oszeniu ze zona do pracy je¼dzi³a i stan ig³a )
  • #17
    pawlik118
    Level 30  
    Musi byæ a¿ tak ma³e? Mo¿e co¶ wiêkszego zapewniaj±cego wysoki komfort jazdy - w aucie bêdziesz spêdza³ 2h dziennie. Np. Honda Accord VII 2.0 LPG. za 20k kupisz ju¿ nawet poliftowy rocznik 2006-2008. Spalanie przy 160km/h 10,5L LPG, przy 120km/h poni¿ej 10L.
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak chcesz co¶, co naprawdê dobrze znosi LPG, to Dacia Sandero 1.4. Ja doje¿d¿am (a w³a¶ciwie, dziêki pandemii, doje¿d¿a³em, bo teraz mogê pracowaæ z domu) 70 km do pracy i nie zdecydowa³em siê na LPG tylko na 1.4 TSI... 10 lat w tym segmencie to ju¿ pora, ¿eby my¶leæ o pozbyciu siê auta, a nie o jego kupnie...
  • #19
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    pawlik118 wrote:
    Musi byæ a¿ tak ma³e? Mo¿e co¶ wiêkszego zapewniaj±cego wysoki komfort jazdy - w aucie bêdziesz spêdza³ 2h dziennie. Np. Honda Accord VII 2.0 LPG. za 20k kupisz ju¿ nawet poliftowy rocznik 2006-2008. Spalanie przy 160km/h 10,5L LPG, przy 120km/h poni¿ej 10L.

    Popieram, samo posiadanie auta z gazem daje ju¿ niskie koszty utrzymania. A walka o ka¿dy litr w dó³ to obni¿anie pojemno¶ci, co w 10-letnim aucie siê wyklucza- brak trwa³ych jednostek ma³ej pojemno¶ci.
    Kup auto klasy ¶redniej z dobr± blach± , dobrym motorem 1,8-2,0 i bêdzie pali³ mniej ni¿ przereklamowany i przestarza³y VAG 1,6MPI.
    Mój typ to laguna III z 2,0 140KM+LPG. Przy Twojej trasie bêdzie pali³ poni¿ej 10 l LPG (20 z³/100km!!!), bêdziesz jecha³ wygodnym bezpiecznym autem, przebiegi dla tego silnika rzêdu 200-250kkm to po³owa jego mo¿liwo¶ci, a dla ma³ych popierdó³ek ich zgon. I tu jest ró¿nica.
    Za 3 lata sprzedasz z glanc blachark± i LPG z poca³owaniem w r±czkê, a ma³e pierdziele ze¿re ju¿ ruda.
  • #20
    pawlik118
    Level 30  
    Potwierdzam, kolega mia³ Lagunê II a teraz III. Auta bezkosztowe, bardzo dobra blacha. Honda bardziej gnije, choæ zdarzaj± siê dobre egzemplarze. Accord bêdzie jednak lepiej wykonany ni¿ Laguna. Oba te auta s± wygodne.
  • #21
    kwok
    Level 39  
    Popieram, du¿y motor w porównaniu z ma³ym w tej samej budzie na autostradzie spali mniej, w mie¶cie troszkê wiêcej (albo odwrotnie 😀) ale prawdy niezaprzeczalne s± dwie:
    1. Du¿y mo¿e wiêcej
    2. Z elpid¿i zawsze jest taniej ni¿ turlanie siê dizlem. Kto¶ pisa³ ¿e 1.6tdci nawet 3,5l potrafi spaliæ - pewnie zaraz za tirem. Je¼dzi³em dizlami i nawet corsa 1.3 nie spali³a mniej ni¿ 5,5 przy mojej je¼dzie, takiej samej jak benzynami z lpg które pali³y 10-12lpg. £atwo policzyæ co jest tañsze. Oczywi¶cie mo¿na je¼dziæ dizlem 70km/h ¿eby by³o taniej ale przecie¿ nie chodzi o blokowanie naszych wspania³ych dróg😀
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    Mam LPG w jednym aucie i jest tylko jedno ale, ka¿da awaria tej instalacji to zostawione 1500 - 3000z³ w serwisie... a po pierwsze psuje siê, po drugie nie je¼dzi idealnie. Czasem siê zad³awi przy ruszaniu (a skrzynia DSG tego bardzo nie lubi), czasem nie chce zapaliæ po postoju. Tak¿e niby jazda jest tania, ale nie rekompensuje to niedogodno¶ci ani kosztów serwisu. Oczywi¶cie to siê tyczy instalacji LPG w silniku TSI. Jak kto¶ robi w rok 50 tys. km to mo¿e i siê op³aca... ale wtedy wychodzi strata czasu na czêstsze wizyty na stacji lub utrata po³owy baga¿nika na wiêkszy zbiornik. Mia³em kilka starych aut i podziêkujê. Wolê mniejsze, ale nowsze, no i jak dla mnie turbo musi byæ ;)

    Grande Punto bardzo dobrze wspominam, ale z dieslem... o benzynie 1.2 to w ogóle nie ma co pisaæ, 1.4 8V z 5-biegow± skrzyni± w trasie jest g³o¶ny i s³aby, dopiero Star-Jet (1.4 16V) i T-Jet (1.4 T) fajnie je¿d¿±, ale nie wiem jak tam z LPG. Najlepszy silnik w tym aucie to chyba 1.6 MJTD. Bli¼niacz± konstrukcj± jest Corsa D.

    Dla wiêkszo¶ci wspó³czesnych samochodów miejskich i kompaktowych najbardziej ekonomiczn± prêdko¶ci± podró¿n± jest 90 km/h, powy¿ej 100 km/h spalanie wyra¼nie wzrasta.
  • #23
    Kantylena
    Level 21  
    Lepiej odpu¶ciæ takie ma³e auta.
    Segment C to minimum

    a z vaga to najlepiej 1,8T + lpg np A4 b6 (tylko ¿e to nie bêdzie 12 letnie auto tylko raczej 17 letnie) ale w porównaniu do Citigo.. :D ja sobie nie wyobra¿am w segmencie A czy B takich tras.

    Spoko tez jest Volvo 2,4- 140/170 koni
  • #24
    motyl7104
    Level 16  
    Moim zdaniem silnik fiata 1.4 t jet jest godny uwagi dobrze znosi lpg i przewa¿nie jest montowany ze skrzyni± 6 biegow± . Co prawda w skrzyni s± kiepskie ³o¿yska ale po ich wymianie trochê polata. Mo¿e byæ Brawo.
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Zaraz z auta do dojazdu do pracy skoñczymy na sklasie lub 7...
  • #26
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    tzok wrote:
    ka¿da awaria tej instalacji to zostawione 1500 - 3000z³ w serwisie... a po pierwsze psuje siê, po drugie nie je¼dzi idealnie.

    tzok wrote:
    Oczywi¶cie to siê tyczy instalacji LPG w silniku TSI.

    Dla mnie 10 letni TSI sam w sobie jest min±, a co dopiero z gazem. Poda³e¶ chyba najgorsz± kombinacjê silnika i instalacji LPG. 1500-3000 nigdy nie wyda³em na serwis zwyk³ej instalacji wtryskowej przez okres 15 lat w kilku autach razem.
    Tu w grê wchodz± udane silniki 2,0 starszej generacji z po¶rednim wtryskiem i hydraulik± zaworów itd.
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    Có¿... ka¿dy poleca to, co sam lubi. Mnie nie bawi± wielkie i ciê¿kie auta, nawet z silnikami V6. Wolê mniejsze, l¿ejsze i nowsze samochody, z ma³ymi, ale do³adowanymi silnikami. Je¿d¿ê zazwyczaj sam, czasem z jednym pasa¿erem, po co mi limuzyna? Jaki¶ czas temu jecha³em z koleg± po "nowe" auto (nieca³e 200 km) i wraca³em jego A6 C5 z 2.4 V6 (oczywi¶cie z LPG)... dla mnie ta trasa to by³a katorga, nie chcia³bym czym¶ takim je¼dziæ na co dzieñ. On chyba te¿ mia³ go do¶æ, bo kupi³ Peugeota 807 z 2.0 HDI.
  • #28
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    A6 to ju¿ klasa E, a z silnikiem, który poda³e¶ to pora¿ka jest, potwierdzam. 2,8 pali mniej i trochê lepiej jedzie.
    Mam star± lagunê II FL z 2,0T i jest to bardzo sprytny i wygodny wóz, 170KM z turbin±+ 6 biegów powoduje, ¿e je¿dzi bardzo sprawnie, a spalanie przy bardzo dynamicznej je¿dzie to 12l LPG. Na krajówce przy 90-100 km/h pali 9 l gazu, ¿aden diesel nie dorówna w ekonomii i dynamice nawet w znacznie mniejszym aucie.
  • #29
    tzok
    Moderator of Cars
    ...tylko wyjed¼ albo zaparkuj t± Lagun± na ciasnym osiedlowym parkingu. 2.0T z pewno¶ci± "bêdzie jechaæ", a ogólnie francuskie auta s± jakby ¿wawsze od niemieckich limuzyn.
  • #30
    bigos7484
    Level 10  
    Witam
    Widzê ¿e temat siê rozkrêci³ co mnie bardzo cieszy , dziêkujê za wszystkie opinie i sugestie choæ posz³y troszkê w z³± stronê .
    U¶ci¶lê wiêc mo¿e zapytanie z pierwszego postu bo jako¶ dziwnie ewoluowa³o na z³± drogê .
    Poszukuje auta stosunkowo MA£EGO i ekonomicznego , takiego którym dojadê z wioski do pracy oraz za³atwiæ co¶ w mie¶cie , w za³o¿eniu ma³e mniej pali oraz ³atwiej zaparkowaæ , pod domem te¿ mam ma³y parking wiêc wszelkie du¿e auta raczej sobie odpuszczê , tak jak pisa³em mam ju¿ samochód który siê sprawdza i jest w pe³ni wystarczaj±cy to skoda roomster 2013r 1,4 + lpg, pal±ca oko³o 8 litrów lpg na 100km.
    "Nowe" auto dobrze by by³o gdyby pali³o mniej , oraz by³o w podobnym typie nadwozia, rocznikowo poszukuje auta max 10 letniego, takiego z now± jednostk± napêdow± ale nie TSI ani diesla, i st±d ten temat ,wbrew pozorom na rynku jest tego troche np. DACIA SANDERO II jak najbardziej tylko pytanie z jakim silnikiem pod gaz szukaæ , my¶la³em te¿ o fordzie b-max, punto z og³oszenia nawet nie by³o mi dane obejrzeæ, musia³em jechaæ w delegacjê a po powrocie ju¿ go nie by³o :)
    Czyli :
    max 10 lat
    jednostka napêdowa nowszego typu, nie TSI ani diesel
    max klasa C
    poni¿ej 8 litrów gazu na 100km