Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Okopcona świeca, silnik nie wchodzi na obroty

Ringus07 07 Aug 2020 16:24 1896 4
  • #1
    Ringus07
    Level 4  
    Mam traktorek Muray ale nie z oryginalnym silnikiem tego modelu, ale do rzeczy silnik to B&S 12HP dolnozaworowy z 89 r.
    Silnik jest po kapitalnym remoncie, jakieś dwa lata temu pochodził 1/2 sezonu i zaczęły się problemy. Fakt że w silniku zostały wymienione tłok, pierścienie, cylinder na trzeci szlif ale układ zasilania i elektryka już nie. W połowie ubiegłego roku zaczął nierówno pracować, wprawdzie wchodził na obroty ale cały czas pracował nierówno coś w rodzaju jakby ktoś dodawał i odejmował gaz. W tym roku nie odpalił wcale. Więc przy pomocy elektryka zregenerowaliśmy instalację, wymieniłem cewkę wysokiego napięcia, filtr powietrza, paliwa, gaźnik na nowy. Wprawdzie odpala ale nie można go wkręcić na obroty, dymi i jak wykręcę świecę jest cholernie okopcona. Wiem że to zbyt bogata mieszanka ale nie mam pojęcia jak to ugryźć, proszę o jakieś wskazówki, porady, cokolwiek bo już mi ręce opadają. Mam 5 tyś. m² do koszenia, kosiarką kosiłem tydzień a za tyłkiem znów mi rośnie trawa jak grzyby po deszczu, aha silnik to model 281707 typ 0 125-01
  • #2
    kkknc
    Level 43  
    Naprawić silnik. Ten remont to na czym polegał. Na przewietrzeniu części?
    Sprawdź luzy zaworowe, kompresję i ustawienie gaźnika. Bo na razie to nie wiadomo co? A sporo do sprawdzenia.
  • #3
    Ringus07
    Level 4  
    Silnik brał olej, zrobiony został kompletny szlif warsztat jest dość znany i ceniony w rejonie więc raczej o fuchę nie posądzam tym bardziej że wszystkie kwity mam. Serwisant zalecił aby po każdym sezonie wypalać do końca paliwo etc
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    Więc oddaj na gwarancji. Skoro ceniony. Bo ja daję rok gwarancji na remont. Bez limitu przebiegu. A i po gwarancji nie zastawiamy klienta na lodzie.
  • #5
    Ringus07
    Level 4  
    Witam.
    Problem rozwiązany.Przyczyną był gaźnik sprowadzony z Chin. więc rozebrałem jeszcze raz stary wyczyściłem wszystkie elementy dokupiłem jedynie oryginalną uszczelkę pod komorę pływaka,sprawdziłem pływak czy nie jest dziurawy,okazało się że nie.Powodem zbyt dużej ilości paliwa w komorze pływakowej była blaszka pływaka naciskająca na iglicę,lekko ją odgiąłem i to wystarczyło. Potem już tylko standardowa regulacja i traktorek hula.
    Pozdrawiam wszystkich a w szczególności moderatora