Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak działa "Magnetoelektryczny detektor pojazdów" PROXIMA?

And! 07 Aug 2020 21:22 378 5
Computer Controls
  • #1
    And!
    Admin of Design group
    Przydałby się dokładniejszy opis jak to działa,
    jest prezentacja która pokazuje że detektor daje sobie radę,
    ale np. każdy wie że czujka PIR działa dzięki soczewce i czujnikowi podczerwieni emitowanej przez obiekty,
    czujnik ultradźwiękowy wykorzystuje efekt Dopplera,
    podobnie jak czujnik mikrofalowy również efekt Dopplera jednak "widzi przez ściany",
    bariera optoelektryczna - wiadomo,
    a jakie mocne cechy ma czujnik magnetoelektryczny (w materiale nazwany magnetorezystancyjnym)?

    Coś mam:
    https://www.proxima.pl/wp-content/uploads/202...GNETOREZYSTANCYJNY-DETEKTOR-POJAZD%C3%93W.pdf
  • Computer Controls
  • #2
    TvWidget
    Level 36  
    Tam zapewne jest magnetometr. Mierzy on natężenie pola magnetycznego w trzech osiach. W smartfonie dzięki takiemu elementowi można zrealizować funkcję kompasu. Umieszczenie w jego pobliżu kilkuset kg stali zmienia wartość pola.
    Zaletą jest niska cena, prostota budowy i bardzo mały pobór prądu (możliwe zasilanie z baterii). Stosunkowo dobrze tego czujniki wykrywają pojawienie lub zniknięcie pojazdu czyli zmianę pola. Podobnie jak czujka PIR wykrywa zmianę natężenia podczerwieni. Gorzej jest ze statycznymi pomiarami czyli z detekcją długo stojącego samochodu.
    W praktyce wpływ samochodu na zmianę pola magnetycznego jest bardzo różny i trudny do przewidzenia. Moim zdaniem czujnik z magnetometrem nie będzie tak pewny w działaniu jak pętla indukcyjna. Wolno jadący pojazd może zostać wykryty dwa razy kiedy przednia i tylna oś znajdzie się nad czujnikiem. Innym razem dwa szybko jadące pojazdy zostaną potraktowane jako jeden. Oczywiście oprogramowanie i kalibracja wiele problemów mogą rozwiązać. Zawsze jednak pojawią się jakieś błędy.
  • Computer Controls
  • #3
    And!
    Admin of Design group
    W porównaniu do bariery optoelektronicznej potrzebny jest tylko jeden czujnik o charakterystyce dookólnej. Można go umieścić w ziemi ale także na słupku. Tym sposobem można powiadomić ochronę o parkowaniu w miejscu gdzie pojazd coś zastawia, lub nawet można podświetlić znak zakaz parkowania i wysłać sygnał dźwiękowy. Może to powstrzyma parkujących "na chwilę".

    Czy czujnik może rozpoznać masę pojazdu? np. osobowy/ciężarowy? może tutaj też byłyby jakieś aplikacje? Przykładowo sterowanie kamerą PTZ która ustawia się na preset gdy przyjechał transport, ale nie reaguje na osobówki pracowników.

    P.S nie biorę udziału w konkursie :) to tylko takie moje spostrzeżenia.
  • #4
    TvWidget
    Level 36  
    And! wrote:
    Czy czujnik może rozpoznać masę pojazdu? np. osobowy/ciężarowy?

    Zajmowałem się kiedyś wykorzystaniem magnetometru umieszczonego w jezdni do detekcji pojazdów. Z moich doświadczeń wynika, że jest to mało przewidywalna metoda. Dość dobrze nadaje się do prowadzenia statystyki. W konkretnym przypadku rozróżnianie wielkości pojazdu bywa zawodne. Zwróć uwagę, że ciężarówka ma dużą masę ale znajduje się ona wyżej (dalej od czujnika).
  • #5
    And!
    Admin of Design group
    Czyli do rozpoznawania typu pojazdu najlepsza kamera i analiza obrazu... Przy okazji można łatwo tam zaimplementować rozpoznawanie tablic rejestracyjnych.
  • #6
    PROXIMA sj

    Radio controllers specialist
    Witam kolegów,
    Dziękujemy za propozycje wykorzystania detektora magnetorezystancyjnego.
    Konkurs trwa do końca miesiąca i prosimy o dalsze propozycje.

    Jednocześnie prosimy, aby dyskusje na temat zasady działania, parametrów i możliwości tego detektora przenieść przez zainteresowanych do nowego tematu.

    Marek Skalski: Prośba została spełniona. Temat został podzielony. :)

    Istnieje wielu producentów detektorów magnetorezystancyjnych,
    amerykańskich, europejskich, a nawet polskich.
    My od kilku lat jesteśmy przedstawicielem firmy EMX z USA.
    https://www.emxaccesscontrolsensors.com/product/cs303/

    Sprzedaliśmy kilkaset sztuk tego amerykańskiego detektora i na podstawie analizy własnej i analizy uwag użytkowników opracowaliśmy własny detektor.
    Nasz detektor jest tańszy, jednomodułowy, o większej stabilności termicznej.
    Nadaje się do długotrwałego statycznego wykrywania obecności pojazdu, posiada większą czułość i większe, niespotykane możliwości konfiguracyjne.

    Pozdrawiam,
    PROXIMLIAN