Witam.
Właśnie zabieram się za ulepszanie roweru elektrycznego własnej konstrukcji.
Pierwotnie miał on 3x12v7ah (aktualna pojemność [ze względu na zużycie] wynosi zaledwie 1ah [zmierzona]) + silnik 250w magma [36v].
Która konfiguracja będzie lepsza (podaję parametry rzeczywiste (zmierzone) akumulatorów):
(akumulatory łączone szeregowo) (mam w sumie 7szt akumulatorów w świetnym stanie i 4szt dodatkowych w stanie średnim).
Mam również jakieś 150szt akumulatorów 18650, ale nie mam zgrzewarki ( i raczej nie będę jej kupować - posłużą do powerbanków).
a) 6x 12V 5Ah -> 72V 5Ah [akumulatory "7ah"]
b) 4 lub 5 x 12V 6Ah -> 48V / 60V 6ah [akumulatory "9ah"]
c) inne połączenie o napięciu wyższym niż 36V (minimum 48V)
Przełożenie:
Silnik obraca się dość szybko i ma znikomy moment, dlatego planuję dać lepsze przełożenie (zwiększające moment), tzn.
11T(zęby)-silnik -> 80T koło [11:80]
Czy takie przełożenie zapewni wystarczający moment? (Dotychczasowe to dwie skrajne zębatki z przerzutek rowerowych - niska wydajność).
Jeśli będę budował kolejny rower to czy jeśli zamontuję napęd z silnika (będzie to silnik 1000 Wat) bezpośrednio w miejsce (zamiast) zębatek przy pedałach lub (może lepiej) na nie? Czy wówczas potrzebna będzie zębatka (wyjściowa) z wolnobiegiem (wolnym kołem)?
W przypadku kolejnego roweru zastosuję akumulator 12V minimum 74Ah. I teraz pytanie jaki (np. od czego) transformator podciągnie (zwiększy) napięcie z 12V do np. 60V (moc 1000W) (lub jaka tania przetwornica step-up; [chociaż tanio o mocy 1000W chyba nie dostanę]).
Aktualna skrzynka na 3 akumulatory 12V jest stalowa, ciężka i zdecydowanie za mała na np. 6 akumulatorów.
Z czego tanio zrobić kolejną (lekką)? Czy sklejka 3mm wystarczy? (Będzie dodatkowe chłodzenie) (Skrzynka znajduje się na bagażniku z tyłu).
Pytanie ciekawostka: Czy "silniczki" 3faz do np. dronów faktycznie są za słabe do roweru?
Wielkie dzięki za pomoc !!
Właśnie zabieram się za ulepszanie roweru elektrycznego własnej konstrukcji.
Pierwotnie miał on 3x12v7ah (aktualna pojemność [ze względu na zużycie] wynosi zaledwie 1ah [zmierzona]) + silnik 250w magma [36v].
Która konfiguracja będzie lepsza (podaję parametry rzeczywiste (zmierzone) akumulatorów):
(akumulatory łączone szeregowo) (mam w sumie 7szt akumulatorów w świetnym stanie i 4szt dodatkowych w stanie średnim).
Mam również jakieś 150szt akumulatorów 18650, ale nie mam zgrzewarki ( i raczej nie będę jej kupować - posłużą do powerbanków).
a) 6x 12V 5Ah -> 72V 5Ah [akumulatory "7ah"]
b) 4 lub 5 x 12V 6Ah -> 48V / 60V 6ah [akumulatory "9ah"]
c) inne połączenie o napięciu wyższym niż 36V (minimum 48V)
Przełożenie:
Silnik obraca się dość szybko i ma znikomy moment, dlatego planuję dać lepsze przełożenie (zwiększające moment), tzn.
11T(zęby)-silnik -> 80T koło [11:80]
Czy takie przełożenie zapewni wystarczający moment? (Dotychczasowe to dwie skrajne zębatki z przerzutek rowerowych - niska wydajność).
Jeśli będę budował kolejny rower to czy jeśli zamontuję napęd z silnika (będzie to silnik 1000 Wat) bezpośrednio w miejsce (zamiast) zębatek przy pedałach lub (może lepiej) na nie? Czy wówczas potrzebna będzie zębatka (wyjściowa) z wolnobiegiem (wolnym kołem)?
W przypadku kolejnego roweru zastosuję akumulator 12V minimum 74Ah. I teraz pytanie jaki (np. od czego) transformator podciągnie (zwiększy) napięcie z 12V do np. 60V (moc 1000W) (lub jaka tania przetwornica step-up; [chociaż tanio o mocy 1000W chyba nie dostanę]).
Aktualna skrzynka na 3 akumulatory 12V jest stalowa, ciężka i zdecydowanie za mała na np. 6 akumulatorów.
Z czego tanio zrobić kolejną (lekką)? Czy sklejka 3mm wystarczy? (Będzie dodatkowe chłodzenie) (Skrzynka znajduje się na bagażniku z tyłu).
Pytanie ciekawostka: Czy "silniczki" 3faz do np. dronów faktycznie są za słabe do roweru?
Wielkie dzięki za pomoc !!