Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Konkurs PROXIMA "Magnetoelektryczny detektor pojazdów"

04 Sie 2020 22:56 1962 15

  • Specjalista - Sterowniki Radiowe
    Witam kolegów,
    Chcielibyśmy żebyście pomogli nam znaleźć zastosowania "Magnetoelektrycznego detektora pojazdów".
    Szczegóły w poniższym filmie.
    https://youtu.be/RPTyJH-Ck4w

    Pod filmem link do instrukcji obsługi dla dociekliwych.

    Suma nagród dla najciekawszych propozycji 1000zł netto w naszych produktach, w tym sam detektor.

    Pozdrawiam i czekamy na propozycje.

    PROXIMILIAN
  • OptexOptex
  • Poziom 30  
    Myślę, że to urządzenie z powodzeniem znalazłoby zastosowanie choćby na dużych parkingach celem dokładniejszego określania liczby samochodów na całym parkingu i w poszczególnych sektorach - fotokomórki łatwo oszukać, system kamer natomiast jest moim zdaniem drogi w montażu i utrzymaniu.
  • OptexOptex
  • Poziom 19  
    Czy to jednakowo reaguje na pojazdy z nadwoziem z aluminium
    np. honda NSX, audi A8 czy inne lotusy :?:

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zastosowanie:
    np. blokada zamykania bramy podczas obecności pojazdu.
  • Poziom 40  
    Czujnik kradzieży pojazdu z wjazdu.
    Monitoring wolnych miejsc parkingowych jako cześć inteligentnego systemu zarządzania parkingiem informująca o wolnych miejscach i przyznająca konkretne miejsce pojazdowi dodatkowo wspierająca system naliczania opłat (opłata za rzeczywisty czas na parkinu a nie stanie do wyjazdu w godzinach szczytu.

    Wszelakie systemy liczenia klientów, czy to myjnie czy stacje diagnostyczne zarówno statystycznie jak i ukryty monitoring dla właściciela czy ktoś lewizny nie ogarnia. Statystyki dla stacji benzynowych i innych mcdonaldsów czy innych usług drive through licząca obłożenie. Np pod kontem statystyki potrzebnych pracowników do obsługi. Zliczanie klientów na wjazdach do marketów.

    Kuriozalne zamykanie i otwieranie bramy,

    Inteligetne miasto, systemy statystyk ruchu. Dostępności taksówek na postojach, kontrola czasów na liniach autobusowych i dodatkowy feedback dla systemów elektronicznych rozkładów jazdy czy tramwajowych.
    Jako feddback do sterowania sygnalizacją z *(edit niepoirytowaniem) ptiorytetowaniem autobusów tramwajów.

    Jako czujnik parkowania w niedozwolonych miejscach np wyjazdy straży policji, Przy odpowiedniej czułości system monitorowania przejezdności trasy tramwaju alarmujący jak ktoś potencjalnie zablokuje tramwaj.

    Wolne stacje ładowania pojazdów el.

    No i na razie tyle bo macie za free pomysłów na grube tysiące.
  • Admin Sekcji Początkujący
    @Tommy82 Tramwaje to mały problem. Ja proponuję przejazdy kolejowe i sprzężenie z automatyką kolejową - jak przejazd jest zablokowany, to obsługa pociągu dostaje ostrzeżenie. Ile żyć może ten system uratować?
  • Poziom 40  
    @Marek_Skalski
    Integracja z systemami kolejowymi to może być gruba sprawa. Nie znam się ale mam znajomych ze specjalnością kolejową co się znają i podobno nie ma lekko.
  • Poziom 34  
    Marek_Skalski napisał:
    @Tommy82 Tramwaje to mały problem. Ja proponuję przejazdy kolejowe i sprzężenie z automatyką kolejową - jak przejazd jest zablokowany, to obsługa pociągu dostaje ostrzeżenie. Ile żyć może ten system uratować?

    Samochód wywołuje znikomą zmianę pola magnetycznego. Moim zdaniem czujnik wykorzystujący magnetometr nie będzie działał na tyle pewnie aby nadawał się do takich zastosowań. Szczególnie, że będzie się znajdował w pobliżu stalowych szyn i linii energetycznej. Zastanów się jakie konsekwencje może wywołać fałszywy alarm.
  • Moderator Programowanie
    System sprawdzi się tam, gdzie będzie można na nim zarobić/uniknąć strat.
    Zamontowany na autostradzie mógłby ostrzegać przed zbyt mała odległością jadących ciężarówek). Do tego focia, mandacik... Holendrzy mają swoje znaczniki, ale "należy się z postępem iść". W Niemczech też widziałem taki optyczny system przed jakimś mostem. No, ale jak spadnie śnieg... się most gotów zawalić.

    Skrzyżowania (wyjazdy) z lustrem. U nas w Nowym Tomyślu są dwa. Jak przyjdzie przymrozek i lustro zaszronieje, to wyjeżdża się na "Zdrowaś Maria". Usłyszy, albo mam pecha. Tu czułość musiałaby być mniejsza, żeby wyeliminować parkujących i jadących w przeciwnym kierunku.

    Pikadło na przejściach dla pieszych (tych bez sygnalizacji). Zwykle ci, co niedowidzą, słuchają. Ale jak nadjeżdża zagapiony "elektryk"?

    Mierzenie ruchu. Nie raz widziałem gościa kwitnącego na krzesełku i stawiającego kreski ;)

    O kolei nawet nie wspomnę. Niedawno znów zderzyły się czołowo dwa pociągi. Przejazdy kolejowe wydają się oczywistym miejscem zastosowania. Nie wiem jaki (cena i koszty eksploatacji) system stosowany jest obecnie. Ale gdyby wyszło taniej...
  • Poziom 9  
    Ostrzeganie na drogach szybkiego ruchu przed samochodami znajdującymi się na pasie awaryjnym
  • Poziom 19  
    Na filmiku zauważyłem, ze czujnik widzi dosyć szeroko. Sporo wcześniej przed najechaniem na niego, i jeszcze dalej po zjechaniu z niego. Wada to, czy zaleta?
    Nie wiadomo też jaki wpływ na pomiar miała dosyć masywna brama znajdująca się w pobliżu ?
  • Poziom 40  
    Brama będzie dawać coś na kształt składowej stałej natomiast w momencie zamykania może być ciekawie. Pewnie dało by się jakoś obudową regulować zakres działania.
  • Poziom 32  
    Może zastąpić czujniki indukcyjne w asfalcie do systemu inteligentnych świateł. Które dotychczas mają problemy z wykryciem małych pojazdów. W tej chwili stosują pętle około 1mx2m wiec jest dużo wycinania w asfalcie a stosowanie takiego czujnika ułatwiło by szybszy montaż i lepsze wykrycie...
  • Poziom 9  
    Można by to zastosować do monitorowania drogi pożarowej na osiedlach. Często droga taka zamykana jest szlabanem, którą otworzyć mogą mieszkańcy w celu np. rozładowania samochodu. Niestety zdarza się, że samochody robią sobie tam parking. Można by zastosować jakiś algorytm, który będzie alarmował o przypadku dłuższego postoju pojazdu.
  • Admin Sekcji Początkujący
    Sytuacja z mojej pracy. W cleanroom'ie istotne jest, aby nie tworzyć korytarzy powietrznych, więc co jakiś czas są śluzy. Śluza powinna się otworzyć tylko wtedy, gdy transportujemy moduł i mamy pewność, że sąsiednie śluzy są zamknięte. Z definicji pożądany jest system bezkontaktowy. Czasami stosuje się do tego celu tagi RFID, czasami systemy wizyjne, a czasami czujniki reagujące na zbliżenie ręki. Technologia RFID bywa zawodna kiedy transportujemy moduły o dużych gabarytach. Systemy wizyjne są droższe w instalacji i utrzymaniu. Zdarzało się, że kamera reagowała na człowieka zamiast na transporter lub została obrócona albo uszkodzona i wtedy konieczne było stosowanie otwierania awaryjnego. Czujniki dotykowe wymagają fizycznej bliskości, co też bywa denerwujące.
    Z uwagi na łatwość i czystość montażu detektora, niewielki rozmiar, sensowny zasięg detekcji z regulacją czułości, można go zastosować w cleanroom'ach do otwierania śluzy między sektorami kiedy obiekt pojawia się z jednej strony i nie ma obiektu z drugiej strony. Takie podejście zapobiega kolizjom i tworzeniu przeciągów. Pozornie prosta rzecz, ale bardzo przydatna i ceniona.

  • Specjalista - Sterowniki Radiowe
    Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie dotyczącym Magnetorezystancyjnego Detektora Pojazdów marki PROXIMA. Wasze propozycje są bardzo ciekawe i jak się okazuje produkt można wykorzystać nie tylko w branży automatyki bram.

    Poniżsi uczestnicy konkursu otrzymują nagrody w postaci bonów o wartości 200,00zł netto, które można wykorzystać na zakup produktów marki PROXIMA.

    ZWYCIĘZCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tommy82: ciekawy pomysł powiązania detektora MDP_P z systemem alarmowym, w którym detektor wykrywa kradzież pojazdu. Pozostałe pomysły, których liczba jest imponująca również znakomite. NAGRODA- BON o wartości 200,00 zł netto.

    adamas_nt: wyjazd z lustrem: genialny pomysł, który ułatwiłby poruszanie się pojazdem w miejskiej dżungli . NAGRODA- BON o wartości 200,00 zł netto.

    Marek Skalski: system śluz i co z nim związane rezygnacja z czytników RFID oraz innych systemów WIZYJNYCH- ciekawe i praktyczne rozwiązanie. NAGRODA- BON o wartości 200,00 zł netto.

    Jarzabek666: wykorzystanie detektora w systemach inteligentnych świateł to bardzo inspirujący i przede wszystkim skuteczny pomysł. Obecne systemy faktycznie czasem sobie „nie radzą” w szczególności z coraz częściej występującymi na drogach motocyklami i skuterami. NAGRODA- BON o wartości 200,00 zł netto.

    Patrick_30: problem z parkowaniem na osiedlach i innych wspólnotach mieszkaniowych doprowadza do sytuacji, gdzie drogi przeciwpożarowe traktowane są jako dodatkowe miejsca parkingowe. Chwilowy podjazd pod dom faktycznie nikomu nie przeszkadza, jednakże codzienne parkowanie „pod oknami” innych mieszkańców nie jest już tak przyjemne, a przede wszystkim utrudnia dojazd pojazdom uprzywilejowanym. Bardzo ciekawy pomysł, choć wymagałby zastosowania wielu detektorów na osiedlu. NAGRODA- BON o wartości 200,00 zł netto.

    Laureaci konkursu proszeni są o kontakt mailowy z wybranymi nagrodami ze strony www. PROXIMA.PL
    obiekty(malpa)proxima.pl
    Osoba odpowiedzialna ze strony PROXIMY Krzysztof Janusz

    Jeżeli cena wybranych produktów, będzie mniejsza niż wartość nagrody, Proxima nie wypłaca różnicy.
    Istnieje możliwość dopłaty dla produktów, których cena przekracza wartość nagrody.

    Jeszcze raz dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy do udziału kolejnych konkursach.

    Pozdrawiam,
    Proximilian