Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi - Spawanie spawanrką elektryczną układ wydechowy

mobil.19 04 Aug 2020 21:51 462 3
  • #1
    mobil.19
    Level 9  
    Witajcie, mam taki problem.
    Jakiś czas temu byłem zamontować katalizator do auta. Pan nie odłączył akumulatora podobno podłączył jakieś urządzenie w komorze silnika, a akumulator jest w bagażniku. Przez co mógł spawać spawarka elektryczną katalizator na aucie.
    Po montażu katalizatora moje problemy zaczęły się . Samochód odpalił, ale pojawiły się małe problemy, nie działał wydech klapowy, po chwili pojawił się błąd, a po przejechaniu 50 metrów na zimnym silniku włączyły się wentylatory. Wróciłem na warsztat, mechanik podłączył komputer do auta. Auto po zgaszeniu już nie odpaliło. Walczył trochę, ale silnik już nie odpalił. W trakcie walki był też podłączony prostownik do akumulatora, szybko się rozładował.

    Z auta został wyciągnięty komputer, wysłany aby wgrać ponownie seryjny program. Po 6 dniach jak wrócił sterownik, został zamontowany w aucie, auto odpaliło, odjechałem z warsztatu, minęło kilka dni parędziesiąt kilometrów, a w aucie znów pojawiły się błędy jak wyżej.
    Pojechałem autem do serwisu i w serwisie stwierdzili uszkodzony sterownik silnika.
    Problem był taki, że auto raz odpaliło, można było przejechać chwilę i pojawiały się same błędy, a raz w ogóle nie odpalało.

    Obecnie jest taka sytuacja, że mam nowy komputer (nie mam żadnych problemów z elektroniką- brak błędów), czeka mnie wymiana akumulatora (miał nie całe 2 lata) już nie trzyma prądu, jak postoi 2 dni bez jazdy to już nie mogę odpalić. Ładowanie na wolnych obrotach jest +- 14.35V. Auto w stanie spoczynku pobiera 0,07A.



    Czy w/w sytuacja może być spowodowana przez spawanie spawarką elektryczną na aucie, czy to był zbieg okoliczności, że w tym dniu pojawiły mi się błędy i od tamtego dnia i tak spotkała by mnie taka historia z komputerem i akumulatorem?

    Czy ktoś z was miał podobną sytuację?

    Jeśli to wina warsztatu:
    - jak i do kogo się skierować, aby poprowadził sprawę?
    - czy zaistniałą sytuację można fachowo opisać?

    na dodatkowe pytania odpowiem, jeśli czegoś nie dopisałem, a jest ważne.

    Pozdrawiam.
  • #2
    xaw
    Level 12  
    Jakie dokładnie auto i jaka spawarka (jest kilka spawarek elektrycznych).
    Kilka razy zdarzyło się u nas, że ktoś podłączył aku bo coś sprawdzał a inny nie sprawdził i na podłączonym spawał migiem wydech.
    Jak na razie fartem nic się nie działo.

    Podobny temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic299544.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    może być wina kata, było coś grzebane w sofcie ecu ?
    kat był wcześniej ?
  • #3
    bambus94
    Level 26  
    Pytanie co za spawarką było spawane? Bo no zwykła elektrodowa ma napięcie zajarzenia ok 60V (zależy od modelu), popularne MIG-MAG kilkanaście do kilkudziesięciu woltów. Za to metoda TIG z jonizatorem potrafi przez chwilę podawać nawet kilka kV a to już mogło spowodować jakieś zamieszanie w sterowniki zwłaszcza gdy np masa spawarki nie była dobrze podłączona, lub np na karoserię a silnik nie ma swojej plecionki.
    Ogólnie spawanie mogło coś takiego spowodować ale nie mówię że na 100% to jest wina spawania, może akurat zbieg okoliczności.
    Akumulator jakiej firmy? Odpowiednio dobrany? Skoro są jakieś modyfikacje w samochodzie to może się okazać że Aku się mocniej grzeje niż w seryjnym aucie i dlatego już po 2 latach zakończyło żywot.
  • #4
    mobil.19
    Level 9  
    Oddaje sprawę do sądu. Wina jest mechanika.