Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia I Combi 2005 - Po wymianie tulei wahaczy ściąga w prawo

iphonek 05 Aug 2020 14:10 474 3
  • #1
    iphonek
    Level 15  
    Witam, mam problem z wyżej wymienionym samochodem, po wymianie tulei wahaczy z przodu auto zaczęło ściągać w prawo. Pojechałem na zbieżność mechanik ustawił i powiedział że było trochę przestawione ale teraz jest dobrze i nic sie nie powinno dziać. Ogólnie po tym zabiegu auto wciąż ściąga (wręcz uważam że jest gorzej) w prawo a do tego kierownica nie jest ustawiona prosto w sensie jak trzymam kierownicę prosto to auto skręca w prawo, jak puszcze kierownica ucieka w lekko w lewo ale auto wciąż ciągnie w prawo. Załączam wydruk z warsztatu. co może być problemem? Mówili coś o osi tylnej że nie da się ustawić bo belka skrętna ale czy tył może mieć wpływ na ściąganie z przodu?

    Pozdrawiam
    iphonek
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    A wystarczy zła opona i będzie ciągnęło.A drugie to żaden nie wpadł na pomysł by sprawdzić np łożysko amortyzatora.
  • #3
    piotrek1313
    Level 17  
    Jak koła prosto a kierownica lekko skręcona to ustawiający zbieżność nie ogarnia tematu...
    A jakieś inne współistniejące rzeczy występują przy ściąganiu? Jakieś piski, trzaski, huczenie, były może jakieś uderzenia w krawężnik, dziura, może autem jeździ ktoś inny? Może być i nawet taka sytuacja, że prawy hamulec będzie lekko zablokowany na tłoczku albo jarzmie i lekko blokując koło będzie powodował ściąganie - po jeździe sprawdź, czy prawe koło nie jest cieplejsze od lewego albo unieś kawałek i zobacz czy się lekko kręci.
    Tylna belka może wpływać ale to raczej nie tak nagle, chyba że po dzwonie.
    Opona felerna też może być, ale to byś wyczuł wcześniej.... Zakładam, że ciśnienie sprawdzone i jest ok? :D
    Pozdrawiam
  • #4
    Max Jamka

    Level 10  
    Warto też sprawdzić sprężyny. Ostatnio miałem przypadek, że jedna była uszkodzona o ok. 3/4 zwoja i ściągało właśnie w Fabii I. Jeżeli wszystko wygląda ok to po ustawieniu zbieżności nie powinno być tak, że kierownica nie jest prosto podczas jazdy na wprost.