Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Mtx 80c - nie chce zapalić

03 Aug 2020 12:15 261 3
  • Level 9  
    Witam,
    mam taki problem z honda mtx 80c ze nie chce zapalić, ale kiedy podniose fajke tak by leżała na świecy to zapali, ale wtedy wiadomo nie wchodzi na wysokie obroty. Generalnie słaba iskra jest, i mocno trzeba kopać by byla dobra iskra. Podmieniałem moduł i fajke z cewką oraz różne świece, ale nic to nie dało. Wiec zostaje iskrownik i impulsator. Sprawdził bym ich oporność ale nie mam z czym porównać, nie znalazłem nigdzie paramterow referencyjnych, ma ktos paramtery tych rzeczy albo dostep do ksiazki serwisowej.

    Jak czasem zapalil przy normalnie zalożonej swiecy to wtedy moto nie wchodzilo na obroty. Do niedawna normalnie jezdziło, tylko teraz sa jakies problemy.
    Moto chodzi dokladnie jak tutaj na filmiku yt:
    https://forum.motocyklistow.pl/topic/157121-honda-mtx-80-nie-odpalanawet-nie-kaszta/
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 9  
    Czy regulator napiecia mozna sprawdzic omomierzem, czy potrzebny jest specjalny tester. Jak sprawdzam omomierzem to kazdy pin z kazdym nie daje oporu.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Helpful post
    Level 19  
    Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
  • Helpful post
    Level 12  
    Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC.
    Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także:
    Link

    Edit: sądząc po objawach do wymiany cewka zasilająca CDI lub cewka zapłonowa, raczej ze wskazaniem na to drugie, ale do sprawdzenia zanim cokolwiek wymienisz.