Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak sprawdzić bezpiecznik samochodowy

T5 01 Aug 2020 20:44 16539 41
  • #31
    User removed account
    Level 1  
  • #32
    tomek122
    Level 21  
    Co ty gadasz za głupoty...
    Jakim cudem miernik zrobi Cię w bambuko?
    Masz kiepski sposób mierzenia i interpretacji wyników...
  • #33
    T5
    Admin of Cars group
    @tomek122 W wolnej chwili pokażę Ci jak miernik robi Cię w bambuko.
    Ale powiem Ci że dużo można zarobić na tych co bezpieczniki sprawdzają miernikiem.
    Dlatego odradzam tą metodę.
  • #34
    CYRUS2
    Level 41  
    T5 wrote:
    Zamiast bezpiecznika podłączam żarówkę H7.

    Dlaczego nie używasz żarówki 12V 20 W tylko H7 ?
  • #35
    tomek122
    Level 21  
    Czekam na infonjak miernik robi w bambuko...
    Ani razu jeszcze się nie zawiodłem...
  • #36
    T5
    Admin of Cars group
    @CYRUS2 Używam tego co mam pod ręką, nie jestem wybredny. Nie środki a efekty są ważne. Nie jest sztuką pracować w warsztacie który ma wszystko, sztuką jest poradzić sobie z tego co ma się pod ręką.

    A teraz mi powiedz jakie są różnice w pracy z tym co Ty proponujesz a z tym co ja zasugerowałem. (H7 vel 12V 20W)
  • #37
    E8600
    Level 39  
    tomek122 wrote:
    Czekam na infonjak miernik robi w bambuko...
    Ani razu jeszcze się nie zawiodłem...

    Miernik nie powoduje obciążenia prądowego. Mierząc miernikiem nawet zgniły przewód może pokazać ciągłość ale nie będzie w stanie zaświecić 5 W żarówki.
  • #38
    T5
    Admin of Cars group
    tomek122 wrote:
    Czekam na infonjak miernik robi w bambuko...
    Ani razu jeszcze się nie zawiodłem...

    W zeszłym tygodniu zarobiłem 4-ry stówki za wymianę bezpiecznika.
    100pln sprawdzenie 300 od klienta. Przyjechał z właścicielem warsztatu który naprawiał.
    Wymienili części na 4-ry tys pln.
    Przy mnie sprawdzali bezpiecznik miernikiem, ja sprawdziłem probierką.
    Klient podał sprawę do sądu... Życie..
  • #39
    ociz
    Moderator of Cars
    tomek122 wrote:
    Ani razu jeszcze się nie zawiodłem...

    Bo mało w tym robisz. Ile razy np się spotkałeś z tym że bezpiecznik nie jest przepalony a pęknięty? Bo ja wiele razy. Poza tym powinno się raczej unikać wyjmowania bezpieczników żeby je sprawdzić, klient potrafi awanturę zrobić nawet za to że ustawienia radia mu się skasowały, a można i większych "szkód" narobić w niektórych autach.
  • #40
    tomek122
    Level 21  
    Fkatycznie, zdarzy mi sie to robić "okazjonalnie" ale tak jak powiedzialem, jeszcze ani razu nie miałem takiego przypadku.
  • #41
    CYRUS2
    Level 41  
    T5 wrote:
    Używam tego co mam pod ręką, nie jestem wybredny.
    Dzięki za konkretną odpowiedź.
    T5 wrote:
    A teraz mi powiedz jakie są różnice w pracy z tym co Ty proponujesz a z tym co ja zasugerowałem. (H7 vel 12V20W)
    Zastanawiałem się czy nie chodzi o obciążenie.
    Serwisem samochodów się nie zajmuję. Wszystkie roboty związane z elektryką zlecam elektrykowi.
    Dlaczego ?
    Bo samochód to skomplikowana instalacja - trzeba ją znać.
    Nie wiedząc co jest gdzie ogromną ilość czasu bym stracił.
    Bez sensu.
    Jeżdżę samochodem Lanos.(poprzedni Lanos miał 20 lat)
    Co ciekawe,nigdy mi się nie spalił bezpiecznik.
    Nigdy nie stałem na ulicy z powodu awarii.
    Brawo dla konstruktorów Koreańczyków.
  • #42
    buzerek
    Level 13  
    Sam wożę w aucie coś takiego co pokazał tomybb i choć nie jestem kompletnym laikiem, to na to nie zwróciłem uwagę.
    Choć temat może być błahy, to czasami można się czegoś dowiedzieć, o czymś czego się nie wie.