Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] MB Sprinter 906 646 2009 - Niskie ciśnienie doładowania 2359-001

06 Sie 2020 21:49 408 4
  • Poziom 13  
    Sprinter 906 OM646 313.
    Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001.

    Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu.
    Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21..

    Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia.

    Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami.
    Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec
    Podmieniony EGR z innego auta.
    Sprawdzony wizualnie układ dolotowy, brak jakichkolwiek oznak nieszczelności, nigdzie się nie poci.
    Wymienione uszczelki kolektora ssącego, cztery przy głowicy, duży oring przy połączeniu z kolektorem aluminiowym oraz oring na róże od strony przepustnicy.
    Wymieniona cała rura z przepustnicą i czujnikami od innego sprintera.




    Czy można jakoś sprawdzić w tym silniku szczelność układu doładowania metodą przy użyciu kompresora?

    Czy powodem problemu może być brak wartości lambdy? SD pokazuje wartość 0.00? Podmieniłem sondę od innego Sprintera, jednak jest tak samo. Test sondy prawidłowy w okolicy 300 Ohm.

    Proszę o pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 39  
    Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu.
  • MetalworkMetalwork
  • Spec od Mercedesów
    wacek napisał:
    Czy można jakoś sprawdzić w tym silniku szczelność układu doładowania metodą przy użyciu kompresora?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16864529#16864529
    Obecnie mam podłaczony do tego "sprzętu" niewielki, regulowany reduktor ciśnienia i mogę sobie to ciśnienie dokładnie wyregulować. Producent zaleca narzędzie specjalne w postaci generatora dymu - dym pod ciśnieniem podawany jest do układu ssącego i ulatnia sie na zewnatrz poprzez ewentualne nieszczelności.
    Jeżeli chodzi o silnik 646 to nieszczelności układu ssącego raczej rzadko były jego problemem. Często natomiast zdarzały się rozszczelnienia chłodnicy powietrza (intercoolera)
    Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose. Ma on zaimplementowane sporo testów działających już z poziomu klawiatury które mogą być przydatne w opisanym przypadku.
  • Poziom 13  
    manta napisał:
    Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu.

    Intercooler jest czyściutki, nigdzie nie widać pocenia, oleju.
    Dzisiaj go wymontuję i sprawdzę lub dorobię zaślepki do węży, jedną z zaworkiem (jak pisał Gerri) i bez wyjmowania sprawdzę.

    Gerri napisał:
    Jeżeli można zasugerować, to dużą pomocą byłoby podłaczenie auta do komputera serwisowego Star Diagnose. Ma on zaimplementowane sporo testów działających już z poziomu klawiatury które mogą być przydatne w opisanym przypadku.

    Mam podłączoną SD, i właśnie poza niewłaściwym testem turbosprężarki jest też w teście czujników zerowa wartość lambdy, czemu taka jest?, czy to może mieć wpływ na niedoładowanie?

    Dodano po 4 [godziny] 25 [minuty]:

    Nie wymontowywałem intercoolera bo się śruby zazwyczaj ukręcają, lub obracają się nakrętki w plastykowej obudowie. Dorobiłem dwie zaślepki, jedną z otworem i wkręciłem maszynkę od ciągnika.
    Intercooler i węże są szczelne, nabiłem do niego 1,5 bara i trzyma.

    Jak podam powietrze tylko na zdjęty wąż od turbiny to nie utrzymuje ciśnienia, nawet nie można żadnego wytworzyć. Tylko kiedy pistolet do pompowania mam otwarty to twardnieją węże ale wszytko od razu gdzieś uchodzi, przez silnik?

    Podmieniłem jeszcze przepływkę oraz czujnik ciśnienia spalin w kolektorze, jednak bez zmian.