Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra b 1.8 gaz + cewka - Czy cewka zapłonowa z silnika 1.6 będzie pasować

majorgrzechu 02 Aug 2020 13:44 1902 29
  • #1
    majorgrzechu
    Level 6  
    Witam mam pytanko w sprawie cewki zapłonowej listwy no . Czy będzie pasować z silnika 1.6 do mojego 1.8 czy lepiej brać cewkę już z silnika 1.8 . pisałem już kiedyś w sprawie że nie chce auto odpalać i świeci sie check wczoraj został podpięty pod kompa i wyskoczył błąd wałka rozrządu po skasowaniu błędu auto odpala . Ale przed tym byłem u kolegi wymienić świecę mam 2 żarowe świece a kupiłem 1 żarowe czy elektrodowe . Po wyciągnięciu cewki na 1 cylindrze wywaliła sie wyciągną sprężyna z 1 cewki włożyliśmy świece te nowe i zaczęło trzepać autem odpalił sie ale nie chodził równo to zmiana na 2 elekrodowe auto ponad 2 tyś obrótów nie pójdzie szarpie nim więc moje pytanie czy ta cewka bo mam takom listwę jest to rocznik 2000 1.8 climatronik GL young tak pisze na papierach z OC czy będzie to samo z 1.6 czy brać z 1.8 jak BÓG przykazał :) pozdrawiam
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Wiesz w ogóle do czego służą świece żarowe? W Twoim aucie powinny być świece dwu elektrodowe, np. NGK BKR5EK.
    Cewka zapłonowa od 1.6 zdecydowanie nie pasuje do 1.8.
  • #4
    majorgrzechu
    Level 6  
    są teraz 2 tak jak kupiłem a w sklepie powiedziała mi że może być 1 elektrodowa że to nie ma żadnego znaczenia i że lepiej jak jest jedno ale jak były 1 to chodził nie równo .
  • #5
    mpek
    Level 15  
    Katalog NGK pokazuje 2 elektrodowe. Nie wiem czy wymieniłeś jedną świecę czy wszystkie, bo tak napisałeś raz świecę a raz świece. Cewka ma być taka, jaką miałeś. I lepiej napraw sobie ten czujnik położenia wałka, bo jak Ci padnie daleko od domu, to tylko sobie narobisz kosztów. Chyba że jeździsz wokół komina, to będziesz pchał :D
  • #6
    majorgrzechu
    Level 6  
    Kupiłem ngk 4 nowe świece tylko że jedno elektrodowe ale cewka i tak się rozsypała na 1 cylindrze bo ta guma i sprężyna wypadła a przed tym auto jeżdziło normalnie a teraz 2 tyś obrótów i dupa na małych obrotach jeżdzi normalnie ale jak sie u tepnie go zacina trzęsie autem jak cholera nawet na wolnych obrotach na kompie wyskoczył tylko bład czujnika wałka rozrządu już z czujnikami miałem problem w corsie pierw wymieniliśmy wałek czujnik a to był czujnik dupnęty od wału i już jest git auto gasło a tutaj wiem bo byłem przy tym jak sie rozsypała cewka więc najpierw wymienię to a potem ogarnę czujnik wałka rozrządu i tez wymienię dla świętego spokoju .
  • #8
    majorgrzechu
    Level 6  
    Witam wymieniłem cewkę była ngk a u mnie jest teraz jakby originał z sprawdzonego auta na złomie kupiłem z 150 ugrałem 100 zł i jeżdzi ale dalej nie pali od razu tylko za 2 razem ale to przez te świece bo musze je wymienić na 2 elektrodowe . A 2 sprawa na kompie nic nie wyskakiwało żaden błąd ale jak dorwę czujnik to wymienię go od razu i tyle . Wyszło też na kanale że mam do wymiany przegub wraz z koronką najlepiej i węże hamulcowe z jednej strony ale wymienie całe bo było bawione się już ale z jednej strony dziwne ale no trudno . Ale powoli i zrobię auto tak jak ma być klocki tarcze . Ale teraz pytanie przegub wraz z koronką ABS sie kupuje jakby w zestawie czy oddzielnie bo patrze toprzegub jest ale nie wiem czy od razu z koronką czy bez . bo mam pordzewiałe całe i temu tak strzela i świeci się abs cały czas .
  • #10
    sebap
    Level 41  
    Wymiana świec nic nie da.
    ABS świeci ale nie ma żadnych błędów, ciekawe.
    Daj to auto komuś kto je ogarnie.
  • #11
    majorgrzechu
    Level 6  
    ABS sie świeci bo mam zardzewiałe koronki ABS ale wymieniam całe przeguby z koronką od razu bez pierdzielenia . 2 sprawa świece 1 elekrodowe są do dupy u mnie ponieważ auto pali ale trzepie nim jak cholera i nie wiem od czego jest jeszcze jeden mały problem z tym że jak wymienialiśmy świece to na 2 .3 .4 cylindrze na świecach był olej ale nie dużo ale znów na 1 było sucho te świece co mam to naprawdę są trochę zdarte bo w jednej jest taki patent że się rozwarstwia się elektroda ale wyczyściłem świece ale czekam na świece bo zamawiam właśnie z NGK 2 elektrodowe i wtedy sie zobaczy czy to coś pomoże czy nie .No ale też nie aż tak dużo żeby z góry od świec była cała zalana wiadomo mam uszczelkę z góry do wymiany bo cieknie ale to mały koszt a będzie zrobione . Od razu gadam oleju mi nie pije tyle ile jest od zakupu tyle jest na dzień dzisiejszy . Nie wiem od czego to jest że nie chce palić jak postoi to pali ale check sie świeci a jak pójdę z rana od palić to odpali ale świeci check trzeba zgasić poczekać i odpali bez i nie wiem tak szczerze od czego to jest .
  • #12
    sebap
    Level 41  
    Świeci check ale nie ma błędów, ciekawe rzeczy opowiadasz.
    Nawet jak check zgaśnie to błędy pozostają zapisane w sterowniku.
  • #13
    majorgrzechu
    Level 6  
    No właśnie czyli jak mi sprawdził na kompie to h*** ma kompa czy naprawdę jest p**** i wyrąbałem kasę za darmo na to .

    Dodano po 13 [minuty]:

    Aha i jest to wersja silnika Z18XEL
    Moderated By carrot:

    Proszę nie używać wulgaryzmów

  • #14
    carrot
    Moderator of Cars
    Opla trzeba umieć diagnozować (i mieć czym, oczywiście), wystarczy wybrać z listy inny sterownik niż jest w samochodzie i można sobie poczytać bajki na komputerze
  • #16
    majorgrzechu
    Level 6  
    Już jestem dogadany z gościem w poniedziałek jadę z kolegą do gościa co robił mu gaz w aucie i podpinał pod kompa i zobaczymy co się stanie dziś odłączyłem aku żeby się zresetował 15 min i 6-7 razy jakoś odpalił bez check a póżniej trudno było się pozbyć checka przy uruchamianiu . Więc no nie wiem co jest grane z nim ale czuje coś że jakaś drobnostka jest i temu to się dzieje bo jeśli by było coś naprawdę poważnego to by mi cały czas check świecił i podczas jazdy by mi świecił a tu jest tylko check podczas uruchamiania i tyle .
  • #18
    majorgrzechu
    Level 6  
    no ale jak znam życie to trzeba tam coś zrobić w OEBD a ja tam grzebać nie chce przy tym bo sie na tym nie znam to jak .
  • #19
    mpek
    Level 15  
    A gaz hamulec? Powinno dać się odczytać kody.
  • #20
    majorgrzechu
    Level 6  
    No jutro będe wiedział wszystko co i jak więć odezwę się od razu co jest grane
  • #21
    majorgrzechu
    Level 6  
    Bład wyskoczył położenia wałka rozrządu tylko teraz mam dylemat który czujnik będzie pasować bo ja mam ten nowszy silnik X18Xe1 vectra b 1.8 85 kw 2000
    to już 2 mechanikowi pod kompem to wyskoczyło ale do 3 razy sztuka jutro znów jadę do innego i zobaczymy bo miałem od razu jechać do niego ale złapałem gościa co robi z gazem i od razu mi sprawdził i wałek bład .
  • #23
    majorgrzechu
    Level 6  
    Powiem ci tak założyłem nową cewkę była nie oryginalna bo ta jest japońska NGK była a teraz jest sprawdzona bo kupiłem w cześciach używanych i wymieniłem świecę na 1 elektrodowe i git mniej go po prostu słychać . I działa na nowej cewkę i na nowych 4 świecach 1 elektrodowych NGK, Ale jest problem dalej że nei chce odpalać a wyskakuje bład czujnika wałka rozrządu . więc jak nie czujnik to co ?
  • #24
    sebap
    Level 41  
    Kto powiedział, że to nie czujnik?
  • #26
    majorgrzechu
    Level 6  
    Bład czujnika wałka rozrządu nie mogłem uruchomić auta po jeżdzie trzeba było poczekać i odpalił . więc złapał temperature i mu się popieprzyło wszystko
  • #29
    majorgrzechu
    Level 6  
    Zmieniam w pon albo wtorek jak przyjdzie oryginał to dam znać .
  • #30
    majorgrzechu
    Level 6  
    Siema sorry za prawie tydzień nie obecności dopiero dziś zmieniłem czujnik wałka
    auto chodzi tylko mam taki jakby plastikowy dzwięk i nie wiem od czego od obudowy rozrządu powiedzmy od strony paska i rozrządu po lewej stronie strzela jak sie doda gazu to znika niweluje się nie wiem co to jest dokładnie moze ktoś coś ? to już mam od samego początku