Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SWAP Silnik OM602 do Mercedesa T1

LolekXBolek 03 Aug 2020 10:07 1140 14
  • #1
    LolekXBolek
    Level 3  
    Witam, posiadam mercedesa kaczkę bez silnika i chcę włożyć silnik OM602 i mam pytanie czy on będzie pasował bez większych przeróbek?
  • Helpful post
    #2
    piotrkol7
    Level 39  
    Te silniki siedziały w niektórych T1 - roczniki 87-96.
    Wiesz, jaki silnik ten T1 posiadał?
    I czy posiadasz skrzynię biegów?
  • #3
    LolekXBolek
    Level 3  
    piotrkol7 wrote:
    Te silniki siedziały w niektórych T1 - roczniki 87-96.
    Wiesz, jaki silnik ten T1 posiadał?
    I czy posiadasz skrzynię biegów?

    Niestety nie bo to jest goła kaczka i biorę ja na części ale mam dostęp do sporego wyboru silników i różnych części i chciałbym ją sobie zrobić żeby jeździła.
  • Helpful post
    #4
    tomus2k
    Level 26  
    OM602 w Kaczuszce jest inny niż w osobówce - ale po małym dopieszczeniu wchodzi
    Problemy:
    Nie masz łap pod busa (T1)
    Filtr oleju wadzi o podłogę
    Kolektor wlotowy inny
    Skrzynia biegów to całkowicie oddzielna linia - nic z osobówek nie podejdzie bez totalnego motania.
    No nie jest to P&P
    No chyba że znajdziesz om602 2.9D z T1 wraz ze skrzynią.
  • #5
    LolekXBolek
    Level 3  
    tomus2k wrote:
    OM602 w Kaczuszce jest inny niż w osobówce - ale po małym dopieszczeniu wchodzi
    Problemy:
    Nie masz łap pod busa (T1)
    Filtr oleju wadzi o podłogę
    Kolektor wlotowy inny
    Skrzynia biegów to całkowicie oddzielna linia - nic z osobówek nie podejdzie bez totalnego motania.
    No nie jest to P&P
    No chyba że znajdziesz om602 2.9D z T1 wraz ze skrzynią.

    Na stacji demontażu u ciotecznego brata napewno coś się znajdzie dzięki za odpowiedź ;)

    Dodano po 4 [minuty]:

    tomus2k wrote:
    OM602 w Kaczuszce jest inny niż w osobówce - ale po małym dopieszczeniu wchodzi
    Problemy:
    Nie masz łap pod busa (T1)
    Filtr oleju wadzi o podłogę
    Kolektor wlotowy inny
    Skrzynia biegów to całkowicie oddzielna linia - nic z osobówek nie podejdzie bez totalnego motania.
    No nie jest to P&P
    No chyba że znajdziesz om602 2.9D z T1 wraz ze skrzynią.

    A elektryka będzie pasowała?
  • Helpful post
    #6
    tomus2k
    Level 26  
    LolekXBolek wrote:
    A elektryka będzie pasowała?

    om602 to wiele różnych silników
    Są z pompą rzędową z gaszeniem podciśnieniowym - zero elektroniki
    - Te pasują P&P (elektrycznie)
    Są z cyfrową pompą rzędową
    - Te wymagają przełożenia pompy analogowej (lub komputerka z gazem i czujnikiem obrotów)
    Są też z elektronicznie sterowaną rozdzielaczową pompą VP
    - J/w analogowa z IVECO 2.5D (2,8TD) (lub j/w + kontrolki często po can'ie więc dużo dłubania i komp. silnika wymaga info o prędkości z ABS ) - można u magika komputer "usamodzielnić".
    W nawiasie co trzeba przełożyć w wielkim skrócie jak pozostajemy przy oryginalnej pompie.
  • #7
    LolekXBolek
    Level 3  
    tomus2k wrote:
    LolekXBolek wrote:
    A elektryka będzie pasowała?

    om602 to wiele różnych silników
    Są z pompą rzędową z gaszeniem podciśnieniowym - zero elektroniki
    - Te pasują P&P (elektrycznie)
    Są z cyfrową pompą rzędową
    - Te wymagają przełożenia pompy analogowej (lub komputerka z gazem i czujnikiem obrotów)
    Są też z elektronicznie sterowaną rozdzielaczową pompą VP
    - J/w analogowa z IVECO 2.5D (2,8TD) (lub j/w + kontrolki często po can'ie więc dużo dłubania i komp. silnika wymaga info o prędkości z ABS ) - można u magika komputer "usamodzielnić".
    W nawiasie co trzeba przełożyć w wielkim skrócie jak pozostajemy przy oryginalnej pompie.

    Znaczy chodzilo mi tu od silnik OM602 z kaczki to chyba będzie p&p
  • Helpful post
    #8
    tomus2k
    Level 26  
    LolekXBolek wrote:
    Znaczy chodzilo mi tu od silnik OM602 z kaczki to chyba będzie p&p

    Mechanicznie p&p.
    Elektrycznie to każda kaczka diesel jest swoją bliźniaczką (to prosta konstrukcja: lampka oleju, lampka ładowania i wskaźnik temp. silnika).
    Jako że nie podajesz rocznika karoserii lub VIN to może jeszcze być, zależy od rocznika do zrobienia :
    - W różnych okresach były różne sposoby sterowania układem gaszenia: linką lub podciśnieniem (w pompie z 2.9D sterowanie gaszenia jest podciśnieniem ).
    - Świece żarowe był szeregowe i równoległe ( 2.9D równoległe), był inny moduł świec.
  • #9
    LolekXBolek
    Level 3  
    tomus2k wrote:
    LolekXBolek wrote:
    Znaczy chodzilo mi tu od silnik OM602 z kaczki to chyba będzie p&p

    Mechanicznie p&p.
    Elektrycznie to każda kaczka diesel jest swoją bliźniaczką (to prosta konstrukcja: lampka oleju, lampka ładowania i wskaźnik temp. silnika).
    Jako że nie podajesz rocznika karoserii lub VIN to może jeszcze być, zależy od rocznika do zrobienia :
    - W różnych okresach były różne sposoby sterowania układem gaszenia: linką lub podciśnieniem (w pompie z 2.9D sterowanie gaszenia jest podciśnieniem ).
    - Świece żarowe był szeregowe i równoległe ( 2.9D równoległe), był inny moduł świec.

    To jak wyjmę tą kaczkę z krzaków to napiszę bo silników to ja mam od groma do wyboru
  • #10
    ericson
    Level 12  
    a masz 2.3 B 105KM na gazniku od T1?
  • #11
    ericson
    Level 12  
    ma ktos pomysł jaki silnik Pb podpasuje do komory kaczki,dzis mam M102 2.3 na gaźniku 95Km z LPG i jest dosyć slaby do niej,na Pb sobie radzi ale na gazie już nie za bardzo, czy M111 sie zmieści?,w grę wchodzi tylko benzyniak o powyżej 120KM,lub taki co by sekwencje juz mozna podpiac
  • #12
    LolekXBolek
    Level 3  
    ericson wrote:
    a masz 2.3 B 105KM na gazniku od T1?

    Mój cioteczny brat ma kolegę co posiada szrot i ma strasznie dużo tych silników więc pewnie jakiś by się znalazł ale do kaczki to polecam 2.4 w dieslu albo 3.0 z beczki ;)
  • #13
    ericson
    Level 12  
    tylko nie wiem czy dizel bedzie opłacalny,dziś gazu łyka 17l a ropy weźmie powyżej 11
  • #14
    CezaryL
    Level 12  
    Ale 2,4 l diesel ma ta zaletę, jeśli zadba się o wymiany oleju jest niezawodny i wieczna. Charakterystyka silnika na ropę napędowa jest w dostawczaku leprza (przebieg momentu obrotowego).
  • #15
    LolekXBolek
    Level 3  
    Ja mam kaczkę 2.4 w dieslu i jest kox ;)