Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1 ph2 - Jak zwiększyć ilość podawanego paliwa?

Zosk23 02 Aug 2020 21:12 378 13
  • #1
    Zosk23
    Level 5  
    Witam, mam swoją starą dobrą lagunke I phII 1.6 16V z 1999 i jako, że się przesiadam za niedługo do nowego autka, chce żeby ta odeszła chociaż z wiwatem. (Silnik w miare zdrowy sprężanie na tłokach wszędzie 12, +-0,1, ale buda to może ze jeszcze 2 lata wytrzyma) Tak jak w tytule planuje wstawić do niej turbo i IC (za wczasu powiem, że tak wiem jak pospawać kolektor, jak doprowadzić olej/wode do turbo, kontrolować doładowanie itd.), a tutaj moje pytanko:
    Da radę jakoś zwiększyć ilość podawanego przez wtryski paliwa? np. przez kabel zaprogramować, albo wymienić na te od 1.8, tudzież w inny sposób?
    Jeśli nie to pewnie trzeba kupować jakieś ECU jak mniemam?
  • Helpful post
    #2
    tomek5551
    Level 12  
    Na chłopski rozum mozna by spróbować oszukać temp.zasysanego powietrza ...reazystorem,Ale chyba lepiej programowanie jesli ktoś to ogarnie.
  • #3
    Zosk23
    Level 5  
    A gdyby wpiąć potencjometr (Szeregowo czy równolegle z czujnikiem?) i obserwować skład mieszanki paliwowo powietrznej przez program czy jednak taka regulacja byłaby, że tak powiem, ssanie i brak ssania?[/syntax]
  • Helpful post
    #4
    Karaczan
    Level 41  
    Oszukaj czujnik temp by ECU myślało że silnik zimny, albo powietrze zimne, albo oba:D
    Wzbogaci mieszankę.
    Odepnij sondę lambda, ECU w trybie awaryjnym będzie lało paliwem aż miło.

    Ale by to jakoś sensownie wystroić to raczej bez grzebania w mapach ECU się nie da.
    Chyba że masz gaz 4gen. To dało by się mniejwięcej to ustawić na LPG.
    Mniej więcej...
  • #6
    Karaczan
    Level 41  
    Piggyback warty więcej niż samochód...
  • #8
    Karaczan
    Level 41  
    Zakładam że turbo z odzysku, w stanie bylejakim, bo projekt do zajechania.
    Robota pewnie za darmo, skoro autor wie jak to mechanicznie ulepić...

    Raz miałem pomysł dorzucić kompresor...
    Rok zabawy, kombinowania, koszta gratów znikome.
    Robota moja. Za świnie robiło LPG, które i tak było.

    Latało fest!
    Gdzieś po 3000-4000 km skrzynia wypluła łożyska ;)
    Poszło na złom...
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    Nie zakładaj niewiadomych. Bo raczej z nowego auta nie weźmie. Jeżeli nigdy tego nie robił to nie ma nic. Ma wszystko do kupienia. Parę dupowozów przerobiłem to wiem.
  • #10
    Zosk23
    Level 5  
    A tu was zaskoczę, bo cały sprzęt mam turbo nawet bez luzów na wirnikach, a IC przeszedł próbę wody :). Tak więc pokombinuje trochę z czujnikiem temperatury powietrza
  • #11
    Karaczan
    Level 41  
    IAT (temp zasysanego) nie wpływa na mieszankę tak mocno jak ECT (temp płynu chłodniczego).
    Uszkodzenie/odpięcie sondy lambda napewno wzbogaci mieszankę dużo bardziej.
    Pytanie czy tryb awaryjny z powodu braku sondy nie ograniczy w inny sposób pracy silnika...
    Trzeba by podłączyć CLIPa (ew może da się ELMem, nie wiem) i patrzeć jak, i czy czasy wtrysku rosną...
    Odczyty z TPS i MAP/MAF też by wpywały na mieszankę.

    Nie wiem kolego z czym się mierzysz, czego oczekujesz i jaki budżet, ale jakiekolwiek doładowanie silnika NA jest kłopotiwe. Choć wykonalne...
    Pytanie czy warto...
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wydajniejsze wtryskiwacze moi panowie, jak już się tak w kosmos zapędzacie. Do tego regulator ciśnienia paliwa, z regulacją ciśnienia.
  • #13
    Zosk23
    Level 5  
    No to zabawie się z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego :p, a oczekuje mocy w granicy 150km, nie wiem czy to możliwe i na ile moja praca sie zda. ale i tak nie mam nic do roboty
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zosk23 wrote:
    a oczekuje mocy w granicy 150km,
    Co się będziesz rozdrabniał? Zrób od razu 200. Chwilę pojeździ, zanim zawory, a za nimi tłoki wypadną albo przez tłumik, albo od razu spod maski. Pomysł z czujnikiem temperatury - bzdurny. Tego paliwa dzięki oszukaniu przybędzie może z 10% - a potrzeba co najmniej 50%.